3Dmark06 og Windows XP64 ?
Fra : Jakob M

Dato : 06-02-06 22:56

Jeg kan kun gennemføre ca. 1 ud af 3 tests med 3Dmark06, de andre gange
låser maskinen eller genstarter midt i det hele. Det pudsige er at det kun
sker med Windows XP64, der er ingen problemer med Windows XP 32-bit. Det er
endda på en helt ren installation ef Win XP64, kun med chipsetdrivere, samt
grafikortdrivere. 3Dmark05 kører uden problemer på samme Win XP64 partition.
Hardwaren er gennemtestet med Prime95 og ATItool i både WinXP32 og WinXP64,
og består 100%.
Det må næsten være et softwareproblem, spørgsmålet er om jeg er den eneste
?. Er der andre derude der har prøvet 3Dmark06 og Windows XP64 ?

Mvh
Jakob
Asrock 939Dual-SATA
Athlon64 3000+
ATI Radeon 9600Pro AGP
2x512MB PC3200 Geil RAM

Fra : Hans Joergensen

Dato : 07-02-06 09:28

Jakob M wrote:
> sker med Windows XP64, der er ingen problemer med Windows XP 32-bit. Det er

Hvis du har brug for XP 64bit er du vel ret ligeglad med 3Dmark05.

"The initial target audience for Windows XP Professional x64 Edition
is anyone who is running into performance and memory limits on their
32-bit systems, for example, developers, media artists, CAD/CAM,
scientific workstations and enthusiasts who are running the most
demanding applications, and who require the capabilities of the
Professional Edition of Windows XP."

> Asrock 939Dual-SATA
> Athlon64 3000+
> ATI Radeon 9600Pro AGP
> 2x512MB PC3200 Geil RAM

Med den sjat RAM har du ikke brug for 64bit Windows.. 32bit virker
bedre med en del software, og det går ikke langsommere som nogle
måske ville tro.

// Hans
--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere, der
har spammet usenet i over 6000 indlæg.

Fra : Jakob M

Dato : 07-02-06 10:54

<klip - en masse sludder>

Andre der har brugbare kommentarer ?.

Mvh
Jakob

Fra : Hans Joergensen

Dato : 07-02-06 11:39

Jakob M wrote:
><klip - en masse sludder>

Hvilken del af det var sludder? hvad får du ud af at køre 64bit
Windows?

// Hans

Fra : Jakob M

Dato : 07-02-06 14:02

> Hvilken del af det var sludder?

1. Du svarer ikke på mit spørgsmål.
2. Du kommer med et gammel, uaktuelt citat uden kildeangivelse. Det er
sikkert MS marketingsludder for at folk til at bruge deres penge på Vista,
når det engang kommer.
3. Du prøver derimod at dreje diskutionen over i en Win32 kontra Win64
retning, som jeg ikke har lagt op til. Hvis du så brændende vil diskutere
det, bør du oprette en tråd ovre i dk.edb.system.ms-windows, i stedet for at
forurene min tråd.
4. Hånlige kommentarer krydret med bedrevidenhed er ikke befordrende for en
god diskution, "Med den sjat RAM har du ikke brug for 64bit Windows".

>hvad får du ud af at køre 64bit Windows?

Indtil videre ikke så meget, da det kun er et eksperiment (dualboot) for at
se om det overhovedet virker og hvilke programmer/spil der kan udnytte det.

/Jakob

Fra : Hans Joergensen

Dato : 07-02-06 14:33

Jakob M wrote:
> 4. Hånlige kommentarer krydret med bedrevidenhed er ikke befordrende for en
> god diskution, "Med den sjat RAM har du ikke brug for 64bit Windows".

Det er ikke hånligt ment, 64bit XP er reelt set kun nødvendigt hvis du
skal bruge meget RAM, og 1gig er ikke meget.

Jeg har 2gig, det er heller ikke meget, i den sammenhæng.

> Indtil videre ikke så meget, da det kun er et eksperiment (dualboot) for at
> se om det overhovedet virker og hvilke programmer/spil der kan udnytte det.

Det har du jo fundet ud af nu, det virker ikke der er ikke nogle
programmer/spil der bliver hurtigere af at køre under 64bit XP.

// Hans

Fra : Esben

Dato : 07-02-06 17:10

"Jakob M" <smoelf@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Indtil videre ikke så meget, da det kun er et eksperiment (dualboot) for
> at se om det overhovedet virker og hvilke programmer/spil der kan udnytte
> det.

Men nu har du vel så konstateret at det ikke virker.
Det er kun 64bit programmer der har direkte gavn af det, samt de brugere der
har brug for meget RAM.

--
Esben

Fra : Ukendt

Dato : 07-02-06 18:56

Esben wrote:
> "Jakob M" <smoelf@gmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Men nu har du vel så konstateret at det ikke virker.
> Det er kun 64bit programmer der har direkte gavn af det, samt de brugere der
> har brug for meget RAM.

x64 gør vel også brug af de ekstra registre der er kommet i Athlon64
(ved ikke om EMT har dem også) og hvad CPU'en angår så er flere registre
altid en direkte vej til højere ydelse.

X2 4800+ 3GB RAM, 15K RPM RAID0... pimped out ride...

Fra : Joergen

Dato : 07-02-06 14:24

> [...]
>
> // Hans
> --
> Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere, der

Undskyld jeg bryder ind,men hvad sker der med os der bruger 32bit i
fremtiden.Hvor længe kan vi køre med 32bit og hvor meget forskel er der?
mvh.jama

Fra : Daniel

Dato : 07-02-06 16:19

> Mvh
> Jakob
> Asrock 939Dual-SATA
> Athlon64 3000+
> ATI Radeon 9600Pro AGP
> 2x512MB PC3200 Geil RAM

Tror dit problem kan være bundkortet, Asrock er ikke just kendt for at lave
kvalitet, har du et andet Socket 939 kort liggende, Kører selv med Asrock,
og tror bestemt det er der i mine problemer ligger, har dog ikk prøvet dette
XP-64, P.S ikke for at forurene, men jeg har meget bøvl med asrock, det
samme har en af mine venner med Asrock 939 dual sata,

Fra : Jakob M

Dato : 07-02-06 19:19

> [...]
> prøvet dette XP-64, P.S ikke for at forurene, men jeg har meget bøvl med
> asrock, det samme har en af mine venner med Asrock 939 dual sata,

Det er bundkortets x64 AGP driver der er synderen. Der er flere andre i
samme båd.
http://www.ocworkbench.com/ocwb/ultimatebb.php?/topic/30/5998.html

Mvh
Jakob

Fra : Morten Astrup Christ~

Dato : 09-02-06 17:20

Jeg har efterhånden kørt x64 i et halvt års tid, og er rigtig glad for det.
Jeg kan også sagtens køre 3dMark 06 uden at maskinen crasher eller andet. Så
det er muligvis noget af din hardware der ikke fungerer med programmet...

/morten