Sortere alfabetisk i Word 2003
Fra : Søren Blom

Dato : 08-02-06 22:07

Hvis man skriver en masse navne med et navn (filmnavn) pr. linie i Word
2003, kan Word efterfølgende sortere navne i alfabetisk orden?
Alternativ kan det gøres i Excel?

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Per Erik Midtrød

Dato : 08-02-06 22:26

Ja, dette kan gjøres i både Word og Excel.
I word: Merk teksten - Gå til Table og velg Sort.
I Excel: Velg kolonnen med filmnavnene og velg Data - Sort.

Du klarer sikkert å oversette til dansk versjon selv.

Hvis du skal lage en lengre oversikt og kanskje bearbeide den senere
anbefaler jeg at du legger den inn i Excel istedenfor Word.

mvh

Per Erik

Fra : Max

Dato : 08-02-06 22:48

Hej Søren

> Alternativ kan det gøres i Excel?

Den slags opgaver er Excel skabt til.

Kopier linierne over i Excel, sorter dem og kopier dem tilbage.

Mvh Max

Fra : Asbjørn M. Nielsen

Dato : 08-02-06 22:55

Søren Blom skrev:

>Hvis man skriver en masse navne med et navn (filmnavn) pr. linie i Word
>2003, kan Word efterfølgende sortere navne i alfabetisk orden?
>Alternativ kan det gøres i Excel?

Under Tabel/sortere

Kig dog i hjælp.

--