I min klasse...
Fra : Karina

Dato : 04-02-06 03:10

Hey Folks,

Er der nogen, der kan teksten til den børnesang, der (vist nok) hedder "I
min klasse"?

Noget af teksten lyder:

I min klasse sker en masse,
Som jeg ikke kan forstå
Der er mange, som er bange
Og de stærke er kun få

Hvorfor er der nogen, der er stærke?
Nogen, som altid bruges til model
Så de andre aldrig får at mærke
At de har en mening selv

Anyone??

Den findes i hvert fald i en gul sangbog, der blev brugt meget i min
folkeskoletid i midt- og slut-80'erne.

Mvh
Karina

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-06 16:48

On Sat, 4 Feb 2006 03:10:14 +0100, Karina wrote:

> Er der nogen, der kan teksten til den børnesang, der (vist nok) hedder "I
> min klasse"?
>
> Noget af teksten lyder:
>
> I min klasse sker en masse,
> Som jeg ikke kan forstå
> Der er mange, som er bange
> Og de stærke er kun få

Ufff, gys!!! Det lyder lidt som "De voksne kan også være bange", som i sin
tid blev sunget af Bjarne Jes Hansen.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-06 20:52

"Kurt Hansen" <kurt- skrev

> Ufff, gys!!! Det lyder lidt som "De voksne kan også være bange", som i sin
> [...]

Nej, det er ikke den. Jeg kan godt huske sangen "I min klasse". Den står for
mig som en af de bedste sange vi sang dengang.

Omkvædet var noget i retning af:

Hvorfor er der nogen som er stærke
Nogen som ofte bruges som model
Hvornår skal vi andre få at mærke
At vi har en mening selv

Lisbeth

Fra : Karina

Dato : 04-02-06 21:29

> Nej, det er ikke den. Jeg kan godt huske sangen "I min klasse". Den står
> for mig som en af de bedste sange vi sang dengang.

Lige nøjagtig det samme her!

> Omkvædet var noget i retning af:
>
> Hvorfor er der nogen som er stærke
> Nogen som ofte bruges som model
> Hvornår skal vi andre få at mærke
> At vi har en mening selv

Yup det er den... Vi husker ikke omkvædet helt ens, men det er klart den
samme sang....

Mvh
Karina

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-06 22:04

"Karina" <khjorth@FJERNoncable.dk> skrev i en meddelelse

> Lige nøjagtig det samme her!

> Yup det er den... Vi husker ikke omkvædet helt ens, men det er klart den
> samme sang....
>
> Mvh
> Karina

Det kan da godt være at din udgave er mere korrekt. Jeg så ikke i første
omgang at du også havde omkvædet med.

Lisbeth

Fra : Ulrik

Dato : 04-02-06 22:28

Lisbeth wrote:
> "Karina" <khjorth@FJERNoncable.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan da godt være at din udgave er mere korrekt. Jeg så ikke i første
> omgang at du også havde omkvædet med.
>
> Lisbeth

Jeg husker også omkvædet, som Karina skrev det. Karinas omkvæd passer
også lidt bedre til melodien på omkvædet, som jeg husker den :)

Mvh
Ulrik

Fra : Martin Bak

Dato : 07-02-06 15:40

"Karina" <khjorth@FJERNoncable.dk> skrev i en meddelelse
> Hey Folks,
>
> Er der nogen, der kan teksten til den børnesang, der (vist nok) hedder "I
> min klasse"?

http://www.korsgaard-kristensen.dk/sangtekster/bornesange/I/iminklasse.htm

Martin

Fra : Karina