Gypten
Fra : Jan Peterson

Dato : 07-02-06 15:37

Der er jo nok nogen i gruppen der har (havde) planlagt en tur til rødehavet
i nærmeste fremtid. Hvad gør I? Dropper det?

--
Hilsen Jan

Fra : Henning

Dato : 07-02-06 17:37

On Tue, 7 Feb 2006 15:37:22 +0100, "Jan Peterson"
<jan.peterson@FJERNcomxnet.dk> wrote:

>Der er jo nok nogen i gruppen der har (havde) planlagt en tur til rødehavet
>i nærmeste fremtid. Hvad gør I? Dropper det?
Håber på det bedste, vi tager først afsted i starten af maj. En uges
live-aboard, langt væk fra det hele. Jeg tror kun ekstremisterne
befinder sig i Cairo - det store tavse flertal, som lever af
turisterne, har intet imod danskerne eller vesterlændinge generelt.

--
Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Søren Reinke

Dato : 07-02-06 17:59

Jan Peterson wrote:
> Der er jo nok nogen i gruppen der har (havde) planlagt en tur til rødehavet
> i nærmeste fremtid. Hvad gør I? Dropper det?

Jeg håber de falder til ro, jeg skulle gerne afsted 14 dage startende
den 13/4.

Hvad jeg hører fra tidligere kollegaer i Sharm El Sheikh, er der stille
og roligt. Og hvis man ikke ligefrem praler med man er dansker er alt ok.

--
Best regards
C.T.O. Søren Reinke

Fra : Jan Birk

Dato : 07-02-06 20:36

Hej,

> Der er jo nok nogen i gruppen der har (havde) planlagt en tur til rødehavet
> i nærmeste fremtid. Hvad gør I? Dropper det?

Lidt afhængigt af hvad nærmeste fremtid er, så tror jeg ikke man kan
komme derned med charter, da udenrigsministeriet fraråder at rejse til
Egypten.

<Citat>
Udenrigsministeriet råder danskere til ikke at påbegynde rejser til
Egypten, der ikke er strengt nødvendige.
</citat>

http://www.um.dk/da/menu/Borgerservice/FoerRejsen/Rejsevejledninger/RejsevejledningEgypten

Jeg kender ikke reglerne, men jeg tror ikke at forsikringer mm. gælder
hvis man rejser på trods af anbefalingerne.

Måske andre i gruppen bedre ved dette??

/Jan

Fra : Henning

Dato : 07-02-06 23:16

><Citat>
>Udenrigsministeriet råder danskere til ikke at påbegynde rejser til
>Egypten, der ikke er strengt nødvendige.
></citat>

Dykkerferie kan vel altid betegnes som "strengt nødvendig"

--
Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Nicholas

Dato : 08-02-06 07:59

"Jan Peterson" <jan.peterson@FJERNcomxnet.dk> skrev i en meddelelse
> Der er jo nok nogen i gruppen der har (havde) planlagt en tur til
> rødehavet i nærmeste fremtid. Hvad gør I? Dropper det?
>
> --
> Hilsen Jan

Havde en plan om at tage afsted midt i marts... - lige nu afventer vi og ser
hvad der sker dernede... - er dog næsten sikker på at man kan få en hel live
aboard båd for sig selv, hvis man bare er 3-4 stykker :)

Nick

Fra : LauritsT

Dato : 08-02-06 08:13

En mulighed kunne også være at flyve till Eilat og tage en livaboard
derfra. Det er stort set de samme steder de besøger som de egyptiske
livaboards.

--
LauritsT
Indlæg sendt via : www.dacor.dk

Fra : Nicholas

Dato : 08-02-06 14:14

"LauritsT" <laurits_vibjerg@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> En mulighed kunne også være at flyve till Eilat og tage en livaboard
> derfra. Det er stort set de samme steder de besøger som de egyptiske
> [...]

Og det er så her at min geografi undervisning kommer til kort...

Hvor f..... er Eilat ???

Vores næste problem er at vi dykker på rebreather... - og det er langt fra
alle der kan servicere os med fyldninger...

Nick

Fra : Jan Birk

Dato : 08-02-06 14:22

> Hvor f..... er Eilat ???

Israel - som også er ved at blive inddraget!

/Jan

Fra : LauritsT

Dato : 08-02-06 14:50

Ja, det er den sydligste by i Israel. Det er ikke på vestbreden, så der
er ikke nogle problemer der mht danskere.

Fra : Nicholas

Dato : 09-02-06 07:19

> Ja, det er den sydligste by i Israel. Det er ikke på vestbreden, så der
> er ikke nogle problemer der mht danskere.

> [...]

Næste meget begavede spørgsmål er så:

Nogen der kender dykkercentre dernede ? - Links ?

Nick

Fra : LauritsT

Dato : 10-02-06 10:05

Umiddelbart ser følgende to centre tiltalende ud, men der er sikker også
mange andre gode.

http://www.redseasports.co.il/menu.php?lang=2&id=62

http://www.luckydivers.com/english/cuirse.htm

Mvh
Laurits

Fra : JHR

Dato : 10-02-06 17:39

www.aqua-sport.com
Har været der for nogle år siden og den 5 dages dykkersafari de har, er
super!

Mvh
Jeppe.

Fra : Johnny Christensen

Dato : 13-02-06 00:45

Jeg er lige for få timer siden landet fra Sharm el Sheikh. Fin ferie,
overhovedet ingen problemer af nogen art.
Har været der en uge, mens at CNN har kørt den danske historie i døgndrift.
I starten fortalte vi bare at vi kom fra Island, Sverige, Holland eller
nogengange fra bagsiden af månen.
Til sidst gad vi ikke det pjat mere, fortalte at vi var danskere, selv i en
af de utallige prisforhandlings situationer.
Det gav anledning til lidt spørgsmål, men ikke nogen fjentlighed rettet mod
os som personer.

*Disclaimer* Sådan var vores oplevelser, dine kan muligvis blive andre.

--
www.johnnychristensen.com
Inspiration til nordisk dykning

Fra : NeilD