kompression?
Fra : Michael Birkholm

Dato : 08-02-06 09:14

Hey

Jeg har et lille problem med min kones scooter, nålelejet har lige været
røget i krumtappen så jeg har været ved at skifte krumtap + lejer, cylinder
+ stempel skiftede jeg dog ikke selvom jeg må nok indrømme at det så lidt
medtaget ud

Den vil jo så ikke starte efter det hele er samlet, jeg har tjekket gnist,
samt at der kommer masser af benzin ned i cylinderen, så det eneste der
mangler er vel bare nok kompression ikke?

Jeg har en kompressionsmåler men jeg ved desværre hvor mange bar/psi der
skal være.

Cylinder + stempel er et Polini sport.

Med venlig hilsen
Michael

Fra : Henning Lund

Dato : 08-02-06 11:27

Michael Birkholm <mibSLETDETTE@kabelmail.dk> skrev:
> [...]
> været røget i krumtappen så jeg har været ved at skifte krumtap +
> lejer, cylinder + stempel skiftede jeg dog ikke selvom jeg må nok

Inden du samlede det, skulle du have pillet ringen af stemplet og
skubbet det en centimeters penge ned i cylinderen, for at tjekke hvor
stort et mellemrum der var mellem gabet i ringen. Hvis der er mange
ridser i cylinderen hvad der kan ske hvis et nåleleje ryger og nogle af
stumperne "tygges" af cylinderen, så den den være temmelig besværlig at
få igang.

Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl"snabela"lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace bla.med lidt køb & salg

Fra : Mikkel Lund

Dato : 08-02-06 19:05

Michael Birkholm wrote:
> Hey

.... Den vil ikke starte ...

> Med venlig hilsen
> Michael

Prøv med et par dråber (et skvat) olie ned oven i stemplet. Det har
virket før.

Hilsen Mikkel

Fra : Michael Birkholm

Dato : 08-02-06 23:17

"Mikkel Lund" <mmlu03@space.aau.dk> wrote in message

> ... Den vil ikke starte ...

> Prøv med et par dråber (et skvat) olie ned oven i stemplet. Det har
> virket før.
>
> Hilsen Mikkel

Det har jeg lige prøvet, uden held desværre. Den giver slet ingen eksplosion
når jeg træder på kick-starteren.

Det ville være lækkert hvis der man lige kendte til hvor meget kompression
der skulle være i sådan en fætter, så var det hurtigt lige at tjekke om man
var langt fra målet.

Ellers tak for hjælpen.

Hilsen
Michael

Fra : Henning Lund

Dato : 09-02-06 08:40

Michael Birkholm <mibSLETDETTE@kabelmail.dk> skrev:

> Det ville være lækkert hvis der man lige kendte til hvor meget
> kompression der skulle være i sådan en fætter,

Skriv til importøren og spørg, jeg kan ikke huske tallene mere, det er 6
år siden jeg stoppede som forhandler.

Fra : Allan Riise

Dato : 09-02-06 13:50

Michael Birkholm wrote:
> [...]
> eneste der mangler er vel bare nok kompression ikke?
>
> Jeg har en kompressionsmåler men jeg ved desværre hvor mange bar/psi

Og det er det der gør det svært, for du fortæller ikke noget om hvilket
pollini sport det er, til hvilken scooter, er det vandkølet eller luftkølet,
og størrelsen 39mm o.s.v..

--
Allan Riise
"Demokratiets ånd kan ikke indpodes udefra. Det skal vokse indefra."

Fra : Michael Birkholm

Dato : 09-02-06 16:25

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message

> [...]
> "Demokratiets ånd kan ikke indpodes udefra. Det skal vokse indefra."
> Indira Ghandi, (1917-1984), indisk premierminister 1966-77 og 1980-84

Sorry jeg troede det var nok at angive mærket, det er et Polini sport 47 mm,
til en Popcorn, luftkølet.

Jeg har dog ikke gidet bøvle mere med om det er motoren, så jeg har bestilt
en magen til her i dag

Hilsen
Michael

Fra : RpR

Dato : 10-02-06 14:53

> Jeg har dog ikke gidet bøvle mere med om det er motoren, så jeg har
bestilt
> en magen til her i dag

Og den vil også smide lejerne. CPI's motorer er noget bras at begynde at
tune på, de har problemer nok i sig selv

--

- RpR
~=[ www.MopedGallery.dk ]=~