Kvinder - hvad tænker de på - hvordan er ~
Fra : Chokmah

Dato : 08-02-06 18:24

jeg har netop været ude og handle med en af slagsen

nu mener jeg jo et optimalt indkøb forgår på den måde at man
1.) på forhånd har bestemt sig for varen
2.) finder den
3.) betaler og kommer ud af foretningen

alt dette sker på den hurtigst tænkelige måde ....

men nej vi kommer ind i foretningen der går så rigmelig lang tid med
at se på forskelige sko fair nok - nå vi hendvender os til
ekspertrisen og det viser sig at alle sko i den størelse som vi skal
bruge er udsolgt - i min bog så er det tid til at sige tak farvel og
gå - men NEJ .....

her begynder så en dialog om de udsolgte skos fortrinligheder og
mangler - man vender flere gange tilbage til hvad der er afklaret
nemlig at de er udsolgt ( som hvis man spørge igen så er de pludseligt
i handel ? )

alt det her tager 27 minutter og burde kunne have været klaret på 2 -
hvis jeg selv havde gjort det.

Nå vi bevæger os vider til fakta for at handle vider - der er uheldet
ude igen hun møder en veninde - her på begyndes en meget
stemningsladet samtale - hvis indhold forsvæver mig at være lidt i
koder - igen hvad er den optimale samtale form

1.) man determinere hvad man taler om
2.) for bragt samtalen fra sprøgsmål til mening
3.) taler om noget andet eller går hver til sit

Nu er det jo ikke alle kvinder der er på den måde - det ved jeg - men
det er heller ikke fremmed for hun kønnet -

handler det om at de er aktive i begge hjerne halvdele og for en
dimension mere ind i alt hvad de foretager sig som virker kryptisk på
os mænd - jeg mener når tingene bliver følsesmæsige og den emotionelle
dimension bliver bragt med ind i helheds oplevelsen / adfærden.

for jeg må indrømmet som en voksen hetro seksuel mand på 190 cm /90 kg
kaukasier der virker det alt i alt som der er meget spild tid og almen
rationalitet er sat ud af funktion.

men hvad der er interesandt er HVORFOR (nogen) kvinder har så lang en
rejse fra A til B ?

er det noget homonelt
er det fordi vores hjerner fungere forskeligt
finder de bare glæde i alle disse petiteser ?
--

Mv.
Bo M Mogensen

Fra : ThomasB

Dato : 08-02-06 18:38

"Chokmah" <svar@i-gruppen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> i handel ? )
>
> alt det her tager 27 minutter og burde kunne have været klaret på 2 -

Udskift "sko" med "spil" eller "computer" og udskift "kvinde" med "mand".

Jeg ser ingen forskel.

Fra : Spacey

Dato : 08-02-06 19:45

> Udskift "sko" med "spil" eller "computer" og udskift "kvinde" med "mand".

He ja eller "bil" eller "værktøj" eller for sags skyld med "tv" eller.....
Hmm hvis det er en person som man holder af så ser man vel igennem fingre
med det?
Det kan godt være at vi mænd må finde os i meget, men den virker vist osse
modsat... Det synes jeg egentlig godt vi tænke lidt over...

Mvh Kenneth

Fra : ThomasB

Dato : 08-02-06 22:57

"Spacey" <tgsremove@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> He ja eller "bil" eller "værktøj" eller for sags skyld med "tv" eller.....
> Hmm hvis det er en person som man holder af så ser man vel igennem fingre
> med det?

Jeg har tit gjort noget *så* åndsvagt, som at gå ind til en
mercedesforhandler, UDEN at ville købe noget, det overgår helt klart
BoMM/Chokmah's venindes skostunt

> Det kan godt være at vi mænd må finde os i meget, men den virker vist osse
> modsat... Det synes jeg egentlig godt vi tænke lidt over...

