variator og ruller, hvor langt
Fra : snuden

Dato : 07-02-06 22:40

Jeg har nu kørt ca. 6000 Km med ny variator og ruller, men synes de skal
skiftes. Når jeg accellerer op når den et "dødt punkt" (30 Km/t) hvor den
ligesom skal over for at komme højere op i fart. Topfarten er ca. 65 Km/t.

Hvor langt kører i andre på en variator?

Snuden

Fra : Hagar

Dato : 08-02-06 00:11

"snuden" <snudens@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ligesom skal over for at komme højere op i fart. Topfarten er ca. 65 Km/t.
>
> Hvor langt kører i andre på en variator?

Jeg har ikke skiftet Vario på min Rally, men der i mod har jeg skiftet
ruller. Jeg kører med karbon ruller nu, og de har holdt i ca. 10.000 km, men
står også til udskiftning her til foråret. De ruller jeg har nu koster lidt
mere end de andre, men de holder så også noget længere.

Hagar

Fra : Knud@n

Dato : 08-02-06 17:51

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> wrote in

> [...]
> km, men står også til udskiftning her til foråret. De ruller jeg har
> nu koster lidt mere end de andre, men de holder så også noget længere.

3000-5000 km på et sæt ruller (50 kr). Rullerne skal skiftes når de
tydeligt er begyndt at få flade slid-mærker på rullerne.

vario skiftes alt efter hvornår den er slidt op. En kammi kørte 17000
km på sin hot inden han skulle have en ny skål (180 kr). Bageste
remskiver var stadigt fine.

Har endnu ikke rundet 4000 km på min nuv., så ingen planer om at skifte
noget endnu.

/Knud