Dødt forhold
Fra : Helle

Dato : 07-02-06 11:47

Hvis et parforhold er gået lidt død i alle de praktiske hverdags-gøremål,
hvad kan man så gøre? altså for at vække lidt liv i følelserne igen? vi
elsker hinanden, men det er bare gået lidt død i alle sådan nogle praktiske
ting...

Helst noget der ikke koster alt for mange penge, da økonomien er lidt stram.
Alle forslag modtages med kyshånd

Mvh Helle

Fra : sdsf

Dato : 07-02-06 12:06

Helle skrev:
> [...]
> elsker hinanden, men det er bare gået lidt død i alle sådan nogle praktiske
Mon ikke det næsten altid vil gå sådan hvis man går op af hinanden
hverdag?

> Helst noget der ikke koster alt for mange penge, da økonomien er lidt stram.
At få liv i "følelserne" igen, er ikke noget man kan betale sig fra.

> Alle forslag modtages med kyshånd
Prøv at cut/paste dit indlæg til netdoktors samlivs debat:

http://premium.netdoktor.com/dk/discussion/category/forum/index.jsp?categoryId=107&forumId=1140

Fra : Henning

Dato : 07-02-06 13:12

"Helle" <mail@hellenielsen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Helst noget der ikke koster alt for mange penge, da økonomien er lidt
> stram. Alle forslag modtages med kyshånd

Det du kan gøre koster ingen penge, glem alt om
ferier, week ends på kroer, situationer hvor der ingen
undskyldninger er for ikke at dyrke sex, fordi nu er der
jo linet op til det uden børn etc. etc. det bliver så
krampagtigt og fremmedgjort, der kommer til at hvile
et tungt krav over dit/jeres hoveder, så sex måske
gennemføres i desperation. ( Sådan er det i hvert
fald for mig)

Det der har virket for mig og min kone, når vi
ind imellem glemte sexlivet, har været at snakke
sammen. Slukket fjernsynet, åbnet en flaske vin og
stillet spørgsmålene,
Vil vi hinanden?
Hvad er vores følelser for hinanden?
Hvad kan jeg gøre for dig?
Hvad blokere dig i forhold til mig som sexpartner/
elsker/elskerinde, er jeg tydelig nok i mine signaler,
når jeg har lyst til sex?
Hvordan kan jeg få øje på, når du lægger op til sex?
Er der nogen gange du har lyst til sex, men opgiver på
forhånd at forføre mig?
Er der noget i min attitude der får dig til at tænke "Hun
har nok ikke lyst til sex i dag"
Oplever du, at jeg lukker for megen frustration ud om
ting der ikke vedrører os to?
Føler du, at jeg ikke giver dig plads nok i min personlige
verden? At du ikke betyder ligeså meget eller mere
end, børn, arbejde, materielle goder?
Skal vi lave om på vores faste pladser, så vi kommer
til at sidde fysisk tæt på hinanden når vi er sammen om
aftenen foran tossekassen?

Ting der også fremmer ønsket om seksuelt samvær
kan være at snakke om dejlige fælleserotiske minder,
kan du huske da vi etc. etc.

Er det seksuelle sat på vågeblus, er hele forholdet
sat på vågeblus og man glider længere og længere
fra hinanden og har til sidst nærmet bare et bofællesskab
med en god kammerat.

Vil man have sexlivet igang igen, må man tale om sex,
ikke hvad man savner omkring dette, men hvad der
er dejligt især med ham/hende man danner par med.

Man kan bruge flere metoder til at få gang i det
intense og intime forhold igen, man kan f. eks. aftale
at man på skift forfører hinanden, det er jo en lille
smule spændende, hvad partneren nu kan finde
på, ikke? Samtidig "tvinges" du/han til, når det er
din/hans tur, at beskæftige jer med sex der er rettet
mod partneren mere end på eget behov ( hvis du/han
føler sig seksuelt frustreret)

Uanset hvad, har jeg i de 25 år jeg har kendt min
kone altid kysset hende farvel når jeg skulle på
arbejde, hver gang har jeg fået hende til at smile
eller smågrine over den måde jeg kyssede hende
på, altså et overraskelsesmoment i kysset, dette
har jeg praktiseret uanset hvor dårligt vores
sexliv har fungeret, uanset hvor frustrerende
jeg i perioder oplevede vores forhold. Med det
kys, fortæller jeg hende, at jeg vil hende og vores
forhold, at jeg finder det værd at bevare og
udvikle, at uanset hvilke konflikter vi må have,
så bliver jeg og medvirker til at løse dem.
Det kys fortæller hende, hvad jeg har sat ord på
flere gange: At hun er det bedste der er sket i mit
liv!

Jeg håber du får mange konstruktive indfaldsvinkler
på hvad du evt. kan stille op med dit parforhold,
alfa og omega er, at i begge _vil_ forholdet.

MVH
Henning

Fra : Bibber

Dato : 07-02-06 16:24

Hejsa...
Jeg har lige læst alt det som Henning har skrevet. Og jeg kan kun give ham
ret i alt det som han skriver.
Det er bare ikke særlig sjovt når ens forhold går dødt. Jeg har prøvet det
selv fra tidligere forhold,hvor "mit døde forhold" gik mere eller mindre til
hundene.
Vi prøvede at have en anden med en i vores sex forhold for at se om det ikke
kunne åbne bare lidt op for vores forhold.
Men det havde nok lidt at gøre med at jeg var meget yngre end min eks.mand
(12 år) men nu det slut. Men nu har jeg fundet en rigtig dejlig fyr,jeg kan
bare ikke finde ord på vhor meget at jeg holder af ham. Og jeg kan ikke "se"
at det her bliver et dødt forhold. Der er mange ting som man kan lave/gøre
sammen. Siddet sig ned og hygge sig,men en flaske vin og lys. Bare sidde og
hygge jer og snakke sammen og finde ud af hvad i vil og kan gøre for at gøre
det rigtig godt igen,så i kan få et nyt og godt forhold til hinanden.
Held og lykke....
Bibber

Fra : Helle

Dato : 07-02-06 16:55

"Bibber" <nej@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> gøre for at gøre det rigtig godt igen,så i kan få et nyt og godt forhold

Hmm det er bare svært. Ingen af os drikker vin/alkohol. Det er ikke kun på
det seksuelle plan...det er også i hverdagen som især han klager sig over
drukner i dagligdagsting. Han siger at vi fungerer rigtig godt på det
praktiske plan med at bo sammen, men at der ligesom mangler noget. Det er
vel nærmest venskabsagtigt. Der mangler de der rigtig varme glade
følelser...