Hehe jeps, det kan vi helt klart: Hobbyer er hellige

Fra : Brian Olesen

Dato : 09-02-06 15:36

Hej

Jeg synes nu, at kvinderne er væsentligt mere fokusseret på det sociale
aspekt mens vi oftest er fokuseret på, hvad kan den. Kvinderne spørger. Og
hvad kan så alle de andre og ja den er godt nok pæn... Eller så snakker
hun om en social begivenhed af mere eller mindre imtim / privat karakter.
Det er de ting, som betyder mere for kvinden end for manden. Sådan i helt
generelle termer altså.

Mvh. Brian

Fra : Nette

Dato : 10-02-06 00:05

"Brian Olesen" skrev

> Jeg synes nu, at kvinderne er væsentligt mere fokusseret på det sociale
> aspekt mens vi oftest er fokuseret på, hvad kan den.

Hvilket fører os helt tilbage til børneverdenen.
Pigerne leger forhandlerlege med kommunikation og et strejf af virkelighed,
og drenge leger mere rummelige lege og lege med fantasi og prøver kræfter.

Piger tænker bedst med venstre hjernedel som styrer sproget og drenge tænker
bedst med højre, som styrer det rummelige og det fysiske.

Nette

Fra : Chokmah

Dato : 08-02-06 21:09

On Wed, 8 Feb 2006 18:37:30 +0100, "ThomasB"
<usenet*fjern*@*fjern*2ma2.dk> wrote:

>Udskift "sko" med "spil" eller "computer" og udskift "kvinde" med "mand".

nej jeg vil sgu da aldrig gå ind i en computer foretning uden

1.) at vide hvad jeg skulle have
2.) på forhånd have sikret mig de havde det

Fra : ThomasB

Dato : 08-02-06 22:19

> nej jeg vil sgu da aldrig gå ind i en computer foretning uden
>
> 1.) at vide hvad jeg skulle have
> 2.) på forhånd have sikret mig de havde det

Så tror jeg at det er dig der er anderledes.

Hvis jeg kunne tænkte mig et kamera, så går jeg ind i en fotoforretning og
får råd og vejledning af ekspedienten. Er der et kamera som har nogle gode
specifikationer til prisen, men er udsolgt, så kunne jeg godt tale med
ekspedieten om kameraets funktioner/specifikationer alligevel - eller
generelt tale om fotografering.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 08-02-06 23:06

On Wed, 8 Feb 2006 22:19:23 +0100, "ThomasB"
> [...]

>specifikationer til prisen, men er udsolgt, så kunne jeg godt tale med
>ekspedieten om kameraets funktioner/specifikationer alligevel - eller

ja ok nu er jeg ikke det store sludder chartol - ja jeg er egentligt
ikke til meget andet ind at beskæftige mig med min hund mine andre dyr
min famillie mit tv og min pc og selvf venner - men alt det der andet
med andre mennesker er sgu da en pestilens - som Iggi synger :
"that goddamn social life is torur dressed as fun "

Fra : ThomasB

Dato : 08-02-06 23:50

"Bo M Mogensen" <svar@i-gruppen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> med andre mennesker er sgu da en pestilens - som Iggi synger :
> "that goddamn social life is torur dressed as fun "

Jeg tror det er vigtigt at tale med andre mennesker, end dem man lige er
vandt til at omgåes, så man ikke bliver ensporet.

Hvis jeg har udset mig et nyt stykke legetøj, så kan jeg love dig at jeg
snildt kan bruge 2 timer i en forretning.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 09-02-06 00:10

On Wed, 8 Feb 2006 23:50:01 +0100, "ThomasB"

>Jeg tror det er vigtigt at tale med andre mennesker

Ohh gud fri mig det er en plage ... kørte i taxa da jeg skulle nå
flyveren og den her taxa shafør han snakkede og snakkede - han kunne
b.la underholde mig med at der var mange fresure på Bornholm fordi det
var en klippe ø .... Christ its frezing its odd ... jeg føler mig lidt
som serie morderen i seven der hvor der bliver læst op fra hans dagbog
: en fremmed kom op til mig og begyndte at snakke om vind og vejer -
det begyndte at snorre for mig og jeg begyndte at brække mig ud over
ham til jeg så forbavselsen i hans ansigt også begyndte jeg at grine -
he was not pleased

>, end dem man lige er
>vandt til at omgåes, så man ikke bliver ensporet.

sluder de fleste mensker er tåber ...

