Scanne lokalnet samt eksterne forbindelser~
Fra : Mark S.

Dato : 08-02-06 16:07

Jeg sidder med et mindre lan der, via en HW-firewall, har forbindelse til
internettet.
På de enkelte maskiner er kun få mapper delte.

Hvad skal jeg gøre, for at kunne monitere en enkelt maskines i-net brug?

Jeg har spekuleret på, om jeg skal have fat i maskinen, og lave dens
systemmapper delte, således mapper som temp-inet files og cookies kan ses.
Men den løsning er ikke optimal, da "scanningen" vil være rent historisk.

En anden mulighed er, at skifte firewall'en med en server, der så kan stå
som proxi.

Jeg har set firewall'ens menuer igennem. Men den tilbyder ingen muligheder
for scanning/logging.

Nogen foreslag?

M.

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 08-02-06 17:04

Mark S. wrote:
> Jeg har set firewall'ens menuer igennem. Men den tilbyder ingen muligheder
> for scanning/logging.
>
> Nogen foreslag?

Du skriver du har brug for logning, men din firewall ikke tilbyder det.
(Findes der virkelig firewalls uden logning, hvad er det for en ond
verden vi lever i?)

Skift den ud med en firewall der tilbyder logning.

Fra : Mark S.

Dato : 08-02-06 17:24

> [...]
> vi lever i?)
>
> Skift den ud med en firewall der tilbyder logning.

Det er trafikken fra huset til internettet jeg har behov for at logge.
Jeg har en mistanke om,at der bliver besøgt uhensigtsmæssige sider af husets
yngste

Fra : Kent Friis

Dato : 08-02-06 17:29

Den Wed, 8 Feb 2006 17:24:11 +0100 skrev Mark S.:

> Det er trafikken fra huset til internettet jeg har behov for at logge.
> Jeg har en mistanke om,at der bliver besøgt uhensigtsmæssige sider af husets
> yngste

Ah, "computeren som barnepige"-problemet. Er det virkelig blevet
populært i DK også? Det er da ellers mest hos amerikanerne det er
populært, og dem der kræver at internettet skal censureres ligesom
den gamle barnepige (TV'et).

Mvh
Kent

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 08-02-06 18:05

"Mark S." <mark_stinger@hotmail.remove.com> wrote:

>Det er trafikken fra huset til internettet jeg har behov for at logge.
>Jeg har en mistanke om,at der bliver besøgt uhensigtsmæssige sider af husets
>yngste

Spild af tid. Hvis sønneke vil se bare damer, så gør han det - Og der er
vist ikke ret meget du kan gøre ved det.....

<mlr>

Fra : Max

Dato : 08-02-06 19:00

Hej Mark

> Det er trafikken fra huset til internettet jeg har behov for at logge.
> Jeg har en mistanke om,at der bliver besøgt uhensigtsmæssige sider af
> husets yngste

Den slags "problemer" løses ikke ved at logge trafik, tag og snak
lidt med husets yngste istedet for at lege Stalin.

Mvh Max

Fra : Ivan

Dato : 08-02-06 23:21

> Den slags "problemer" løses ikke ved at logge trafik, tag og snak
> lidt med husets yngste istedet for at lege Stalin.

Jeps.....forbygge i stedet for at straffe......

Men....skulle du alligevel ønske at påføre den yngste lidt restriktioner,
findes der mange forskellige "netnannys". Nortons internet security
indeholder parental control. Her kan du filtrere som det passer dig. Dette
er dog ikke en fejlfri løsning.....men fungerer rimeligt efter hensigten.
Husk også på at der ligger MEGET snask på P2P netværkene. Og det kan denne
type programmer altså ikke genkende....

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 09-02-06 10:01

On Wed, 8 Feb 2006 23:21:08 +0100, "Ivan" <spørg@gruppen.dk> wrote:

>Men....skulle du alligevel ønske at påføre den yngste lidt restriktioner,
>findes der mange forskellige "netnannys". Nortons internet security
>indeholder parental control.

Her gik jeg og forestillede mig at den slags var designet til bonerte
amerikanere...

Er der virkelig danskere der kører med netnanny eller perental control
?

Fra : Kent Friis

Dato : 09-02-06 17:39

Den Thu, 09 Feb 2006 10:01:13 +0100 skrev Michael Rasmussen:

> Her gik jeg og forestillede mig at den slags var designet til bonerte
> amerikanere...
>
> Er der virkelig danskere der kører med netnanny eller perental control
> ?

Det er vel de samme som flippede ud da man forsøgte at modernisere
sexual-undervisningen (sexstarz-CD'en)...

Mvh
Kent

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 10-02-06 07:24

In article <43eb702a$0$15788$14726298@news.sunsite.dk>, Kent Friis wrote:

> Det er vel de samme som flippede ud da man forsøgte at modernisere
> sexual-undervisningen (sexstarz-CD'en)...

Her var det forældrene der ikke ville se den, da den lærte de unge
om dyresex og andet godt fra Internet (dette var ironisk).

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 09-02-06 09:40

Mark S. wrote:
> Det er trafikken fra huset til internettet jeg har behov for at logge.

Hvis du har brug for logning, så anskaf dig en firewall der kan logge.

> Jeg har en mistanke om,at der bliver besøgt uhensigtsmæssige sider af husets
> yngste

Personligt er det vel et spørgsmål om tillid?

Teknisk har de fleste browsere en historie der kan fortælle hvad den er
blevet brugt til. Ctrl-H viser den. Denne kan dog slettes.