Tillykke til Johnny Christensen
Fra : Kalle

Dato : 08-02-06 14:58

Underwaterphotographer.com har nylig publisert sine vinnerbilder for 2005.
Det var mange svært gode bilder her, og ekstra hyggelig er det at Johhny
Christensen, fra Danmark fikk en sølvmedaje i kategorien vrak.

Bildet hans kan man se på denne linken.

Alle øvrige bildene fra konkurransen kan man se her.

Dykkesiden gratulerer Johnny med den gode plasseringen og synes det er svært
hyggelig at han fra tid til annen frekventerer Dykkesiden, samt også er med
i Dykkesidens fotokonkurranse.

Foto: Johhny Christensen

Bilde fra januarkonkurransen 2006 på Dykkesiden

For å melde deg av nyhetstjenesten til Dykkesiden så må du logge inn i
forumet og klikke på "profil-knappen". Deretter klikker du på "varsling og
E-post". Fjern så haken som står ved siden av "Motta kunngjøringer og vikige
varslinger på e-post?"

Du kan lese denne nyheten og komme med dine kommentarer eller lese andres
kommentarer på linken nedenfor:

http://www.dykkesiden.com/forum/index.php?topic=26467.0

Med hilsen,

Dykkesidens diskusjonsforum Team.

Fra : __vaDer

Dato : 08-02-06 15:41

Flot, stort tillykke herfra.

Mvh

Ilhan

Fra : rosenauer.dk

Dato : 08-02-06 21:00

Meget flotte fotos! og flot andenplads..tillykke herfra!

Jeg går stadig og desperat overvejer at få meget meget ondt i pengepungen og
købe et undervandshus til mit DSLR... nogle meget mere imponerende fotos det
burde kunne give end mit nuværende ixus 400 :(

/Martin
http://rosenauer.dk

Fra : Johnny Christensen

Dato : 15-02-06 21:00

Hej Martin

Hvilkent kamera er det som du vil putte i hus ?
Når du laver pressearbejde, så vil jeg gætte i retningen af noget Canon, er
det helt skævt?
--
www.johnnychristensen.com
Inspiration til nordisk dykning

Fra : rosenauer.dk

Dato : 16-02-06 11:02

> Hvilkent kamera er det som du vil putte i hus ?
> Når du laver pressearbejde, så vil jeg gætte i retningen af noget Canon,
> er det helt skævt?

Det er ikke helt skævt, nej, som udgangspunkt er det et EOS 1D Mark 2 - på
trods af at det nok bliver erstattet på sigt. Men ... et hus hertil ville
sgu være smukt :) .. de er dog desværre ret dyre, er de ikke ?!

/Martin
http://rosenauer.dk

Fra : Johnny Christensen

Dato : 16-02-06 15:50

> [...]
> trods af at det nok bliver erstattet på sigt. Men ... et hus hertil ville
> sgu være smukt :) .. de er dog desværre ret dyre, er de ikke ?!

Jo af princip når vi taler top kameraerne så tager de ved i prisen for et
undervandshus dertil. At det er Canon gør jo ikke ligefrem situationen
bedre. Traditionelt er det Nikon's produkter der sidder på u/v markedet, så
der er mange om at lave huse dertil. Canon er på det felt faktisk den lille,
så de der fremstiller huse dertil skal have en anseelig fortjeneste på hvert
enkelt enhed de kommer til at sælge.
Selvfølgeligt kunne man nøjes med noget Ikelite eller andet uhandy hus. Men
hvis man i forvejen har gået efter et rigtigt dejligt kamera, så vil det
være blasfemisk at putte andet end et velfungerende og lækkert aluhus
omkring det.
Umidelbart ville jeg sige at du skal være forberedt på 45-55k,- da du jo
også skal bruge lidt blitz.

Måske kunne det betale sig for dig at købe noget Nikon D70 og husopsætning
brugt. Der kommer til at blive en del på markedet i løbet af det næste års
tid. Så går det heller ikke ud over din primære indtægts kilde hvis det
skulle oversvømme. Total pakke vil det være billigere end at bare købe et
hus til din 1D.
Som udgangspunkt prøv at forestille dig din sindstilstand når dit hus er
fyldt med vand. Kan du uden at ryste ret meget på hænderne smide kamera og
linse i skraldespanden. Straks gå hen til fotopusheren og tage et nyt ned
fra hylden. Da har du fundet det rette kamera at medbringe under vand.

Det er dyrt, det er tåbeligt, man er sandsynligvis sikkerhedsmæssig
uforsvarlig...
Men nogen skal jo gøre det

mvh
Johnny

Fra : Johnny Christensen

Dato : 13-02-06 00:54

Jeg siger tak for de rosende ord. Personligt er jeg mest glad for at et
koldtvands sceneri kunne konkurere mod varmtvandsbillederne.
(er dog lige selv vendt tilbage fra varmt vand for få timer siden

Fra : rosenauer.dk

Dato : 15-02-06 20:03

Hej Johnny!

Hvad bruger du af udstyr ?

/Martin
http://rosenauer.dk

Fra : Johnny Christensen

Dato : 15-02-06 20:48

Lidt af hvert, men det jeg har haft størst succes med er F100 i Sea & Sea
aluhus og 8" dome.
99% af mine billeder er taget med Nikkor 16mm f2,8
Har også eksperimenteret lidt med Sigma 20mm f1,8 takket være nogle
resultater som Casper Tybjerg lavede. Den har potentiale for meget spændende
billeder.

Men for 10 dage siden fik jeg endelig mit D200, har testet det som topside
kamera i Egypten. Efter ca 1000 billeder taget, kan jeg næsten ikke vente på
at få et hus til det. Et pragtfuld værktøj at arbejde med.