>Hvis jeg har udset mig et nyt stykke legetøj, så kan jeg love dig at jeg
>snildt kan bruge 2 timer i en forretning.

stakels ekspedient

Fra : ThomasB

Dato : 09-02-06 23:36

> [...]
> det begyndte at snorre for mig og jeg begyndte at brække mig ud over
> ham til jeg så forbavselsen i hans ansigt også begyndte jeg at grine -

Har set filmen - udmærket film.
Morderen har socialangst og han er enormt genert overfor fremmede mennesker.
Der er derfor han har brug for at vise magt

Den med klippeøen er sjov, selvom man har hørt den 117 gange - icebraker.
(jeg smilede da af den igen)

Jeg taler ikke om smalltalk, men om *rigtige* samtaler med mennesker jeg
ikke kender.

> sluder de fleste mensker er tåber ...

Kan du huske da vi diskuterede projektioner?

Der var en til.

Tror du at folk synes du er en tåbe?

> stakels ekspedient

Ja, stakkels ekspedient. Stakkels skraldemand, stakkels sygeplejerske,
stakkels direktør, stakkels statsminister.

Fra : nusle nuslesen

Dato : 10-02-06 00:36

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern*2ma2.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> Kan du huske da vi diskuterede projektioner?
>
> Der var en til.

Det behøver ikke være projektion.

De fleste mennesker _er_ tåber!

mange hilsner

Fra : ThomasB

Dato : 10-02-06 00:48

"nusle nuslesen" <nusle@invalid.com> skrev i en meddelelse

> Det behøver ikke være projektion.
>
> De fleste mennesker _er_ tåber!

Haha...

Fra : Tony

Dato : 10-02-06 01:49

"nusle nuslesen" <nusle@invalid.com> skrev

> De fleste mennesker _er_ tåber!
>
> mange hilsner

Det er bedre at være en rar tåbe, end en dum idiot.

Tony

Fra : Henning

Dato : 14-02-06 11:36

"nusle nuslesen" <nusle@invalid.com> skrev i en meddelelse

> [...]

Nu ikke så unuanceret du kære
de fleste er tåber ind i mellem, men
heldigvis ikke altid.

Tåber i forhold til hvad/hvem?
Det er sgu så dejligt, hvis jeg kan afvise andres
divergerende meninger og synspunkter med
tåbelighed, fordi de ikke kan se min genialitet *LOL*

MVH
Henning

Fra : nusle nuslesen

Dato : 14-02-06 21:24

"Henning" <h2m@.mail.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> Nu ikke så unuanceret du kære

Pjat - det har vi alle lov til engang imellem

> de fleste er tåber ind i mellem, men
> heldigvis ikke altid.

Nogle er det altid.

> Tåber i forhold til hvad/hvem?

Mig, sagde hunden - hvem ellers

> Det er sgu så dejligt, hvis jeg kan afvise andres
> divergerende meninger og synspunkter med
> tåbelighed, fordi de ikke kan se min genialitet *LOL*

Det gør du bare *G*

mange hilsner

Fra : Bo Warming

Dato : 09-02-06 07:40

"Bo M Mogensen" <svar@i-gruppen.dk> wrote in message

> [...]
> med andre mennesker er sgu da en pestilens - som Iggi synger :
> "that goddamn social life is torur dressed as fun "

