Gipspladeskrue længde?
Fra : Kåre Bach Kjeldsen

Dato : 03-02-06 11:48

Hvor lange skal skruerne være til to lag gips, og trælægter?
Kender en der bruger 35mm. Men synes ikke de går ret langt i?
Jeg har rigeligt med 35mm, men ingen 40 eller 45 mm, så jeg vil jo helst
bare bruge dem jeg har.

Kåre

Fra : Anders Majland

Dato : 03-02-06 12:07

> [...]
> Kender en der bruger 35mm. Men synes ikke de går ret langt i?
> Jeg har rigeligt med 35mm, men ingen 40 eller 45 mm, så jeg vil jo helst

http://www.nkt-fasteners.dk/usr/itw/itf/wit/witwebit.nsf/web/katalog/$file/Skruer_Interaktiv.pdf

Gips på træ, trompet hoved, karreret, PH 2,

enkeltløbet gev. "S" spids, elforzinket, gulkromat.

Anv. kl. 1 & 2.

Til 1 lag 9 mm gips 3,8 x 25 mm2

Til 1 lag 13 mm gips 3,8 x 30 mm1

Til 1 lag 13 mm gips 3,8 x 35 mm1+2

Til 1 lag 15 mm gips 3,8 x 41 mm1

Til 2 lag 13 mm gips 3,8 x 45 mm1+2

Til 3 lag 13 mm gips 3,8 x 55 mm1

Til 4 lag 13 mm gips 3,9 x 70 mm

Fra : Torben

Dato : 03-02-06 12:12

"Kåre Bach Kjeldsen" <kaare@raffish.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kender en der bruger 35mm. Men synes ikke de går ret langt i?
> Jeg har rigeligt med 35mm, men ingen 40 eller 45 mm, så jeg vil jo helst

Ved træundelag på min. 22 mm. og 2 lag gips skal bruges 45mm. skruer. Ved
stål reglar og 2 lag gips 35 mm.

Ifølge Danogips.

Mvh. Torben