Fra : John Sahl

Dato : 07-02-06 17:11

Helle wrote:
> [...]
> rigtig godt på det praktiske plan med at bo sammen, men at der
> ligesom mangler noget. Det er vel nærmest venskabsagtigt. Der mangler

Hvad med at prøve at lave nogen flere ting hver for sig?

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede

Fra : Mette

Dato : 07-02-06 17:18

> [...]
> praktiske plan med at bo sammen, men at der ligesom mangler noget. Det er
> vel nærmest venskabsagtigt. Der mangler de der rigtig varme glade

Nu behøver man jo ikke alkohol for at genfinde varmen. Man kan også slukke
for kassen og begynde at tale sammen uden alkohol.
Men jeg tror også, at det er en misforståelse, at man evig og altid skal
rende rundt og føle sommerfulge i maven og forelskelse. Et forhold er jo
også et partnerskab om det fælles projekt, man har gang i.
Jeg tror ikke at nogen i langvarige forhold kan påstå, at de aldrig har
været ude i venskabelige perioder, hvor man var mere venner end kærester.
Men det er netop kun perioder.
Jeg tror, at det er vigtigt at man i et forhold giver sig tid til at lære
hinanden at kende påny. Prøve noget sammen, man ikke har prøvet før. Det kan
være alt fra at spille spil til at tage på bjergvandringer. Men det er sundt
at se sin partner i nye situationer og opdage nye sider af hinanden, se
hinanden i et nyt lys.

Fra : Bibber

Dato : 07-02-06 19:22

Hej igen.
Hvad er det som du/i mener at der mangler?
Men i kan jo bruge at sætte jer ned og snakke sammen stille og roligt også
uden vin m.m.
Det kan jo være svært til tider at "føle" sig helt op på en lyserød sky hele
livet igennem sammen med sin partner. Men prøv at finde ud af hvad der
mangler. Evt. tage i byen hver for sig og "slå" jer løs,få en rigtig god
aften med nogen veninder/venner. Bare være jer/dig selv.
Eller prøv det som Mette var inde på,tage et eller andet sted hen prøv jer
selv af sammen. Se jer selv på en helt ny måde.
Det kan måske og være en mulighed... Men jeg ved godt hvordan at det er,for
jeg har selv prøvet det. Men livet er jo ikke altid en dans på roser,som man
skulle tro at det var. Men der vil jo komme et tidspunkt hvor man "føler"
sig venner og ikke som ægtefælle/kæreste. Det er jo også meget god at have
en mand/kone/kæreste som en god ven. Men det er og bliver jo aldrig det
sammen som med en rigtig god veninde/ven. Som man kan sidde og snakke med.
Men prøv at tage en tur i byen hver for sig og "slå" jer løs. Bare for en
aften og sidde og snakke om det bagefter. Der er muligeheder nok,når alt
kommer til alt.......

Fra : nusle nuslesen

Dato : 07-02-06 23:45

"Helle" <mail@hellenielsen.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> [...]
> praktiske plan med at bo sammen, men at der ligesom mangler noget. Det er
> vel nærmest venskabsagtigt. Der mangler de der rigtig varme glade

Tja, det er det som sker, når man er op og ned af hinanden hver eneste dag.
Nogle trives med den form for "stilstand" og nyder det - andre gør ikke.

Hvis jeg var dig ville jeg tage på ferie med en veninde eller alene (sådan
som jeg er, ville det nok blive alene *S*), lade ham være alene og selv få
lidt "frisk luft".

Tror du "prøver for meget" - jf. også din anden tråd (hvis det da er din).

Jeg siger ikke, at du skal gøre som jeg foreslår, jeg fortæller bare hvad
jeg selv ville gøre, hvis jeg var dig. Selvom jeg formulerer det som
nedenstående.

Bliv interessant igen, bliv mystisk igen - dyrk dine egne interesser, væk
fra ham.

Få noget der er spændende at fortælle om, så der igen kan være andre
samtale-emner over bordet end tante Gyda's 65 års fødselsdagsgave, hvad I
skal have til middag imorgen og hvem der skal handle ind.

Forkæl dig selv med en tur i en beauty-shop, få en ansigstbehandling,
plukket øjenbrun - måske endda vokset benene (og bikinilinjen måske). Gå til
frisøren og blive lidt lækker her i den kedelig vintertid og tag et par ture
i et solarie - en 3-5 gange over en 2-3 uger er rigeligt til lige at tage
brodden af vinterens kedelige bleghed. Giv dig i kast med noget aftenskole,
en serie gode bøger, pc-spil eller hvad der nu kan få din puls til at stige
behageligt

Når du føler dig kvindelig, sensuel, erotisk, sexet - whatever - så vil din
oplevelse af dig selv smitte af.

Ikke alting behøver blive "parforholds-snakket" ihjel.

Gør dig selv lækker, føl dig lækker, flirt lidt til højre og venstre - det
er ikke så svært. Smil til kollegaen, buschaufføren, ekspedienten i
supermarkedet (vælg en kasse med en ung fyr i ) osv.

Og flirt med din mand igen, lav grin med ham - tæv ham i brætspil og hover
på drilsk manér - provoker ham lidt.

Manden er sgu' da faldet i søvn - væk ham.

mange hilsner

Fra : Mette

Dato : 08-02-06 07:23

"nusle nuslesen" <nusle@invalid.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> på drilsk manér - provoker ham lidt.
>
> Manden er sgu' da faldet i søvn - væk ham.

Jeg giver dig ret

Fra : Helle

Dato : 08-02-06 08:44

> [...]
> på drilsk manér - provoker ham lidt.
>
> Manden er sgu' da faldet i søvn - væk ham.

