Indiepop dansk pige??
Fra : Thomsen

Dato : 05-02-06 01:36

Hej
Jeg mener at have set og hørt en dansk pige synge noget
som jeg tror kan betegnes som indiepop med nogle ret
groovy rytmer.
Hvem i hulen kan det være??

mvh Ole

Fra : rosenauer.dk

Dato : 05-02-06 10:51

> Hvem i hulen kan det være??

Blue Foundation ?!
Filur feat. Pernille Rosendahl ?!

Skud i tågen, men hvis du har en ide om hvad hun sang, ville det nok være
nemmere

/Martin
http://rosenauer.dk

Fra : Thomsen

Dato : 06-02-06 00:06

"rosenauer.dk" <martinFJERN@rosenauer.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Filur feat. Pernille Rosendahl ?!
>
> Skud i tågen, men hvis du har en ide om hvad hun sang, ville det nok være

Desværre ikke nogen af de ovennævnte
Sorry, jeg ved det er en meget begrænset informations mængde.

Men jeg kan huske at jeg for et 1/2 års tid siden så hende på tv i en
musikvideo
hvor den visuelle baggrund (scenografien) også var meget indisk inspireret.
Og jeg husker det som at hun nu var
gået solo og lavede musik som var tættere på hendes rødder.

mvh Ole

Fra : Ralph

Dato : 05-02-06 12:38

"Thomsen" <time@wwwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> Jeg mener at have set og hørt en dansk pige synge noget
> som jeg tror kan betegnes som indiepop med nogle ret
> groovy rytmer.

Hvis det er hende jeg tror det er, så er spørgsmålet blevet stillet herinde
en del gange, derfor kommer her et mere uddybende svar, bare for at holde
det hele samlet.

Pigen hedder Natasja, AKA Little T eller Miss T

Hun har før været med I BikStok Røgsystem

Sangen hedder Mon de Reggae, og er planket fra Rihanna - Pon De Replay.

Rihanna skulle have lavet dette nummer som "open source" altså at det er
tilladt at sample ALT det man vil fra nummeret, alligevel valgte Natasja
IKKE at spørge om lov til at udgive kommercielt, da hun på forhånd regnede
med at hun IKKE ville få lov pga. at de to numre lyder FOR ens.

--
Venligst
Ralph

Fra : Thomsen

Dato : 05-02-06 17:06

> [...]
> IKKE at spørge om lov til at udgive kommercielt, da hun på forhånd regnede
> med at hun IKKE ville få lov pga. at de to numre lyder FOR ens.

Tak for svaret.
Fik lige hørt lidt af Pon De Replay.
Men det jeg søger er mere indisk i lyden og med rytmer som er lidt mere
vestlige. Ikke reggae.
Synes at huske desiderede indiske instrumenter.

mvh Ole