Møj fede blues numre !
Fra : Ulrik Vadstrup

Dato : 03-02-06 17:35

Hey

Som blues elsker kommer man ikke uden om Stevie Ray Vaughan - specielt
"Mary has a little lamb" spillet live er blandt min favoritter.

En anden er AC/DC - The Jack

En treide er Muddy Waters - Mannish Boy

3 meget forskellige men møj fede blues numre

Hvilke blues numre topper listen hos jer ?

Fra : Lars Rindsig

Dato : 03-02-06 18:03

Ulrik Vadstrup wrote:

> Hvilke blues numre topper listen hos jer ?

Akustisk:

Lightnin' Hopkins: Trouble in Mind
Bessie Smith: St Louis Blues
Sonny Boy Williamson: Bluebird
Muddy Waters: Take a Walk With Me
Leadbelly: Goodnight Irene
Robert Johnson: Kindhearted Woman

Elektrisk:

Howlin' Wolf: How Many More Year
Bo Diddley: Bo Diddley's A Gunslinger
John Lee Hooker: I'm Bad Like Jesse James
Muddy Waters: I'm Your Hoochie Coochie Man
T-Bone Walker: Stormy Monday
Elmore James: Dust My Broom

Lars

--
"Riv hele lortet ned!"

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-02-06 22:58

"Ulrik Vadstrup" <blackend@blackend.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilke blues numre topper listen hos jer ?

______

Stort set alle nyere numre med "Rock Nalle"

og

alle Linda Gail Lewis hvor hun synger sammen med´Van Morrison. det er
guffenuf

Hilsen Åge

Fra : Carl Drud

Dato : 03-02-06 23:28

Ulrik Vadstrup wrote:

> Hvilke blues numre topper listen hos jer ?

Muddy Waters: Mannish Boy
John Lee Hooker: I'm bad like Jesse James
Luther Allison: Going Down
Muddy Waters: Got my MoJo Working
Albert King: Born under a Bad sign
Satan and Adam: I want you
John Lee Hooker: Boogie Chillen
Jimi Hendrix: Driving South

Carl

Fra : Max

Dato : 04-02-06 00:25

Hej Ulrik

> Hvilke blues numre topper listen hos jer ?

Peter Green : Bullet in the sky

Peter Green : Last train to San Antone

Canned Heat : Louise

David Lindly : Your Old Lady

Delta Cross Band : Old Man's Blues

George Thorogood and The Destroyers : Bad to the bone

Low Budget Blues Band : City Girls

Stevie Ray Vaughan : Change It

Bruce Springsteen : Nothing Man

Man kan så diskutere om det alt sammen er blues, men det er under
alle omstændigheder godt musik.

Mvh Max

Fra : Ulrik Vadstrup

Dato : 04-02-06 09:54

On Fri, 03 Feb 2006 17:35:15 +0100, Ulrik Vadstrup
<blackend@blackend.dk> wrote:

> [...]
>
>En treide er Muddy Waters - Mannish Boy
>
>3 meget forskellige men møj fede blues numre
>
>Hvilke blues numre topper listen hos jer ?

Der er da bestemt kommet et par forslag jeg ikke kendte - glæder mig
til at høre dem

Takker for input

God weekend :)

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 04-02-06 10:08

Ulrik Vadstrup skrev:

> Hvilke blues numre topper listen hos jer ?

Jeg vil i stedet for enkeltnumre nævne en *hel* lp/cd:
The Paul Butterfield Blues Band: In My Own Dream (1968).
Den lp - senere cd - har jeg nu hørt jævnligt i over 35 år -
uden at blive træt af den.

--
'rluf :·)

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-02-06 11:16

"Ulrik Vadstrup" <blackend@blackend.dk> skrev i en meddelelse

> 3 meget forskellige men møj fede blues numre
>
> Hvilke blues numre topper listen hos jer ?
_____

Blues-musik er blandt min helt store musikalske interesse, ligesom al musik
med "gyngende" rytme. Sån noget musik med rigtig fed neger-rytme. Nu kender
jeg godt nok ikke lige de navne og numre du nævne, men... lad mig nævne
nogle af mine favoritnumre. De gynger allesammen så det vil noget.

