Gode dykkersteder i Singapore og omegn?
Fra : Søren Frost

Dato : 05-02-06 21:46

Hej alle!

I løbet af foråret skal jeg tilbringe et par uger i Singapore, og det vil
jeg naturligvis i muligt omfang gerne kombinere med lidt dykning.
Jeg tænkte i den anledning, om der kunne være nogen herinde, der havde lidt
dykkererfaringer derfra, de ville ud med? Nogle anbefalinger af gode
dykkersteder i eller nær Singapore?

Øen Tioman ud for Singapores kyst skulle efter sigende (det siger de selv i
hvert fald...) være et godt sted. Kan det evt. be- eller afkræftes?

Alle gode råd har interesse!

M.v.h.
Søren Frost

Fra : Fredrik G

Dato : 06-02-06 01:28

Hej Søren

Jeg var netop i Singapore og Malaysia her i julen.
Du kan evt., hvis du vil dykke i selve Singapore, kan du prøve water
world, lidt alla kattegat centret, bare med tropiske fisk. men har
ellers ikke hørt om andre steder deromkring. Derimod er malaysia et
rent paradis hvad det angå, jeg kan helt sikkert anbefale vestkysten,
hvor jeg tilbragte en rigtig fed uge og fik omkring 7 kanon fede dyk
(så søheste, baracudas og havskilpader). Men hvad jeg har hørt
omkring Tioman, er at det er det største flop til dato, (det skal dog
siges at jeg ikke selv har været der) og at selvom det er et marine
resevat, er det totalt gråt og dødt og med relativt dårligt sigt.
Derimod kan jeg varmt anbefale øen Pulau Pankor, hvor evt. familien
kan kombineres med dykning gennem et dykkercenter på fastlandet, ved
navn Sembilan divers ( www.sembilandivers.com ), hvor man bliver sejlet
til Sembilan Islands hvor der er mulighed for en masse forskellig
dykning.

Det skal dog tilføjes at Tioman ligger omkring 400 km nord for
Singapore (Singapore er på størrelse med Bornholm), mens Pankor kun
ligger 300 km (og det er den første ø på vestsiden, hvis man kører
nord på fra Singapore). Kort sagt et uopdaget paradis!! som SKAL
prøves

Tjek evt. også www.pulau-pankor.com for mere info

håber du får en fed tur!

mvh. Fredrik Grothe-Møller

du kan evt. skrive til mig offline for mere info på:
gollerf@(slet-dette)hotmail.com

Fra : Ukendt

Dato : 17-02-06 18:07

Jeg har dykket i farvandet ud for Singapore. vandet er 27 grader i 12m
dybde, men der er ingen sigt, 1-2 m regnes for rigtigt godt. jeg har været
på Tioman for 10 år siden og det var udmærket, men sigten bliver dårlig i et
par dage efter regnskyl.

Poul B-H