registrering??
Fra : Gerhard

Dato : 13-06-01 21:07

Måske meget dumt spørgsmål: Hvordan registrerer man hos dk.edb.mac, så
man får lov til at lave indlæg direkte. Jeg kan kun komme på via
google groups, og der går for lang tid, indtil svarene bliver
registreret der.

hilsen

gerhard

Fra : Martin Edlich

Dato : 13-06-01 22:31

In article <ef2aad9d.0106131207.5794acfb@posting.google.com>,
gepi@get2net.dk (Gerhard) wrote:

> Måske meget dumt spørgsmål: Hvordan registrerer man hos dk.edb.mac, så
> man får lov til at lave indlæg direkte.

Du sender 500 kr til:

Martin Edlich
Agerhuset 2, 3th
2670 Greve

Du vil derefter modtage et girokort til indbetalning af restbeløbet.

Det vil i øvrigt være en fordel hvis du er boligløs og/eller godt kan
lide at cykle.

Hvis du er en gammel gris, så får du rabat.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Johnny Louis

Dato : 13-06-01 23:23

> Hvis du er en gammel gris, så får du rabat.

Det fik jeg da ikke, selvom jeg var med fra begyndelsen.

Johnny Louis
(over 50 og hader vand)

Fra : N/A

Dato : 14-06-01 09:28

Fra : Henrik Münster

Dato : 14-06-01 09:28

Pete <pete@hldns.com> wrote:

> in article newsspam2-661BAD.23305313062001@news01.inet.tele.dk, Martin

8-D Altså drenge! Nu må I styre jer. Den stakkels mand vil gerne
være med her, og han spørger venligt, hvordan han gør det.
Og til Gerhard: <dk.edb.mac> er en nyhedsgruppe. Nyhedsgrupper
er offentligt tilgængelige via nyhedsgruppeservere eller "news servere",
som man som regel kalder dem. Alle Internetudbydere tilbyder denne
service til deres kunder. Hvis du fortæller os, hvilken udbyder du har,
vil der nok være nogen her der ved, hvordan du sætter dit program op til
at bruge din udbyders news server.
For tiden læser du nyhedsgrupper vha. Google. Så vidt jeg ved er
det ligesom Dejanews en web-baseret måde at læse nyhedsgrupper, ligesom
f.eks. Hotmail er en web-baseret måde at bruge e-mail. Det kan være
meget godt fra fremmede computere f.eks. på biblioteker, men som du har
bemærket, er det langsomt og ikke særligt fleksibelt. Det er derfor
langt bedre at bruge et rigtigt program til hhv. nyhedsgrupper og
e-mail.
For at lære lidt mere om nyhedsgrupper, der også hedder "news
groups" (eller blot "news") eller "usenet", kan jeg anbefale dig at læse
på <http://www.usenet.dk>.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Martin Edlich

Dato : 14-06-01 15:15

In article <1euziep.v1s2mf1nkodouN%henrik@muenster.dk>,
henrik@muenster.dk (Henrik Münster) wrote:

> 8-D Altså drenge! Nu må I styre jer. Den stakkels mand vil gerne
> være med her, og han spørger venligt, hvordan han gør det.

Jeg skrev mit indlæg i den vished, at der nok skulle være nogen af de
andre kloge hoveder herinde, der skulle give et lidt andet svar.

Dit abbonomnet er for øvrigt ved at løbe ud Henrik, får du det lige
ordnet med PBS?

Jaja, jeg dropper det.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 14-06-01 23:28

> Jeg skrev mit indlæg i den vished, at der nok skulle være nogen af de
> andre kloge hoveder herinde, der skulle give et lidt andet svar.

Et af _de andre_ kloge hoveder? Der er vist nogen, der har
selvtilliden i orden.

> Dit abbonomnet er for øvrigt ved at løbe ud Henrik, får du det lige
> ordnet med PBS?

Årh for pokker, det havde jeg glemt. Jeg skal straks ordne det.
Hvordan egentligt med jer andre. Er jeg den eneste her, der synes, at
det løber op i lidt mange penge med kr. 500,- om måneden for hver
gruppe, man følger med i? Med ti grupper er det alligevel lidt af en
udskrivning. Eller I følger måske ikke med i så mange?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Martin Edlich

Dato : 15-06-01 00:00

In article <1ev0nh0.19fh93yhuyjr4N%henrik@muenster.dk>,
henrik@muenster.dk (Henrik Münster) wrote:

> Et af _de andre_ kloge hoveder? Der er vist nogen, der har
> selvtilliden i orden.

Man kan jo lige så godt være realistisk, ikke?

> Årh for pokker, det havde jeg glemt. Jeg skal straks ordne det.

Tak.