Ja du har ret i at han nok er faldet i søvn måske jeg skulle prøve at
blive lidt interessant igen. Har før prøvet men det synes ikke at vække
ham...suk...forsøger igen så tak for tippet

mvh Helle

Fra : Henning

Dato : 09-02-06 08:34

> [...]
> ikke.

> Og flirt med din mand igen, lav grin med ham - tæv ham i brætspil og hover

Du skal fandeme ikke vinde over mig! Hvis du gør,
vil jeg forsøge at slå dig ihjæl med pikken, hvis jeg da
overhovedet vil have sex med min hoverende overmand,
jeg kan ikke fordrage at tab i spil. *LOL*
(min kone er ordblind og vinder altid over mig i skrable)

> Manden er sgu' da faldet i søvn - væk ham.

Manden er vist ikke faldet i søvn, han efterlyser jo
noget ud over dagligdagens trommerum, men
_han_ burde jo så selv få noget til at ske og ikke
lade konen om at komme med løsningerne alene!

MVH
Henning

Fra : nusle nuslesen

Dato : 09-02-06 12:31

"Henning" <h2m@.mail.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> [...]
> jeg kan ikke fordrage at tab i spil. *LOL*
> (min kone er ordblind og vinder altid over mig i skrable)

*lol*

> Manden er vist ikke faldet i søvn, han efterlyser jo
> noget ud over dagligdagens trommerum, men
> _han_ burde jo så selv få noget til at ske og ikke
> lade konen om at komme med løsningerne alene!

Tja, han burde måske - men det lader ikke til, at han gør det.

mange hilsner

Fra : John Sahl

Dato : 09-02-06 20:14

nusle nuslesen wrote:
> Tja, han burde måske - men det lader ikke til, at han gør det.

Hvorfor skulle han gøre noget? Han har jo det bedste af alle verdener,
nemlig både sin egen lejlighed at flygte til og en kæreste han kan hænge
ud og få sex ved når det passer ham og som i det mindste forsøger at
tilfredsstille ham.

Fra : Helle

Dato : 09-02-06 20:47

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> nemlig både sin egen lejlighed at flygte til og en kæreste han kan hænge
> ud og få sex ved når det passer ham og som i det mindste forsøger at

Lige præcis! Og derfor har jeg sagt til ham at jeg kræver en afklaring på
hvad han vil! Jeg har gjort det klart for ham at enten så bor vi 100% sammen
eller også bor vi slet ikke sammen! Det kom vidst som et chok for ham og jeg
ved det er svært for ham - men det er vidst på tide jeg tænker på mig selv..

Jeg håber så bare han snart finder ud af hvad han vil.

Mvh Helle

Fra : Mette

Dato : 09-02-06 22:05

> [...]
selv..

> Jeg håber så bare han snart finder ud af hvad han vil.

Jeg synes du modsiger dig selv. Det er på tide, at du tænker på dig selv,
hvad DU vil osv. Men alligevel sidder du og venter på at han finder ud af,
hvad HAN vil. Træf en beslutning og handl på den beslutning. Du skal ikke
stille ultimatummer eller bede ham om en beslutning. Du skal selv gøre det.
Hvis du ikke vil at det er som det er nu, så gør noget ved det selv rent
fysisk/praktisk.
Dit liv skal ikke styres af, hvad han nu finder ud af, at han har lyst til.
Har du helt glemt dig selv?

Fra : ThomasB

Dato : 09-02-06 22:19

"Mette" <Mette@.dk> skrev i en meddelelse

> Dit liv skal ikke styres af, hvad han nu finder ud af, at han har lyst
> til.
> Har du helt glemt dig selv?

Go Mette, Go Mette

Fra : Helle

Dato : 09-02-06 22:31

> [...]
> fysisk/praktisk.
> Dit liv skal ikke styres af, hvad han nu finder ud af, at han har lyst

Glemt mig selv? tja det har jeg måske nok. Hele mit liv har jeg altid sat
andre først og tænkt at andre skulle have det så godt som muligt. Og han må
satme have det godt!

Jeg kræver en beslutning inden 1 mdr. Synes også lige han skal have tid til
at slugen bomben om en afklaring og mærke efter på sig selv hvad han
egentlig føler...

Fra : Jens Bruun

Dato : 09-02-06 22:41

> Jeg kræver en beslutning inden 1 mdr. Synes også lige han skal have
> tid til at slugen bomben om en afklaring og mærke efter på sig selv
> hvad han egentlig føler...

Du får lige en forudsigelse: Han beslutter nada, og du æder det.

--
-Jens B.
http://www.supportdenmark.com - Denmark needs your support

Fra : John Sahl

Dato : 09-02-06 22:45

Jens Bruun wrote:
> Du får lige en forudsigelse: Han beslutter nada, og du æder det.

Det hedder "sluger det"

Fra : Helle

Dato : 09-02-06 23:16

> Du får lige en forudsigelse: Han beslutter nada, og du æder det.

Hvis ikke han snarest beslutter sig ryger han ud til sig selv. Min lille
hjerne kan bare ikke fatte det her: 5½ år sammen, har prøvet at bo sammen,
prøvet at bo hver for sig, samme meninger om det meste også børn og
opdragelse. Har det hylende morsomt og temmelig fjollet hver eneste dag.
Kender hinanden temmelig godt også på det seksuelle. Vi kan med hinandens
familier og har det rart sammen hver eneste dag. Det er ikke mange gange vi
har skændtes i den tid vi har været sammen. Ingen af os drikker alkohol og
går i byen.

Så mener jeg at man da burde tilbringe livet sammen når det generelt går
temmelig godt...hvis man aldrig skændes og har det temmelig skægt hver dag
sammen - hvad mangler der så?..

Fra : ThomasB

Dato : 09-02-06 23:21

> Ingen af os drikker alkohol og går i byen.

Hvorfor bliver du ved med at fremhæve det?

Kunne du godt tænke dig at få en lille skid på, og gå en tur i byen med
veninderne? Helt ærligt?

Fra : Jens Bruun

Dato : 09-02-06 23:36

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern*2ma2.dk> skrev i en meddelelse

> Kunne du godt tænke dig at få en lille skid på, og gå en tur i byen
> med veninderne? Helt ærligt?

