Vægt af flasker?
Fra : Mark S.

Dato : 03-02-06 19:16

Jeg går og fantaserer lidt om at købe et sæt "Dräger" flasker ( de "små"
dobbelte, vistnok 2*7L )

Hvad er vægten af et sådant flaskesæt? Jeg spørger af hensyn til min BCD,
der passer meget godt til en alm 12L flaske, og vist lige kan håndtere en
15L. Grunden til, at jeg vil have dobbelt, er af hensyn til balance, jeg
mener at to flasker må give en bedre balance end en enkelt flaske gør -
That's why.

Og, ja, på sigt er målet 2*12 på en vinge. Men det rækker finanserne ikke
til pt.

M.

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-06 17:46

Mark S. wrote:
> [...]
> enkelt flaske gør - That's why.
>
> Og, ja, på sigt er målet 2*12 på en vinge. Men det rækker finanserne

det bør der ikke være nogle problemer i, gamle 2x7 er ikke ret meget mere
negative under vandet end 1x12 eller 1x15 for den sag skyld.
sdanne et flaske sæt er nok omkring 3-4 kg negativ, jeg kan ikke lige
forestille mig den BCD der ikke kan løfte det.
problemer er snare at en BCD ikke er lavet til dobbelt sæt, og derfor vil
flaskerne sikkert mase nogle af de "kamrer" hvor der skulle være luft i, om
det er / bliver et problem, må du selv vudere.

da jeg stod i samme siduaktion, fo mange år siden, som du går nu, gjorde
jeg flg.

købte de 2x7 som jeg havede penge til så solgte jeg min 1x15 og min BCD, det
kan som regel indbringe en rimelig pris, så solgte jeg nogle andre små ting
som man ikke har brug for, feks min computer
og vupti så havede jeg råd til en vinge og en bagplade, så er man altså
ignag med at dykke dobeltsæt, og det vil du blive glad for, så kan man
begynde at spare sammen til 2x12.

jeg håber at det hjælper dig lidt på vej, ellers så skriver du bare igen, så
står vil klar til at hjælpe dig

mvh Morten Dall Darmer