Spies fandt ej LYKKE, ævler Lindskog
Fra : Bo Warming

Dato : 05-02-06 04:58

Der er kommet en halv snes populære billigbøger om Simon Spies og hans
populære rejse-imperium og skønne damer, og næstseneste lyver
nazimedlemskab til medvirken i jødemord og seneste af Lindskog er over
middel, med fin samling af hans oneliners - han var kongen af den
originale replik
Hvormange biler har du? "Skal jeg tælle volvoerne med?"
Jeg tjener kun 11 kroner pr. rejse, jeg sælger, men det bliver jo også
til en del, når jeg sælger 1 million rejser om året. Simon Spies
Bøsser er helt OK - så bliver der flere piger til os andre. Simon
Spies
Det er bedre at være en 17 årige pige end at være en 17 årig dreng.
Simon Spies
Man kan ikke købe kærlighed for penge, men man kan købe noget der
ligner tilforveksling.

Dette er dem jeg oftest citerer og derfor husker,men der er flere i
bogen.

En dum vinkel, der gøres bærende er at Spies ikke blev lykkelig af sin
rigdom.
Lykken er at være på vej, siger Goethe, og Spies fulgte sit kald som
hans erhvervsdygtige forældre havde programmeret ham til, og var
konstant på vej til oplevelser og egoisme-der-blev-til-altruisme, og
jeg tror han ligesom Glistrup, var succes også mht antal
lykkemolekyler der gennemstrømmede hans hjerne.

Måske han leflede for folks misundelse ved at antyde at han gerne
ville have efterladt sig børn (og at skrumpelever er surt), men at
have travlt med meningsfulde udfordringer og have det danske folk som
taknemlige børn, er flot klaret og må have været sjovt

" The supreme happiness is to work towards a high personal
goal and not worry about the outcome Latinsk Sentens

" Hemmeligheden ved succes er stadig at ville noget.
Benjamin Disraeli1808-1881

" Et godt liv, som jeg forstår det, er et lykkeligt liv.
Jeg mener ikke, at du vil blive lykkelig, hvis du er god. Jeg mener,
at hvis du er lykkelig, vil du blive god.Bertrand Russell

" Et liv uden stadig selvprøvelse, er ikke menneskeværdigt.
Sokrates ifl. Platon

" Fri er ikke den, der kan gøre, hvad han vil, men den, der kan
blive, hvad han skal. P. Lagarde

"Hvad er godt? Alt hvad der forhøjer magtfølelsen, viljen tilmagt,
magten i selve mennesket. Hvad er slet? - Alt, hvad der stammer fra
svaghed. Hvad er lykke ? - Følelsen af, at magten vokser - at en
modstand bliver overvundet. Nietzsche

Lykken ligger ikke i at slippe for at være ulykkelig. Klara Johanson

The formula of happiness? A Yes, a Nay, straight line, a goal.
Nietzsche

Livsglæde er et valg. Bent Melchior

Vi tror denned lykke skabes i de danske biler ude i søndagsbilismen,
på publikumspladserne, hvor man kan følge fodboldkampene i
Idrætsparken, eller i KB-Hallen, eller foran TV-apparaterne.
Glistrup 1971

Men når folk så skal opbygge deres glæde og se Otto Leisner i
farve-TV eller køre frem og tilbage langs hovedvej 1 fra Korsør til
København hver søndag, eller hvad det nu er, der giver folk glæde,
eller gå i deres sommerhuse og plante fyrretrær, for nu at tage tre
typiske ting, der glæder danske befolkning, så er det nødvendigt, så
er det nødvendigt, at der skabes de bedst mulige økonomiske rammer ved
anvendelse af færrest mulige af ugens 168 timer. Glistrup

Vore medmenneskers misundelse er vor lykkes målestok. Magnus
von Platen

Alle er afgudsdyrkere, nogle dyrker anseelsen, andre egoismen, men de
fleste dyrker nydelsen. Balthazar Graciàn

Happiness is the absence of the striving for happiness
Chuang-tzu (fl. B.C. 350)Chinese Philosopher.

Livkunst består ikke i at klynge sig til en bestemt form for lykke,
men i at lade lykken skifte form uden at blive forbitret over
forandringen. Charles Morgan

Ingen kan tvinge mig til at blive lykkelig på hans måde.
Immanuel Kant

Happiness is a ball after which we run, wherever it rolls, and we
push it with our feet, when it stops Goethe
(1749-1832)German Poet, Dramatist, Novelist, and Scientist SISYFOS.

Det er ikke nogen let sag "at holde sit Tungsind nede ved at
producere. Søren Kierkegaard

Man skal være gud for at kunne afgøre, hvad der er sejr, og hvad der
er nederlag. Anton Tjekhov

The most unendurable thing, to be sure, the really terrible thing,
would be a life without habits, a life which continually required
improvisation. Friedrich Nietzsche

lydirekte Naragtighed er den direkte jagt efter lykke og
skøndhed. George Bernard Shaw

Vi bør stile efter hvad der er dejligt og rart i livet, men så vidt
mulig at undgå dets utallige onder....Den lykkelige skæbne er den,
hvor en mand går gennem livet uden nogen større smerte, legemlig eller
sjælelig.Nietzsche

LYKKE = At åbne et vindue og slippe en bi ud. Kinesisk
ordsprog