Hell, hvis Helle er mellem 15-40, og ikke ligner en ko, skal jeg da gerne
drikke hende en skid på og efterfølgende misbruge hende på det groveste.
Involvering af stoffer såsom GHB o.lign. er valgfrit, hvis fantasien går i
retning af "drug rape".

Det er jo det, hun længes efter...

Fra : ThomasB

Dato : 10-02-06 00:03

> [...]
> Involvering af stoffer såsom GHB o.lign. er valgfrit, hvis fantasien går i

Nej, hun er mere til lukket et-eller-andet...

Fra : Helle

Dato : 09-02-06 23:41

> [...]
>
> Hvorfor bliver du ved med at fremhæve det?
>
> Kunne du godt tænke dig at få en lille skid på, og gå en tur i byen med

Hmm nææh det siger mig egentlig ikke så meget...er mere til lille privat
lukket et-eller-andet...

Fra : Anita

Dato : 09-02-06 23:59

"Helle" <mail@hellenielsen.dk> skrev

> hvad mangler der så?..

Spænding, udfordringer, modstand og alle de andre ting, der gør at man
udvikler sig som menneske?

Venligst Anita

Fra : Nette

Dato : 10-02-06 00:11

"Helle" skrev

> Så mener jeg at man da burde tilbringe livet sammen når det generelt går
> temmelig godt...hvis man aldrig skændes og har det temmelig skægt hver dag
> sammen - hvad mangler der så?..

Skænderier?
Udfordringer, modspil, personligudvikling, jeres udvikling som par. Det
lyder ret kedeligt, hvis I efter 5
½ år aldrig har haft et skænderi og altid er lyserød-enige om alt.
Vi skændes ikke meget herhjemme, men ind imellem er det dejligt at få rusket
op i tingene med en god diskussion.

Nette

Fra : Helle

Dato : 10-02-06 00:55

"Nette" <nettesnetpostfjerndette@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> ½ år aldrig har haft et skænderi og altid er lyserød-enige om alt.
> Vi skændes ikke meget herhjemme, men ind imellem er det dejligt at få

Selvfølgelig skændes vi da men det er sjældent. Det bliver ofte kun ved en
diskution. Vi er ikke enige i alt men i rigtig mange ting - derfor synes jeg
vi passer godt sammen.

Fra : ThomasB

Dato : 09-02-06 23:07

> [...]

> Jeg kræver en beslutning inden 1 mdr. Synes også lige han skal have tid
> til at slugen bomben om en afklaring og mærke efter på sig selv hvad han

Forstår du ikke, at han først sluger "bomben" når du beder ham flytte?

Han har haft 5½ år til at tænke sig om i, og nu giver du ham gudhjælpemig 1
måned mere?
Om en måned har du glemt alt om det, ligesom du har gjort de andre måneder -
hvis ikke, så har han smigeret dig så meget at du igen slikker røv på ham.

Kender du ikke udtrykket "man ved først hvad man har haft, når man har
mistet det"?

Du skal ikke bede ham om en skid andet end at flytte hjem til sig selv, og
først komme tilbage når han er blevet en voksen mand.

I mellemtiden kan se om der skulle være andet på markedet, som er mere
interessant for dig. Jeg tror du bliver overrasket over at der rent faktisk
findes mænd, som ved hvad de vil og tager en beslutning indenfor 5½ år +1
måned.

Lad nu være med at være så bange for at såre skvaddernossen, han skal nok
komme over dig.

Fra : Mette

Dato : 09-02-06 22:15

> [...]
jeg
> ved det er svært for ham - men det er vidst på tide jeg tænker på mig

Selvfølgelig er det svært for ham. Som andre har sagt, så er det svært at
opgive det liv han har nu: singlelivet, muligheden for at "være sig selv",
kombineret med en kæreste, der vil gøre alt for ham, som kommer når han
kalder og som han VED han har. Men helt ærligt: manden kan ikke engang svare
på om du er den rette for ham. Hvis min kæreste sagde det til mig så ville
jeg ikke spilde et sekund mere som
tryghedskæreste-som-er-rart-at-have-ved-hånden. At være sammen med en mand
som åbenlyst ikke føler, at man er kvinden for ham er da yderst
nedværdigende. Puha. Men hey: han har ingen grund til at skulle træffe nogle
beslutninger. Han ved jo at du savler efter ham uanset hvordan han behandler
dig. For et år siden flyttede han ud - og du blev. Og nu ved han ikke om du
er den rette for ham - og du bliver stadigvæk hos ham med åben dør og stort
håb. Få dig noget selvfølelse, kvinde! Har du helt glemt hvem DU er, og hvad
DU vil? Har du glemt dig selv i årenes løb, hvor du dansede efter hans pibe
og hvor dine beslutninger altid var baseret på hvad hans beslutninger var?

Det er kun svært for ham fordi han nu kan se at den ikke går længere. Jeg
har ikke ondt af ham. Men hvor lang tid vil du vente på en afklaring? Et år
mere?
Er det ham, der skal bestemme hvordan dit liv skal se ud?

Fra : Helle

Dato : 09-02-06 22:34

> [...]
> år
> mere?
> Er det ham, der skal bestemme hvordan dit liv skal se ud?

Nej den går ikke længere, jeg tænker på mig selv nu og derfor har jeg krævet
en afklaring fra hans side. Som jeg har sagt til ham: HVIS han vælger mig er
det MIG han vælger og så skal der ikke være nogen tvivl fra hans side. Jeg
gider ikke det der tvivl mere da det gør mig enormt utryg. Og hvis han
vælger at slutte så er det bare ærgerligt - mere kan jeg ikke gøre. Men det
er A eller B og ikke begge dele...jeg ved det er kommet lidt som et chok for
ham, men som sagt er det på tide jeg passer på mig selv. Jeg elsker ham
meget højt og er gået langt for ham ligesom han er gået langt for mig i
starten af forholdet (jeg var meget syg). Men nu er det på tide at komme
videre uanset hvordan.

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 13-02-06 12:51

"Helle" <mail@hellenielsen.dk> wrote in message

> Og hvis han
> vælger at slutte så er det bare ærgerligt - mere kan jeg ikke gøre.

Mette, lige her hopper kæden af for mig, altså.

