Håndbruser til lavt tryk
Fra : KS

Dato : 03-02-06 10:23

Jeg har et ret lavt vandtryk og vil gerne finde en håndbruser, der kan
"arbejde" ved dette lave tryk.

De håndbrusere, jeg hidtil har prøvet, har ikke været den store succes, og
det koster jo hver gang man skal prøve en ny.

Håndbruseren skal tilsluttet et ganske almindeligt blandingsbatteri.

//KnudS

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 03-02-06 11:50

On Fri, 03 Feb 2006 10:22:59 +0100, KS wrote:

> [...]
>
> De håndbrusere, jeg hidtil har prøvet, har ikke været den store succes, og
> det koster jo hver gang man skal prøve en ny.

Har du prøvet en sparebruser? De er jo netop beregnet til lave vandtryk.

Fra : Calle.

Dato : 03-02-06 18:28

Frank E. N. Stein wrote:

> Har du prøvet en sparebruser? De er jo netop beregnet til lave
> vandtryk.
Nej, der er laver til at blande luft i vandet for at få et lavere flow
(mængde)
--
**** Calle ****

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 03-02-06 19:05

On Fri, 03 Feb 2006 18:28:23 +0100, Calle. wrote:

> Nej, der er laver til at blande luft i vandet for at få et lavere flow
> (mængde)

Prøv at tage haveslangen og vend den op mod himlen. Skru en lille smule
op for vandet og se hvor langt op det kommer. Prøv det samme når der er
skruet helt op.

At der blandes luft i vandet i en sparebruser, er for at få det til at
føles som om der kommer mere vand end der gør.

Fra : Calle.

Dato : 04-02-06 11:22

Frank E. N. Stein wrote:
> Prøv at tage haveslangen og vend den op mod himlen. Skru en lille
> smule op for vandet og se hvor langt op det kommer. Prøv det samme
> når der er skruet helt op.

Jeg er udemærket klar over hvordan filow tyk osv. hænger sammen. Jeg
arbejder med det hver dag, og op til 400bar

> At der blandes luft i vandet i en sparebruser, er for at få det til at
> føles som om der kommer mere vand end der gør.

Jeps, lige netop fordi man har mindsket flowet med en blænde i brusehovedet.

--
**** Calle ****

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 05-02-06 00:52

On Sat, 04 Feb 2006 11:22:11 +0100, Calle. wrote:

> Jeg er udemærket klar over hvordan filow tyk osv. hænger sammen.

Så forstår jeg ikke lige din rettelse.

> Jeg arbejder med det hver dag, og op til 400bar

Det stod der jo ikke nogen steder.

> Jeps, lige netop fordi man har mindsket flowet med en blænde i brusehovedet.

Som gør at man ikke får noget ud af at skrue mere op for vandet.

Fra : Calle.

Dato : 05-02-06 11:57

Frank E. N. Stein wrote:

> Som gør at man ikke får noget ud af at skrue mere op for vandet.

Ihvertfald ikke det store ;-(
--
**** Calle ****

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 05-02-06 13:38

On Sun, 05 Feb 2006 11:57:03 +0100, Calle. wrote:

> Ihvertfald ikke det store ;-(

Det er vel hele meningen med sparebrusere. Jeg synes ikke om dem....

Fra : mcloud

Dato : 03-02-06 13:26

Hej KS
Hvorfor har du lavt tryk,du skal da have normalt vandtryk .
mvh mcloud

Fra : KS

Dato : 03-02-06 13:50

"mcloud" <kim@lechef.dk> skrev i en meddelelse
> Hej KS
> Hvorfor har du lavt tryk,du skal da have normalt vandtryk .
> mvh mcloud

Nåh skal og skal....

Vi har eget vandværk, som ligger oppe i bakkerne bag vores ejendom, og vi
har kun højdeforskellen som tryk. Så vi kan ikke bare sådan ringe til
vandværket / kommunen og klage. Men til gengæld betaler ikke noget særligt
for vandet.

//KS

Fra : Calle.

Dato : 03-02-06 18:30

KS wrote:
> [...]
> og vi har kun højdeforskellen som tryk. Så vi kan ikke bare sådan
> ringe til vandværket / kommunen og klage. Men til gengæld betaler

toror ikke på du kun har højden til trykket, der skal ca. 10 meter for at få
1 bar, og alm vandværk er ca 4 bar. Eget vandværk vil jeg skyde til at ligge
på 2.3 bar. (grode det ihvertfald hos mine forældre)
--
**** Calle ****

Fra : KS

Dato : 03-02-06 22:14

"Calle." <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse

> [...]
> få 1 bar, og alm vandværk er ca 4 bar. Eget vandværk vil jeg skyde til at
> ligge på 2.3 bar. (grode det ihvertfald hos mine forældre)

Vandværkets beholder ligger ca. 12 over mine tappesteder, så det må så være
ca. 1.2 bar.
Der er ikke nogen form for trykforøger i systemet - vi har kun højden, der
giver trykket.

KS

Fra : Calle.

Dato : 04-02-06 11:20

KS wrote:
> Vandværkets beholder ligger ca. 12 over mine tappesteder, så det må
> så være ca. 1.2 bar.
> Der er ikke nogen form for trykforøger i systemet - vi har kun
> højden, der giver trykket.

Du må da have en pumpe der pumper det op fra undergrunden, og fylder
beholderen. Det er den som skal give trykket.

--
**** Calle ****

Fra : KS

Dato : 04-02-06 12:00

> Du må da have en pumpe der pumper det op fra undergrunden, og fylder
> beholderen. Det er den som skal give trykket.
>

> --
> **** Calle ****

Der er en pumpe (injektorsystem), der henter vandet ca. 55 m nede i
undergrunden.
Vandet afleveres i en beholder på ca. 5000 ltr.
Herfra ledes det i rør ned til tappestederne.
Alle tappestederne ligger ca. 12 m lavere end den store beholder.
Det er så sådan, at det kun er højdeforskellen, der giver trykket ved
tappestederne.
Jeg kunne godt investere i en hydrofor, men det vil jeg altså gerne undgå.
Så derfor efterlyser jeg en håndbruser, der er egnet til lavt tryk - dem man
ellers kan købe er tilsyneladende kun egnet til højere tryk De stråler så
underligt.

KS

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 03-02-06 14:51

> Hvorfor har du lavt tryk,du skal da have normalt vandtryk .

Hvad er normalt tryk?

Mvh Maria

Fra : CopyCat

Dato : 03-02-06 15:33

> Hvad er normalt tryk?

det er nok 2 - 2½ bar ..

~~Frank .-,

Fra : Calle.

Dato : 03-02-06 18:31

CopyCat wrote:

> det er nok 2 - 2½ bar ..

Hvor bor du, for her er det ca. 4 bar
--
**** Calle ****

Fra : Holst

Dato : 03-02-06 15:50

mcloud wrote:

> Hvorfor har du lavt tryk,du skal da have normalt vandtryk .

Hvad er normalt tryk?

Du vil opleve, at der kan være meget stor forskel på trykket afhængig
af, om du bor i stuen eller på 5. sal.