> Hvordan egentligt med jer andre. Er jeg den eneste her, der synes, at
> det løber op i lidt mange penge med kr. 500,- om måneden for hver
> gruppe, man følger med i?

Nu glemmer du jo rabatten. Men du lyver måsker om alle dine cykeleventyr?
Du har jo også prøvet at overbevise gruppen om at du bor i et hul i
jorden, så hjemløs-rabatten er måske også ubegrundet? (Morten, du husker
lige stigningen af dit abbonoment, ikke?). Grisebasserabatten er ikke
til diskussion i dit tilfælde - når man ligefrem lever af at kigge på
nøgne (virkeligt nøgne!) mennesker, så er man selvskrevet til den rabat.

Der er også adskillige andre der har bevist at de er nogen værre
grissebasser (Jan, kan du ikke lige spørge din moster Gerda om hvor hun
har købt sit undertøj? Altså det hun havde på på billederne fra
juleforkosten sidste år. Det så virkelig alternativt ud på fætter Hans,
og det må være kvalivare, siden det kan tåle at blive strukket ud på den
måde).

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 15-06-01 20:32

> Jan, kan du ikke lige spørge din moster Gerda om hvor hun
> har købt sit undertøj?

Beklager, det er en familiehemlighed. Skulle din søster blive skilt fra
din bror og gift med Hans, så kan vi måske snakke om det

--
You read this far? Okay, have a signature.

Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

Fra : Martin Edlich

Dato : 15-06-01 21:38

In article <1ev2bqz.1wzt7y1m0b3sqN%jonasenREMOVE@THISit.dk>,
jonasenREMOVE@THISit.dk (Jan Oksfeldt Jonasen) wrote:

> Beklager, det er en familiehemlighed.

Zatans.

> Skulle din søster blive skilt fra din bror og gift med Hans, så kan
> vi måske snakke om det

Hvis du smider et par guldbajerer oveni, så har vi en handel.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 17-06-01 14:52

> Hvis du smider et par guldbajerer oveni, så har vi en handel.

Én af de ting her i livet, jeg ikke er helt tryk ved.

Fra : Martin Edlich

Dato : 17-06-01 16:49

In article <1ev5kg4.1ri65yaa345g0N%jonasenREMOVE@THISit.dk>,
jonasenREMOVE@THISit.dk (Jan Oksfeldt Jonasen) wrote:

> Én af de ting her i livet, jeg ikke er helt tryk ved.

Handler eller guldbajere?

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 18-06-01 19:09

> Handler eller guldbajere?

Handler med dig og guldøller pr. erfaring

Fra : Martin Edlich

Dato : 18-06-01 22:53

In article <1ev7pbx.13lgdy31ibwiiuN%jonasenREMOVE@THISit.dk>,
jonasenREMOVE@THISit.dk (Jan Oksfeldt Jonasen) wrote:

> Handler med dig og guldøller pr. erfaring

Man kan få hovedpine af begge dele?

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 19-06-01 19:40

> Man kan få hovedpine af begge dele?

Måske mere at man bliver taget ved ræven af begge dele. Det meste kunne
gøres væsentligt billigere nede over grænsen. Spørg evt. din halvtyske
ven Johnny

Fra : Jonas C. Voss

Dato : 15-06-01 01:22

> [...]
> det alligevel lidt af en udskrivning. Eller I følger måske ikke med i så

Nej, jeg klarer mig med dk.edb.mac og alt.pets.tamagotchi, så behøver
jeg hverken at bevæge mig ud af huset for diskutere datamater eller købe
kæledyr. Det er sgudda fundet for 1000,- (-:

--
MVH/Regards, Jonas
http://go.to/geografi Erase HARDDRIVE to mail me

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 15-06-01 20:32

> [...]
> gruppe, man følger med i? Med ti grupper er det alligevel lidt af en
> udskrivning. Eller I følger måske ikke med i så mange?

Jeg køre i øjeblikket et slagtilbud, hvor det kun koster 1500,- inkl.
moms pr. måned for op til 50 grupper i dk.* hierakiet eller 20 grupper
af international karakter.

<offer expires July 1st 2001>

Fra : Martin Edlich

Dato : 15-06-01 21:16

In article <1ev2bl0.wctmp1z1tbuoN%jonasenREMOVE@THISit.dk>,
> [...]

> Jeg køre i øjeblikket et slagtilbud, hvor det kun koster 1500,- inkl.
> moms pr. måned for op til 50 grupper i dk.* hierakiet eller 20 grupper

Typisk pusher-mentalitet. Først lokker du dem med et billigt tilbud, og
når de så er blevet afhængige, så stiger priserne.

Hvad skal der så blive af os krejlere, der kører med hæderlige priser,
spørger jeg bare?