Hvad med om DU vælger at slutte? Hvorfor skal han have det sidste ord? Du
kunne også bare smide ham ud NU, og så lade ham svede. Hvis han DEREFTER
finder frem til, at han vil dig, så kan han jo begynde at vinde dig TILBAGE,
men du skal "!#¤%&/ ikke bare sætte dig ind i en ventesal og vente på, at
HAN finder ud af, hvordan DIT liv skal være.

> [...]
> meget højt og er gået langt for ham ligesom han er gået langt for mig i
> starten af forholdet (jeg var meget syg). Men nu er det på tide at komme

Ja, du har overskredet dine egne grænser. Det er kanongodt, at det nu er
gået op for dig. Jeg ønsker dig al held og lykke i fremtiden.

-Michael.

Fra : Tony

Dato : 09-02-06 22:41

"Helle" <mail@hellenielsen.dk> skrev

> Jeg håber så bare han snart finder ud af hvad han vil.
>
> Mvh Helle

Det har han da vidst for længe siden.
Han har ikke lyst til at opgive sin lejlighed for at bo permanent sammen med
dig.
Hans kærlighed til dig er åbenbart ikke stor nok, til at ville flytte.
Hva' med dig,- er din kærlighed stor nok til, at du vil opgive din
lejlighed, og flytte hen til ham ?
På en måde forstår jeg ham godt.
Han er klar over at hvis forholdet ikke holder, ja så skal han ud for at
finde en anden lejlighed.
Som der er blevet sagt, så har han det jo perfekt, som jeres forhold kører
nu.
Hvis hverken du eller han er indstillet på at ville flytte, så se at komme
videre med Jeres liv, da I ikke har en fremtid at bygge på sammen.

Tony

Fra : Helle

Dato : 09-02-06 23:13

> [...]
> Hvis hverken du eller han er indstillet på at ville flytte, så se at komme
> videre med Jeres liv, da I ikke har en fremtid at bygge på sammen.

Han har fået disse valgmuligheder:

1. vi bor 100% sammen og han opsiger sin 1 værelses lejlighed på 23 m2

2. det er slut imellem os/eller i hvert fald med at bo sammen og vi bor 100%
hver for sig

Min lejlighed er på 55 m2 og hans er på 23 m2. Kan han ikke beslutte sig så
er det ud til sig selv! Så enkelt er det. Ja han har det perfekt men det har
jeg ikke. Jeg har altså brug for et ordentligt liv. Og nej jeg flytter IKKE
ud til ham i hans 1 værelses på 23 m2 - så slår vi sq da først hinanden
ihjel

Fra : Tony

Dato : 09-02-06 23:53

> [...]
> det har jeg ikke. Jeg har altså brug for et ordentligt liv. Og nej jeg
> flytter IKKE ud til ham i hans 1 værelses på 23 m2 - så slår vi sq da

Rart at se du har taget et standpunkt, det var ikke spor for tidligt.

Tony

Fra : Trine Pedersen

Dato : 10-02-06 08:52

Helle wrote:

> 2. det er slut imellem os/eller i hvert fald med at bo sammen og vi bor 100%
> hver for sig

Den sætning siger det hele - du har IGEN givet ham et smuthul. Han har
dig stadig selv om han flytter hjem til sig selv - det er hvad du
skriver i ovenstående sætning ...

--
Mvh Trine P.

Fra : Helle

Dato : 10-02-06 10:09

"Trine Pedersen" <snoeffe@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> stadig selv om han flytter hjem til sig selv - det er hvad du skriver i

Det er fuldstændig korrekt da jeg elsker manden meget højt og ikke ønsker vi
skal gå hver til sit, men blot ønsker en afklaring på vores boligsituation.
Og mange kærester bor jo hver for sig men ses stadig.

Mvh Helle

Fra : Paul

Dato : 10-02-06 12:33

Helle skrev:

> [...]
> skal gå hver til sit, men blot ønsker en afklaring på vores boligsituation.
> Og mange kærester bor jo hver for sig men ses stadig.

Jeg synes du skulle prøve at gå lidt ud og blive dusket af noget fremmed.
Det skal du naturligvis ikke fortælle ham, men han vil nok synes det er lidt underligt du
pludselig bliver mere (lige)glad. Lige så snart du ikke længere er hans reservemor, så
skal I nok finde ud af hvor holdbart (og for dig interessant) forhold I har.

--

M.v.h.

Paul

"I don't trust something that bleeds for five days and doesn't die"
Mr. MacKay, South Park

Fra : Mette

Dato : 11-02-06 08:35

> [...]
boligsituation.
> Og mange kærester bor jo hver for sig men ses stadig.

Men kæreste Helle, det er jo ligemeget om alle verdens kærester bor hver for
sig, hvis DU ønsker, at I bor sammen og skaber en fælles fremtid sammen med
børn og det hele. Det handler jo ikke om bolig situationen. Det handler om
hans manglende engagement i forholdet, der bl.a. kommer til udtryk gennem
boligsituationen (der jo bare er et symptom, på det rigtige problem). Vil du
virkelig lade dig nøjes?

Fra : Henning

Dato : 15-02-06 01:36

> [...]
> boligsituationen (der jo bare er et symptom, på det rigtige problem). Vil

Ja hun føler ikke hun fortjener bedre

MVH
Henning

Fra : Henning

Dato : 15-02-06 01:34

> [...]
> vi skal gå hver til sit, men blot ønsker en afklaring på vores
> boligsituation. Og mange kærester bor jo hver for sig men ses stadig.

Du lyder næste som min søster, der godt nok nåede at få
et barn med starutten, før de skiltes, men i næsten 50 år
ventede hun på han ville komme tilbage, det gjore han
da også, når han ikke lige havde nogen anden at kneppe med.
2-3 gange mødte hun mænd der var interesserede, som hun
droppede, når hendes X råbte: Jeg vil kneppe! Nu sidder
hun alene og glor ud af vinduet, X fyren død, intet tilbage
andet end at være mor, mormor og svigermor.
Jeg må sige, at jeg synes min søster er ret syg i roen,
at leve et helt liv i venten på noget hun vidste inderst inde,
aldrig ville ske,

MVH
Henning

Fra : Henning

Dato : 15-02-06 01:18

> [...]
> det har jeg ikke. Jeg har altså brug for et ordentligt liv. Og nej jeg
> flytter IKKE ud til ham i hans 1 værelses på 23 m2 - så slår vi sq da

Du glemte punkt 3. Han skal arbejde på at blive far inden for de
næste 9 måneder!

