Størelse på CSS
Fra : JLP

Dato : 03-02-06 20:59

Jeg har en side som er bygget op omkring div og stylet med css,
hvis jeg køre en speed report på siden, brokker den sig over
størelsen strølsen på billeder og størelsen på min css. Jeg var
ikke klar over at den loadede alt af en gang, men jo faktisk
logisk nok.! ;) Hvad vil i anbefale jeg gør, det er ikke sikkert
det er et problem med nutidens hastighed, men jeg prøver at lave
det så optimalt som muligt, i kan se projektet her:
http://www.digitalife.dk/div/testindex.php

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-02-06 21:36

JLP skrev:

> Jeg har en side som er bygget op omkring div og stylet med css,
> hvis jeg køre en speed report på siden, brokker den sig over
> størelsen strølsen på billeder og størelsen på min css.

Din forside kommer ret hurtigt på plads. Da din side handler om
billeder, gør det ikke noget hvis det tager lidt tid, men med min
1 Mbit forbindelse synes jeg overhovedet ikke der er noget
problem. Jeg åbnede et par undersider der kom pænt hurtigt frem.

--
Bertel

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 03-02-06 21:55

JLP wrote:
> [...]
> det er et problem med nutidens hastighed, men jeg prøver at lave
> det så optimalt som muligt, i kan se projektet her:

http://www.websiteoptimization.com/services/analyze/wso.php?url=http://www.digitalife.dk/div/testindex.php

40 kilobyte total, ingen røde anmærkninger - det er da ikke noget
at tale om.

Derimod er der noget forrygende galt, når man klikker på
"Galleri", det er som om browseren kører i ring - til en side
og tilbage igen.

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-02-06 22:11

Jørgen Farum Jensen skrev:

>Derimod er der noget forrygende galt,

http://fpdownload.macromedia.com/get/flashplayer/current/install_flash_player.exe
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : JLP

Dato : 04-02-06 00:12

Jørgen Farum Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> 40 kilobyte total, ingen røde anmærkninger - det er da ikke noget
> at tale om.

Nej, men siden er heller ikke færdig, der kommer en del undersider, så jeg ville bare være på forkant med det
og så tænkte jeg at jeg kunne lave en til alt hovedeindholdet og så en til hver sektion hvis det var - men
jeg syntes det kommer til at virke lidt uoverskuligt.

> Derimod er der noget forrygende galt, når man klikker på
> "Galleri", det er som om browseren kører i ring - til en side
> og tilbage igen.

Ja for pokker :) Det er fordi du bliver sendt tilbage til www.digitalife.dk/div/flash.php og den findes ikke
:) Godt du sagde det inden jeg for flyttet domæne, ellers havde jeg ikke opdaget det
www.digitalife.dk/flash.php

Men i vil mene at jeg godt kan fylde en god stak i min CSS uden det bliver et problem.?

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 04-02-06 00:35

JLP wrote:

> Men i vil mene at jeg godt kan fylde en god stak i min CSS uden det
> bliver et problem.?

Den eksterne css-fil bliver kun hentet en gang. Det er derfor ikke det store
problem.

Hvis du i stedet laver de samme definitioner som indlejret stylesheet eller
inline-css på samtlige sider, tvinger du brugerne til at hente det samme
igen og igen.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : JLP

Dato : 04-02-06 00:41

Erik Ginnerskov wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Den eksterne css-fil bliver kun hentet en gang. Det er derfor ikke det store
> problem.

Okay - jamen så må jeg bare se om jeg selv kan bevare overblikket trods flere
og flere kommentare i den :)

> Hvis du i stedet laver de samme definitioner som indlejret stylesheet eller
> inline-css på samtlige sider, tvinger du brugerne til at hente det samme
> igen og igen.

Det var ikke meningen - men det kan jeg godt se jeg mere eller mindre vil komme
til. Og jeg ønsker bestemt ikke at bruge inline.!