Begynderfejl. Billedet virker ikke.
Fra : Mia Jung

Dato : 03-02-06 11:48

Jeg er en meget grøn pige inden for HTML kodning. Men er blevet
lidt grebet af det. Har fulgt turtorial på html.dk, men kan
simpelthen ikke få billedet til at virke, så det kommer frem, når
jeg åbner mit site over nettet. Det virker til gengæld fint, når
jeg bare åbner den lokalt. Hvad gør jeg galt? Håber der er nogen
der vil hjælpe en begynder her.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 03-02-06 12:24

Mia Jung skrev:

> [...]
> simpelthen ikke få billedet til at virke, så det kommer frem, når
> jeg åbner mit site over nettet. Det virker til gengæld fint, når

Prøv at starte med at kigge her: <http://html-faq.dk/1016.asp>.

Hvis det ikke hjælper, så giv et link til din side - så er det
meget lettere at hjælpe.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 03-02-06 12:28

Mia Jung wrote:
> [...]
> jeg åbner mit site over nettet. Det virker til gengæld fint, når
> jeg bare åbner den lokalt. Hvad gør jeg galt? Håber der er nogen

Et link til hjemmeside på nettet vil gøe det meget nemmer
at hjælpe.

Her er et par typiske begynderfejl:

Billedet er slet ikke uploadet til nethotellet.
Husk at det ikke er en del af siden, men eksternt
i forhold til siden.

Stien til billedet er forkert.

Du har ulovlige/forkerte tegn i din stiangivelse/filnavn:

æøå og mellemrum i filnavne er ofte ikke tilladt på
et nethotel, der som regel bruger et Unix/linux OS, og
ikke Windows. Sådanne systemer skelner også melle store og
små bogstaver. Billede.JPG er ikke det samme som Billede.jpg
er ikke det samme som billede.jpg.

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..