Ghost via USB-pen
Fra : Michal

Dato : 08-02-06 08:32

Hej

Jeg har lige bygget min computer op igen. Og nu vil jeg gerne have lavet
en Ghost image fil backup af mit system.

Men vilken ver af Ghost skal man bruge?
Køre med Win XP-Home på en Bærbar unden diskette-drev

Jeg havde for en del år siden en diskette, man kunne starte op på. Og så
valgte man bare
f.eks DVD-drevet hvis nu image låg på en skive.

Nu kunne jeg godt tænke hvis det er muligt og lave en USB-pen med de Ghost
filer som skal bruges.
Så man bare kan starte op via denne pen.

--
M.v.h.

Michal

Fra : Fjollefrans

Dato : 08-02-06 23:08

> [...]
> filer som skal bruges.
> Så man bare kan starte op via denne pen.

hvis du har en brænder i maskinen kan Ghost i den rigtige version (kan ikke
lige huske hvilken men mon ikke alle nyere kan) skrive et image direkte ned
på en skive der kan bootes fra. så er det eneste du skal gøre når du vil
indlæse et image at putte skiven i.

- FF

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 09-02-06 20:07

Fjollefrans wrote:
> [...]
> på en skive der kan bootes fra. så er det eneste du skal gøre når du vil

Eller.... hold nu fast... booter man bare på Ghost CD'en som faktisk er
bootable

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 10-02-06 07:19

In article <43e99e71$0$67259$157c6196@dreader2.cybercity.dk>, Michal wrote:
> [...]
> en Ghost image fil backup af mit system.
>
> Men vilken ver af Ghost skal man bruge?
> Køre med Win XP-Home på en Bærbar unden diskette-drev

Du skal have en relativt ny version. Du kan kun opgradere til den
nyeste. Jeg bruger dog selv Acronis TrueImage. Den kan også tage snapshot
af kørende Windows systemer.

Eneste grund til at boote fra CD er hvis man har smadret sin boot partition.

> [...]
> filer som skal bruges.
> Så man bare kan starte op via denne pen.

En ny version, så kan du kopiere boot huttelihuttet over.