Ny brugt motor. Gixer 11.
Fra : Junior

Dato : 13-06-01 21:44

Success!
Endelig har jeg fundet en Gixer 11 motor (GSXR1100M til de nysgerrige).
Den skal selvfølgelig parres med min lille elskede Gix 7½.
MEN denne "nye" motor er fra en skadet mc, der har kørt 43k.
Og ved tapning af olie, fandt jeg en -lille- metalsplint på den magnetiske
bundprop.
Så nu er spørgsmålene til alle jer superskruere :
Hvad skal jeg chekke for at være sikker på at motoren er i tiptop stand?
Her til sommer skal den bare køre, men til vinter skal den se MASSE tuning.
Jeg får stillet ventiler på den, men skal jeg virkelig åbne den, og checke
krumtap, knastkæde, lejer, cylindre, kobling etc?
Er det pengene værd at få smækket et jetkit på, og et K&N?
Hvad "stage" hvis ja?

Tak på forhånd, ALLE svar bliver modtaget med glæde.

PS : Håber vi ses på vejene! Snart!

-Junior, Gix 7/11. (og Gix 7½).

Fra : Carsten Howard Steff~

Dato : 13-06-01 22:49

> [...]
> Her til sommer skal den bare køre, men til vinter skal .
> Jeg får stillet ventiler på den, men skal jeg virkelig åbne den, og

Du kan gøre 2 ting,
skille den ad i atomer eller starte den op og prøve den som den er, jeg
ville nok starte med at starte den op, den fejler sandsynligvis ingen ting,
en lille metal glinser i olien kan lige så godt stamme fra gearkassen. Hvis
den skal tunes skal du skille den ad og renovere hele skidtet, alt andet
ville svare til at du sender din bedstefar til olympiade.
MVH
Carsten gsxr 7,5

Fra : Junior

Dato : 13-06-01 23:58

> [...]
> den skal tunes skal du skille den ad og renovere hele skidtet, alt andet
> ville svare til at du sender din bedstefar til olympiade.

Wow, hurtigt svar!
Jeg hørte den tændt, og i gang, i det smadrede stel (RIP).
Jeg håber på, at den er ok, så jeg kan vente med at renovere/blueprinte den
til vinter.
Tak for det, er der andre med input, er jeg lykkelig afventende.
-Junior Gix 7/11.

Fra : Armand

Dato : 16-06-01 23:22

Junior <Lone___Wolf@Hotmail.Com> skrev i en

> MEN denne "nye" motor er fra en skadet mc, der har kørt 43k.
> Og ved tapning af olie, fandt jeg en -lille- metalsplint på den
magnetiske
> bundprop.

Er magneten på bundproppen ikke original??
Er det dermed ikke underforstået at man regner lidt magnetiske partikler
for en almindelig mulighed??

Slap blot af, og foretag til nød et tidligt olieskift (= spånekig!)
efter ilægning, for at berolige digselv!

--
Armand.