Hjælp til Hauppauge PVR 500 tunerkort
Fra : Madsen

Dato : 04-02-06 18:27

Hej

Er det OK at spørge om TV tuner kort her i gruppen?
Hvis ikke, så undskylder jeg mange gange.

Nå, men jeg har fået et Hauppauge PVR 500 kort,
sådan et med dual TV tuner og FM radio.
Ja, jeg ved godt at det er beregnet til en mediacenter
maskine eller hvad det nu hedder, men det virker nu
også fint nok med en almindelig Windows XP, når
bare men selv finder noget software til kortet.

Og det er så det der er problemet. Jeg vil jo gerne
kunne bruge begge TV tunere så jeg kan se et
program mens jeg optager et andet, eller endda
optage 2 programmer på samme tid.
Programmet GB-PVR skulle kunne gøre det, men
findes der ikke noget der er lidt nemmere at gå til?
Og som måske også er lidt mere stabilt.
Det må såmænd gerne koste penge, bare det virker
og bare det understøtter dual tuner.

Har I nogen forslag eller kan I foreslå en gruppe
hvor man har tjek på sådanne ting ?

På forhånd tak for hjælpen

mvh Madsen

Fra : Saitek

Dato : 05-02-06 16:41

"Madsen" <madsen@nospam.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er det OK at spørge om TV tuner kort her i gruppen?
> Hvis ikke, så undskylder jeg mange gange.
> Har I nogen forslag eller kan I foreslå en gruppe

ærlig talt så ved jeg heller ikke om jeg må svare (lol)

Men kunne det ikke tænkes at hauppauges eget wintv2000 kunne understøtte
kortet. Har selv et wintv pwr 150 og kan ikke finde et program der er
lettere og frem for alt mere stabilt end lige netop hauppages eget
wintw2000. Og siden de sælger kort med 2 tunere kunne det måske tænkes at
det kunne bruges. Man kan downloade fra hauppauges egen webside hvis man da
ikke allerede har det. Endelíg er der mange steder på nettet hvor man kan
blive klog på den slags da netop hauppages kort er meget udbredte. Skriv
navnet på google.com og forsøg.

Fra : Edmund

Dato : 06-02-06 15:42

Saitek wrote:

> [...]
> understøtte kortet. Har selv et wintv pwr 150 og kan ikke finde et
> program der er lettere og frem for alt mere stabilt end lige netop

Wintv2000 understøtter kun en tuner.

Et godt forum for Hauppauge kort
www.shspvr.com/forum/

--
Mvh Edmund

Fra : Jeppe Nielsen

Dato : 08-02-06 16:07

En gruppe der ville være smart at spørge i er dk.teknik.htpc

Fra : Madsen

Dato : 09-02-06 18:12

On Wed, 8 Feb 2006 16:07:29 +0100, "Jeppe Nielsen"
<jn1010h0@"hatespam"hotmail.com> wrote:

>En gruppe der ville være smart at spørge i er dk.teknik.htpc

Ja, det fandt jeg jo også ud af via de andre svar.
Det er jo ikke nemt når man ikke lige har hørt udtrykket
HTPC før og derfor ikke ved hvad det står for.

Nå, men jeg fik løst mit problem med programmet
Beyond TV. Det er nemt at bruge og understøtter
Hauppauge kortets 2 tunere.

mvh Madsen