Hvordan sender man en variabel videre?
Fra : Ukendt

Dato : 06-02-06 20:55

Hej.

Jeg skal prøve at gøre det simpelt (se, allerede der bliver det kompliceret)

Jeg prøver med et eksempel:

Form1 indeholder en knap til form3
Form2 indeholder en knap til form 3
Form3 indeholder diverse.

Kan jeg lave en variabel, der bliver sendt med, når man åbner form 3,
således at min form3.formshow event ved, om jeg kom fra form 1 eller 2.

Fra : Finn Bindeballe

Dato : 06-02-06 21:36

hej...

tjaa... du kan jo se hvem der sender er.

procedure TForm3.FormShow(Sender: TObject);
begin
   if (sender as TForm).name = 'Form1' then blabla...
   if (sender as TForm).name = 'Form2' then blabla...
end;

Dette er ikke tested....men burde virke..

/finn

Fra : Harald

Dato : 07-02-06 08:32

"Finn Bindeballe" <ohno@galnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> if (sender as TForm).name = 'Form2' then blabla...
> end;
>
> Dette er ikke tested....men burde virke..

Det vil ikke virker Sender er vil altid være Form3.

Du kunne gøre det ved at oprette en variabel i Form3 der hedder f.eks.
FraForm det kunne være en integer, inden du så kalder Form3.Show eller
Form3.ShowModal sætter du denne variabel:

Form3.FraForm:=2;
Form3.ShowModal;

/HK

Fra : x@x.x

Dato : 08-02-06 09:01

Jeg prøver gennem news.tele2.dk og ikke news.tiscali.dk. Det fung'er ikke
rigtig? Ligeledes emails kan Tiscali heller ikke håndtere? De er flere dage
forsinket nogen gange.

----

Prøver igen... igen...

/Brian