Adgang til spil og filer
Fra : Soren Pedersen

Dato : 04-02-06 22:27

Jeg har installeret en XP maskine til datteren, og forsøgt at lave lidt
sikkerhed på den så hun ikke får slettet det hele, eller hvad der nu kan
ske i kampens hede. Men de spil jeg installerer som admin kan hun ikke
eksekvere som bruger (hendes navn er i "Brugere" gruppen) Jeg kan se i
beskrivelsen af gruppen at der vil være problemer med ældre
programmer("Brugere kan ikke lave systemændringer forsætligt eller ved
et uheld. Brugere kan derfor køre certificerede programmer, men kun de
færreste ældre programmer.") - Og de fleste er netop ældre bortset fra
OpenOffice, som der da heller ikke er problemer med.
Er der en måde at sikre sig mod systemændringer, filsletninger og lignende ?

Mvh
Søren

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 04-02-06 22:57

Soren Pedersen wrote:
> [...]
> ske i kampens hede. Men de spil jeg installerer som admin kan hun ikke
> eksekvere som bruger (hendes navn er i "Brugere" gruppen) Jeg kan se i

Det lyder fornuftigt.

Hvis du kan tysk kan du kikke på http://www.lancode.de/