Hvilke kort passer?
Fra : Jacob K.

Dato : 04-02-06 21:02

Hej der.

Jeg skal have nyt grafikkort, da det gamle er gået i stå...
Men jeg har aldrig købt grafikkort før, og jeg vil gerne undgå at købe
en dims der så ikke kan sidde på motherboardet. Så hvordan finder jeg ud
af hvilke modeller der passer til min computer?

Motherboardet hedder p4s5a/dx+
Specs her: http://www.motherboard.cz/mb/ecs/P4S5ADX.htm

Øvrig info om min PC:
512 Mb. RAM,
P4 2.4 Gh processor,
Windows XP Home.

HVad vil I anbefale (gerne under 1000 kr.) til spil som Unreal II, Age
of Empires III, FarCry o.lign.?

Tak til dem der kan hjælpe!

Kh. Jacob.

Fra : Thomas Hansen

Dato : 05-02-06 14:30

On Sat, 04 Feb 2006 21:01:54 +0100, Jacob K. <XXjacob9001@hotmail.com>
wrote:

> [...]
> P4 2.4 Gh processor,
> Windows XP Home.
>
> HVad vil I anbefale (gerne under 1000 kr.) til spil som Unreal II, Age

Hej Jacob
Du kan bruge alle nye AGP kort.
jeg vil anbefale at du giver lidt mere end 1000 og går efter et 6600gt
Det er godt til prisen.
En ekstra stang ram på 512mb vil heller ikke være af vejen. Dit system vil
gøre mere flydende med 1024mb.

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"

Fra : Daniel Pedersen

Dato : 05-02-06 15:13

9600XT radeon AGP x8

Fra : Saitek

Dato : 05-02-06 16:54

"Jacob K." <XXjacob9001@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Windows XP Home.
>
> HVad vil I anbefale (gerne under 1000 kr.) til spil som Unreal II, Age of

det er korrekt at et 6600GT er sagen for lidt mere end lige 1000 faktisk
1500 (agp), men man kan også nøjes med et 6600 kort der koster 750. Kan det
køre farcry? Ja, det kører fint sålænge man ikke kører med højeste
grafikindstilling, men farcry er flot også på de laveste indstillinger.
(har lige lavet en maskine med et GF6600, cpu sempron 2800+) Faktisk kunne
en sempron 3300+ også køre farcry uden at hakke på laveste grafikindstilling
med et 6200 kort der kostede under 500. Det blev jeg overrasket over. Men et
6600 er naturligvis langt bedre. Det var asus kort agp