MVH
Henning

Fra : sdsf

Dato : 09-02-06 23:17

Tony skrev:

> [...]
> Hvis hverken du eller han er indstillet på at ville flytte, så se at komme
> videre med Jeres liv, da I ikke har en fremtid at bygge på sammen.
Hvorfor skal man absolut bo sammen for at have en fremtid sammen?

Fra : ThomasB

Dato : 09-02-06 23:24

"sdsf" <sdsf@her.der.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor skal man absolut bo sammen for at have en fremtid sammen?

Ejerfornemmelser?

Fra : sdsf

Dato : 09-02-06 23:38

ThomasB skrev:
> "sdsf" <sdsf@her.der.dk> skrev i en meddelelse

> Ejerfornemmelser?
Eje hvad?
Den forstod jeg slet ikke.

Fra : ThomasB

Dato : 10-02-06 00:05

> Eje hvad?

Hinanden

> Den forstod jeg slet ikke.

Nej... det kan jeg se.

Fra : Tony

Dato : 10-02-06 00:00

"sdsf" <sdsf@her.der.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor skal man absolut bo sammen for at have en fremtid sammen?

Det er ligesom mere praktisk, hvis man tænker på at få børn sammen, og leve
et rigtigt familieliv.- derfor.

Tony

Fra : nusle nuslesen

Dato : 10-02-06 00:32

"Tony" <tonycarpediem@invalid> skrev i en meddelelse

Hej,

> Det er ligesom mere praktisk, hvis man tænker på at få børn sammen, og
> leve et rigtigt familieliv.- derfor.

Jeg har fået de børn, som jeg skal have - og jeg tvivler på, at jeg vil have
lyst til at flytte sammen med en mand (sådan lige med det første).

Med tiden bliver det dejligere og dejligere at have sit "rum" for sig selv.

Jeg kan godt forestille mig et forhold, hvor man ikke bor sammen (men jeg
har som bekendt også overstået det med børnene).

mange hilsner

Fra : Tony

Dato : 10-02-06 00:46

"nusle nuslesen" <nusle@invalid.com> skrev

> Jeg kan godt forestille mig et forhold, hvor man ikke bor sammen (men jeg
> har som bekendt også overstået det med børnene).
>
> mange hilsner

Ja, men det har Helle ikke, og det er _det_ hun ønsker sig,- et rigtigt
familieliv.
Hun har bare spildt for lang tid på en vatnisse der ikke kan finde ud af
hvad han vil.

Tony

Fra : Tony

Dato : 10-02-06 00:53

> [...]
> familieliv.
> Hun har bare spildt for lang tid på en vatnisse der ikke kan finde ud af

Jo han ved selvfølgelig, at det er rart at ha' sin frihed, samtidig med at
han har en som elsker ham.
Man kan bare ikke puste og samtidig have mel i munden.

Tony

Fra : nusle nuslesen

Dato : 10-02-06 01:56

"Tony" <tonycarpediem@invalid> skrev i en meddelelse

Hej,

> Man kan bare ikke puste og samtidig have mel i munden.

Kloge ord, kloge ord - man kan undre sig over, hvorfor så mange prøver - og
i særdeleshed hvorfor de hyler, når det (igen igen igen) viser sig, at det
kan man ikke

mange hilsner

Fra : Tony

Dato : 10-02-06 02:09

> [...]
> og i særdeleshed hvorfor de hyler, når det (igen igen igen) viser sig, at

Du ved, går den så går den, og går den ikke, ja, så er der ingen grund til
at hyle.
Bare på med vanten og ''Carpe diem''

Tony

Fra : Henning

Dato : 15-02-06 01:50

> "nusle nuslesen" <nusle@invalid.com> skrev i en meddelelse

> Du ved, går den så går den, og går den ikke, ja, så er der ingen grund til
> at hyle.
> Bare på med vanten og ''Carpe diem''

Som Dr. Phil siger: " han gør det, fordi han kan" Helle
lader ham trampe på sig, han er da ligeglad med hendes
dybeste behov for familie, hun knebber jo når han har
lyst!

MVH
Henning
Ps. Bliv nu ikke for ked af det Helle;
men mænd er gode til at gennemskue deres eget køn.
Du ter dig som en tæve i løbetiden og han gør sin
pligt som hanhund! Du er hans altid tilrådighed stående
slavinde 24/7. Skulle han gå med til at få et barn,
så vil han ikke være far for dette barn, andet som
ham der kommer og tager barnet med til alt det sjove

Fra : Helle

Dato : 10-02-06 00:56

> [...]
> familieliv.
> Hun har bare spildt for lang tid på en vatnisse der ikke kan finde ud af

Ja...jeg ønsker netop dette rigtige familieliv og kan det ikke blive med ham
jeg er sammen med nu så er det vidst tiden at komme videre...

Fra : Tony

Dato : 10-02-06 01:23

> "Tony" <tonycarpediem@invalid> skrev i en meddelelse

> Ja...jeg ønsker netop dette rigtige familieliv og kan det ikke blive med
> ham jeg er sammen med nu så er det vidst tiden at komme videre...

Ikke noget med ''vist''.

Tiden _er_ kommet til at komme videre.

Jeg tror du mangler en del selvtillid.

Hellere ud med ham idag end i morgen. Han skal absolut ikke have mere
betænkningstid.