A shot of rythm & blues m. Linda Gaiel Lwis og van Morrison
Boogie woogie m. Count Basie Quintet
Cal me the breeze m. Rock Nalle
Mr. Freddie blues m. Mary Lou Williams
Boogie woogie stomp m. Albert Ammons
Four winds blow m. Rock Nalle
Honkey tonk train blues m. Meade Lewis
Pine tops boogie woogie m. Smith
Cow cow blues m. Davenport
Don`t touch me m. Rock Nalle
Boogie Chillen m. Linda Gail Lewis og Van Morrison

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-06 11:15

Åge Halldorsson wrote:

> Blues-musik er blandt min helt store musikalske interesse,

Har du så omsider fundet ud af hvem B.B. King er?

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-02-06 12:46

"Kim Frederiksen" <kim snabela gmail punktum com> skrev i en meddelelse

> Har du så omsider fundet ud af hvem B.B. King er?
>
> mvh.
> Kim Frederiksen
____

Øhhh næhhh. Hvem har spurgt om det??? - Kender ham ikke

Fra : Søren Dahl

Dato : 04-02-06 22:41

Uha! Så er der lang vej endnu :) Men det ser ud til at der en smule
musikalsk fornuft i dig

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-06 00:49

Åge Halldorsson wrote:

> Øhhh næhhh. Hvem har spurgt om det??? - Kender ham ikke

Du underskrev dig engang "Blues Experten" uden at vide hvem BB King er
(hvilket jeg stadig godt tror du ved)... men hvis ikke, er det nok lidt
perverst at udtale at du er interesseret i Blues-genren.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Max

Dato : 05-02-06 11:02

Hej Kim

> Du underskrev dig engang "Blues Experten" uden at vide hvem BB King er

Har du aldrig tænkt på den mulighed at Åge er parat til at
skrive hvad det skal være for at få en smule opmærksomhed ?
Han har det som den gamle hund ingen gider snakke med
mere, så den ligger sig midt i døråbningen, så får den i det
mindste lidt opmærksomhed når nogen falder over den.

Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-06 11:45

<blackend@blackend.dk> wrote:

>Hvilke blues numre topper listen hos jer ?

Et par stykker kunne være:

The Thrill Is Gone - B.B. King
I Can't Be Satisfied - Muddy Waters
St. James Infirmary - Louis Armstrong
New York State Of Mind - Billy Joel
Albummet "The Healer" - John Lee Hooker (Bl.a. med Carlos Santana)

for at nævne nogle få, men favoritterne er klart B.B. King og John Lee
Hooker.

/Alex

Fra : Lars Holst

Dato : 04-02-06 13:30

Ulrik Vadstrup <blackend@blackend.dk> said in

> [...]
>
> En treide er Muddy Waters - Mannish Boy
>
> 3 meget forskellige men møj fede blues numre
>
> Hvilke blues numre topper listen hos jer ?

Denne tråd inspirerede mig lige til at høre disse numre:

B.B. King: Why I Sing The Blues
Aynsley Dunbar: The Fugitive
Eric Clapton: Driftin' Blues
Muddy Waters: She's Nineteen Years Old
David Lindley: Mercury Blues
Paul Banks: Hesitation Blues
The Uppity Blues Women: Three Time Looser
José Feliciano: Since I Met You Baby
Jeff Healey: See The Light
T-Bone Walker: Someone's Going To Mistreat You
Savage Rose: Early Morning Blues
Billie Holiday: Ain't Nobody's Bussiness
Povl Dissing & Peter Thorup: 16 Tons
T.S. McPhee: You Don't Love Me
Janis Joplin/Big Brother & The Holding Company: Turtle Blues
J. Geils Band: Serves You Right To Suffer
Anne Grete & Delta Blues Band: Sct. James Infermery
Ry Cooder: Dark Was The Night
Muddy Waters: I'm Your Hoochie Coochie Man
Butterfield Blues Band: In My Own Dream
Fleetwood Mac: Chicken Shack

Og jeg tror jeg vil fortsætte med at høre lidt mere.............Blues!

--
Lars Holst

Fra : Henrik Veber Madsen

Dato : 05-02-06 06:39

Ulrik Vadstrup skrev i meddelelsen <0a17u1d5ik4nobn4fpe8vcs692habab9uh@4ax.com>...
[snip]

>Hvilke blues numre topper listen hos jer ?

Blind Willie Johnson: Dark Was The Night, Cold Was The Ground (1928)
Bukka White: Shake `Em On Down (1937)
Otis Rush: So Many Roads (1960)
Jimi Hendrix: Bleeding Heart (1968)

hvm