Ja, lag på lag af falske facader

" Jeg har snakket med mange mennesker om det, og vi fandt ud
af, at vores smil ikke er udtryk for glæde. Vort smil er en appel til
omverdenen om at acceptere os, en bøn om at blive lukket ind i varmen.
Bente Hansen
" Gode skuespillere så jeg i alle forfængelige, de spiller og
vil gerne være til skue - al deres ånd er i denne vilje. Nietzsche

". We are effectively destroying ourselves by violence
masquerading as love. R.D. Laing

Tilskuere vil digterens ånd have - om det så blot er
bøfler! - Men af denne ånd blev jeg træt:jeg ser forude, at den også
vil blive træt af sig selv. Nietzsche

" Vi er så forfængelige, at vi tilmed tager os af, hvad dem, vi
ikke bryder os om, synes om os. Marie Von Ebner-Eschenbach
bøfler

" Conformity is the ape of harmony. Emerson

" Forregnelse i selskabslivet - Denne (person) ønsker at være
interessant med sine domme, hin ved sine synspunkter og antipatier, en
tredie ved sine bekendtskaber, en fjerde ved sin isolation - og de
forregner sig alle. - Thi den, for hvem skuespillet opføres, mener
just selv at være det eneste skuespil, der kommer i betragtning.
Nietzsche dialog i hver sin retning

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 09-02-06 19:37

On Thu, 9 Feb 2006 07:39:53 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

>Ja, lag på lag af falske facader

Tjaaa .... jeg kan for det meste godt leve for uden - når det kommer
til det her med andre mennesker fint nok hvis man skal noget med en
fremmed definer situasion fra a og find den kortste tænkelige vej til
b og færdig - men det er sgu da til at blive sindsyg af at side og
høre på en taxa chaufør der fortæller mig bornholm har mange fresuer
fordi det er en klippe ø - der er grænsen til hvad der er for småt for
længst passeret - ok han mente det godt og det tæller også for noget
men jeg betaler ham 175 kr for at køre mig til indgrigshallen så må
miniumn a service være at han holder kæft med mindre der bliver sagt
noget der skulle anspore en dialog..

indrømmet jeg er styk - slev med min egen famillie jeg vågner drikker
kaffe ryger 2 smøger tar tøj på pisser og går så i lige linje til min
computer - det var først da jeg sad ved den at det slog mig at min far
var kommet tidlig hjem og jeg ikke havde sagt go da - vi har lige
spist middag i anledning af min søsters førdselsdag - imens sider jeg
og tænker på hvordan det går med at pakke de 167 rar filer jeg har
hentet - imens jeg følsesmæsigt er bragt lidt i effekt for at min fars
scanner ikke skal virke så jeg ikke kan få scannet tegningen ind til
min skabelon til hjemme siden - som jeg gerne skulle have en til at
lave og sådan går dagen til jeg bliver træt hvor jeg så skifter fra pc
skærm til tv skærm og stener film til jeg går i seng - alt i alt er
jeg kun afbrudt af jeg er ude med hunden et par gange om dagen.

mit tøj hænger i laser mit hjem ser ud som der var smidt en granat

snakker med en veninde der fortæller at hun ikke har tid til at sætte
sig at surfe på nettet efetr noget fordi hun har et arbejde der skal
passes og en famille med børn der skal fungere og det slår mig at hun
må da leve i helved - jeg gider ikke en gang længer bruge peneg på
danske luder da jeg heller vil have en usb dvd afspiler og brænder til
min legendasike ibm - 600x thinkpad .

Når jeg elsker en kvinde slår jeg et billed eller mange billeder op af
Holly Marie Combs eller ser noget tv hvor hun er med - jeg aner intet
om muhamed tegningerne jeg har ingen interesse i dem - men jeg er
trådt ud i virkligheden og har printet et 2 -a4 siders brev med parpir
og det hele til Holly.

der er bare bedre på den anden side -

break on to - to the other site - jim Morrison