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 15-06-01 21:25

> [...]
> når de så er blevet afhængige, så stiger priserne.
>
> Hvad skal der så blive af os krejlere, der kører med hæderlige priser,

Hæderlige?!? Kalder du 1500 for en hæderlig pris?!? Nu ved jeg lige
pludselig godt hvor alle mine 2000,- kunder røg hen! TYV!

Mark

--
The box said 'Requires Windows 95, or better.' So I bought a Macintosh.

Fra : HansJørgen Hvid

Dato : 15-06-01 22:01

> For at lære lidt mere om nyhedsgrupper, der også hedder "news
> groups" (eller blot "news") eller "usenet", kan jeg anbefale dig at læse
> på <http://www.usenet.dk>.
eller læse Politikens computertillæg fra i torsdags
venlig hilsen hans jørgen hvid

Fra : N/A

Dato : 14-06-01 13:21

Fra : Michael Florentin Ni~

Dato : 14-06-01 13:21

In article <ef2aad9d.0106132304.15539327@posting.google.com>,
gepi@get2net.dk (Gerhard) wrote:

> Jeg bruger Entourage som newsreader og der kommer følgende meddelelse,
> når jeg sender et indlæg til "dk.edb.mac":
>
> "The server returned the following error
>
> 441 You are not allowed to post to dk.edb.mac"
>
> Dette sker ikke, når jeg fx poste til
> "microsoft.public.office.mac.entourage"

Det er sikkert fordi, Entourage er sat op til at bruge en news server
hos Microsoft. Prøv om du kan oprette en ekstra news server i Entourage
(hvordan og om man overhovedet kan, ved jeg ikke - jeg kender ikke
Entourage) or sæt den til din internetudbyders news server (hos
TeleDanmark er det vist nok news.inet.tele.dk - men ellers kig i
udbyderens supportsider).

-mf

--
-mf = Michael Florentin Nielsen = erik@itu.dk

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 15-06-01 00:42

Gerhard <gepi@get2net.dk> wrote:

> [...]
> når jeg sender et indlæg til "dk.edb.mac":
>
> "The server returned the following error
>
> 441 You are not allowed to post to dk.edb.mac"

Det kunne være din opsætning af news kontoen... Måske du bruger
Entourage's almindelige indstilling der vist nok hedder noget med
microsoft news... Har du prøvet at lave en ny konto?

--
MVH Nicolai Brandt

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 15-06-01 00:48

> [...]

> når jeg sender et indlæg til "dk.edb.mac":
>
> "The server returned the following error
>
> 441 You are not allowed to post to dk.edb.mac"

Mmmmmmm det er nok den newsserver der sættes op som standard af
Entourage, der ikke har den gruppe (dk.edb.mac) du ønsker. Tror jeg.

Men gå her hen: http://sunsite.dk/SunSITE/info/usenet.phtml

og skriv dig op, så har du adgang til de fleste danske newsgroups.

Sæt så din TOOLS -> ACCOUNTS -> NEWS -> NEW til sunsite.dk og brug den i
stedet.

Mojn, Thomas

--
I thought "Loading the dishwasher" meant getting your wife drunk?

-Jeff Foxworthy

Fra : Gerhard

Dato : 16-06-01 21:40

> [...]
>
> og skriv dig op, så har du adgang til de fleste danske newsgroups.
>
> Sæt så din TOOLS -> ACCOUNTS -> NEWS -> NEW til sunsite.dk og brug den i

Tak for et seriøst svar. Det var denne url, som hjælp mig videre. (De andre
fik da også noget sjovt ud af det...)

Regards

Gerhard

Fra : Martin Edlich

Dato : 16-06-01 22:58

In article <B75190D5.23CA%gepi@get2net.dk>, Gerhard <gepi@get2net.dk>
wrote:

> (De andre fik da også noget sjovt ud af det...)

Og det takker vi for. Sig endelig til hvis vi skal gøre os morsomme på
din bekostning igen

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 17-06-01 00:59

Gerhard <gepi@get2net.dk> wrote:

> Tak for et seriøst svar. Det var denne url, som hjælp mig videre. (De andre
> fik da også noget sjovt ud af det...)

Hehe ja det er meget godt med dem, jeg fandt det nu ikke specielt
morsomt. Men godt du fandt ud af det

Mojn, Thomas

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 14-06-01 19:28

> [...]

> man får lov til at lave indlæg direkte. Jeg kan kun komme på via
> google groups, og der går for lang tid, indtil svarene bliver

Martins foreslag er meget godt, men adressen er blevet ændret til:

Jan Jonasen

....Skidt, du skal have fat i din internet udbyder, denne har sikkert en
newsserver. Så henter du programmet MacSOUP og kigger lidt i
dokumentationen til det.