PS. Når du så har fået ham vippet ud, så gi'r jeg en god middag i byen, og
du må få alle de sodavand du kan drikke.: o D

Tony

Fra : ThomasB

Dato : 10-02-06 01:31

> PS. Når du så har fået ham vippet ud, så gi'r jeg en god middag i byen, og
> du må få alle de sodavand du kan drikke.: o D

Jeg synes bestemt Helle skal tage imod dette fine tilbud

Fra : Tony

Dato : 10-02-06 01:37

> "Tony" <tonycarpediem@invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg synes bestemt Helle skal tage imod dette fine tilbud

Det synes jeg bestemt også

Fra : Helle

Dato : 10-02-06 10:10

> [...]
>
> PS. Når du så har fået ham vippet ud, så gi'r jeg en god middag i byen, og
> du må få alle de sodavand du kan drikke.: o D

Hehe ja det er nok rigtigt at jeg mangler en del selvtillid

Fra : Henning

Dato : 15-02-06 01:56

> Hehe ja det er nok rigtigt at jeg mangler en del selvtillid

Ok jeg har arbejdet en del år som personligheds udviklings
terapeut, så........ Der er altid noget at gøre ved egensituasion,
det handler i al sin enkelthed om at ville, at vælge

MVH
Henning

Fra : Henning

Dato : 15-02-06 01:41

> [...]
>
> Jeg kan godt forestille mig et forhold, hvor man ikke bor sammen (men jeg
> har som bekendt også overstået det med børnene).

Jep! Du er blevet en lille single egoist
Og så håber du på, at du kan møve dig ind i
dine børns voksenliv og blive en uundværlig
svigermor, mor, bedstemor ( Den enlige
kvindes lod, skyggetante)

MVH
Henning

Fra : nusle nuslesen

Dato : 17-02-06 17:34

> [...]

> Jep! Du er blevet en lille single egoist
> Og så håber du på, at du kan møve dig ind i
> dine børns voksenliv og blive en uundværlig

Nej, nej, nej - du må være fuldkommen vanvittig. Det planlægger jeg bestemt
ikke at have tid til

Jeg skal ud at rejse, jeg skal have et blomstrende, frækt og livligt
sexliv - jeg skal udfolde mig kunstnerisk - prøve kræfter med at male,
fotografere og frem for alt skrive - og så skal jeg videreuddanne mig, lære
spansk helt til bunds og så selvfølgelig nyde at have voksne børn og
børnebørn som jeg også ser vokse op.

Hvis jeg er heldig, så sker det sammen med en mand - hvis ikke, så gør jeg
det alene.

mange lattermilde hilsner

Fra : Chokmah

Dato : 07-02-06 19:15

On Tue, 7 Feb 2006 11:47:01 +0100, "Helle" <mail@hellenielsen.dk>
wrote:

>Hvis et parforhold er gået lidt død i alle de praktiske hverdags-gøremål,
>hvad kan man så gøre?

ja nu skriver du længer nede det helst ikke må koste noget men ellers
ville jeg sige få en rengørings kone

> altså for at vække lidt liv i følelserne igen?

jeg er ikke sikker på jeg helt forstår hvad du skriver ?
du skriver i elsker hinanden ( så hvad er problemet ? )

> vi
>elsker hinanden, men det er bare gået lidt død i alle sådan nogle praktiske
>ting...

men det halter med det praktiske ...skal det forståes sådan at det går
ud over den kærlighed i allerede har eller hvad ?

>Helst noget der ikke koster alt for mange penge, da økonomien er lidt stram.
>Alle forslag modtages med kyshånd

med glæde - men problemet er at du er lidt vag i din hvad skal vi sige
problem beskirvelse ...

skrive evt nogen eksempler på hvad der er galt i faktiske forhold
og lidt om hvordan du oplver det så kan vi få lidt kød på dit sprg.
og give et bedre svar - for det er jo et spænende emne du har valgt.
--

Mv.
Bo M Mogensen

Fra : ThomasB

Dato : 07-02-06 19:34

> [...]
>
> Helst noget der ikke koster alt for mange penge, da økonomien er lidt
> stram. Alle forslag modtages med kyshånd

Flyt fra hinanden.

Fra : sdsf

Dato : 07-02-06 20:21

ThomasB skrev:
> "Helle" <mail@hellenielsen.dk> skrev i en meddelelse

> Flyt fra hinanden.

Det dyreste man næsten kan foreslå!

Fra : Nette

Dato : 07-02-06 23:46

"sdsf" skrev

> Det dyreste man næsten kan foreslå!

Og, nogle gange også det alt for nemme valg!

Nette

Fra : Henning

Dato : 11-02-06 08:23

> "sdsf" skrev

> Og, nogle gange også det alt for nemme valg!

Nemt? Har du været gennem en skilsmisse?
Der er intet der er mere frustrerende og opslidende
end en skilsmisse, især ikke, hvis man ikke begge
er lige parat til at bryde forholdet og hvis der er børn,
er det saft suse mig på det nærmeste hårrejsende
grusomt at skulle igennem.

MVH
Henning

Fra : Nette

Dato : 12-02-06 22:06

"Henning" skrev

> [...]
> er lige parat til at bryde forholdet og hvis der er børn,
> er det saft suse mig på det nærmeste hårrejsende

Tjaa, læg venligst mærke til, at jeg skrev "nogle gange".

Nette

Fra : ThomasB

Dato : 08-02-06 00:10

> Det dyreste man næsten kan foreslå!

Et godt parforhold (eller et dårligt der sluttes i tide) kan ikke gøres op i
penge.

Længsel efter hinanden er godt i et parforhold.

Fra : sdsf

Dato : 08-02-06 14:23

ThomasB skrev:
> "sdsf" <sdsf@her.der.dk> skrev i en meddelelse

> Et godt parforhold (eller et dårligt der sluttes i tide) kan ikke gøres op i
> penge.

De 3 vigtigste ting/beslutninger for næsten mennesker er vel om:

-Partner
-Bolig
-Indtægtskilde

Vi har forskellige fordeling af evner inden for de 3 felter.

> Længsel efter hinanden er godt i et parforhold.
Ja, og derfor foreslår du måske nok også en god løsning.

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-02-06 12:03

"sdsf" <sdsf@her.der.dk> skrev i en meddelelse

> Det dyreste man næsten kan foreslå!

Ikke i det lange løb.

Fra : sdsf

Dato : 08-02-06 14:29

Jens Bruun skrev:
> "sdsf" <sdsf@her.der.dk> skrev i en meddelelse

> Ikke i det lange løb.

Det har du sikert ret i, men nu ved vi jo ikke
hvor store problemerne i virkligheden er.

