Aflæse data fra en TStringGrid
Fra : Kurt G

Dato : 04-02-06 23:55

TStringGrid:
Hvor/hvordan får man information om hvilken celle (row-colonne) man har
klikket på med musen?
Hvordan får man at vide hvad man har skrevet i den pågældende celle?

Mvh Kurt

Fra : Harald

Dato : 05-02-06 09:38

"Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net> skrev i en meddelelse
> TStringGrid:
> Hvor/hvordan får man information om hvilken celle (row-colonne) man har
> klikket på med musen?
> Hvordan får man at vide hvad man har skrevet i den pågældende celle?

Du kan bruge OnSelectCell eventen.

/HK

Fra : Harald

Dato : 05-02-06 09:43

"Harald" <nomail@noname.dk> skrev i en meddelelse
> "Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net> skrev i en meddelelse
>
> Du kan bruge OnSelectCell eventen.

Eller hvis det på et andet tidspunkt du skal bruge det så kan du gøre sådan:

var
Tekst : string;
begin
Tekst:=StringGrid1.Cells[StringGrid1.Col,StringGrid1.Row];
showmessage(Tekst);
end;

Fra : Kurt G

Dato : 05-02-06 10:36

> [...]
> Tekst : string;
> begin
> Tekst:=StringGrid1.Cells[StringGrid1.Col,StringGrid1.Row];

Tak, Harald, et var lige den, jeg manglede.
Mvh Kurt