Det kan måske være bageteller det drejer sig om,
men måske er det så også det rigtige at flytte hver
til sit. Men det kan jo i nogle tilfælde komme til
at koste økonomisk i en størrelsesordenen årslønninger.

Fra : Helle

Dato : 08-02-06 15:10

> [...]
> til sit. Men det kan jo i nogle tilfælde komme til
> at koste økonomisk i en størrelsesordenen årslønninger.

Sagen er den at vi har boet sammen i 3 år, så flyttede vi hver til sit fordi
han havde behov for at prøve det. Han flyttede i december 2004. Det skal så
siges han stort set ikke har været i sin egen lejlighed. Det er godt nok
ikke mange døgn han har tilbragt der. Han er hos mig hele tiden og har ikke
længere lyst til at være hos sig selv. Han er bange for at tage skridtet og
flytte sammen igen og han er usikker og forvirret. Jeg har foreslået at han
permanent er hos sig selv ind til han finder en løsning men det har han ikke
lyst til.
Så derfor går snakken nu på at flytte sammen igen og dermed er vi kommet ind
på at han synes der "mangler noget".

Mvh Helle

Fra : ThomasB

Dato : 08-02-06 15:52

> [...]
> Så derfor går snakken nu på at flytte sammen igen og dermed er vi kommet
> ind på at han synes der "mangler noget".

Jeg kan kun gentage: Flyt fra hinanden.

Hvad har du at miste?

Enten finder i ud af at i kan undvære hinanden, eller også opdager i at
"kærligheden" blusser op igen.

"Jeg vil have at du flytter tilbage til din egen lejlighed" - hvor svært kan
det være?

Hvordan havde du ellers forestillet dig, at der skulle kunne komme skred i
tingene?

Når du bliver 40 vil du irriteres over, at du har spildt så meget tid på en
skvaddernosse.

Fra : nusle nuslesen

Dato : 08-02-06 19:41

> [...]

> Så derfor går snakken nu på at flytte sammen igen og dermed er vi kommet
> ind på at han synes der "mangler noget".

Uha, Helle....

Hvis du har foreslået, at han flytter hjem til sig selv - hvorfor er han så
ikke flyttet?

Hvorfor er valgene hele tiden hans?

Har du lyst til at være sammen med ham hver dag (sådan som det er)?

Kunne du ikke engang imellem tænke dig, at han ikke var der med hans
usikkerhed og tvivl - så du f.eks. kunne koncentrere dig om at lave en
lækker middag og lidt hygge for en veninde/ven eller to, eller kunne sidde i
fred og høre musik uden stedse at blive påvirket af hans vægelsind?

Hvad er det, som han vinder ved at være hos dig - når han så tydeligt burde
tilbringe mere tid i eget selskab, så han kan finde ud af sig selv?

Er det fordi hans tøj bliver vasket, hans mad serveret, indkøbene klaret,
rengøringen gjort osv.? Er det fordi du er det han stiller imellem sig selv
og en ensomhed der vil tvinge ham til at kigge indenad? Er det fordi han vil
køre dig flad, så du træffer beslutningen om at gøre det endeligt forbi, og
han kan sige til sig selv bagefter - at det ikke var "hans skyld" (hans
ansvar) at forholdet endte?

Hvad har han gang i?

- og hvor er du henne i alt dette?

Hvad er det du vil?

Hvor længe er du villig til at leve sådan som det er nu? - og hvorfor
accepterer du det?

Hvad er det ved ham som gør, at du i den grad er villig til at "gå den
ekstra mil"?

Hvilke egenskaber har han, som opvejer det han udsætter forholdet/dig for?

Hvad bidrager han med til forholdet?

Hvilke behov hos dig opfylder han?

mange hilsner

Fra : Per H

Dato : 08-02-06 18:17

On Tue, 7 Feb 2006 19:34:25 +0100, "ThomasB"
<usenet*fjern*@*fjern*2ma2.dk> skrev:

>"Helle" <mail@hellenielsen.dk> skrev i en meddelelse

>Flyt fra hinanden.

nej det skal man netop ikke. det er det alt for mange gør.

men måske vintertrætheden har sin del af skylden.

Vh Per

Fra : ThomasB

Dato : 08-02-06 18:34

"Per H" <phbyg@privat.dk> skrev i en meddelelse

> nej det skal man netop ikke. det er det alt for mange gør.

Helle har et dødt parforhold.

Hendes kæreste kan ikke beslutte om han vil være sammen med hende, bo sammen
med hende, have børn sammen med hende. Samtidig synes han der "mangler
noget", ved ikke om hun er den rette, de har haft store problemer osv.

Hvis jeg havde sådan en kæreste, så havde jeg for længst klappet låget i på
det forhold.

Det er da helt ude i hampen.

Mit gæt er at Helle føler at hun svigter ham, hvis hun begynder at tænke på
sig selv.

> men måske vintertrætheden har sin del af skylden.

Kan et forhold ikke bære lidt vintertræthed, så er der ikke noget forhold.

Fra : Per H

Dato : 08-02-06 18:44

On Wed, 8 Feb 2006 18:33:32 +0100, "ThomasB"
> [...]

>Hvis jeg havde sådan en kæreste, så havde jeg for længst klappet låget i på

ja men jeg har nu ikke læst at hun har sådanne et forhold.

et forhold kan jo være dødt på mange måder.

man kan sagtens vække liv i kludene, hvis der ikke er for store
problemer.

Vh Per

Fra : ThomasB

Dato : 08-02-06 18:57

> ja men jeg har nu ikke læst at hun har sådanne et forhold.

Kig her:

> et forhold kan jo være dødt på mange måder.

Bl.a stendødt.

> man kan sagtens vække liv i kludene, hvis der ikke er for store
> problemer.

Der er tydeligvis store problemer i Helles forhold.

Fra : Per H

Dato : 08-02-06 22:55

On Wed, 8 Feb 2006 18:56:56 +0100, "ThomasB"
<usenet*fjern*@*fjern*2ma2.dk> skrev:

>"Per H" <phbyg@privat.dk> skrev i en meddelelse

>Kig her:

ja der kan jeg godt se der er noget rivende galt. du har sikkert ret.

Vh Per