/ Forside / Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Udbyder (ISP'er)
#NavnPoint
BjarneD 1540
EXTERMINA.. 750
stl_s 710
strarup 685
tedd 680
natmaden 660
emesen 581
dk 520
Kortoverv.. 510
10  arne.jako.. 510
Kritik af galnet TV 2 Regional idag.
Fra : J. Jørgensen


Dato : 02-02-06 23:22

Hej
Jeg undrer mig lidt over den fremsatte kritik med dårlig internet med udfald
m.m.
Jeg har været tilsluttet siden starten og er netop overrasket over både
stabiliteten og hastigheden.

Der må således være stor forskel blandt de tilsluttede - mon det kan være
forskelligt, alt efter hvilket område man befinder sig?
Jeg bor i Odense C.
Er der andre, der har problemer, eller var det bare en "sur" mand vi hørte.

Hilsen
Jørgen



 
 
Bjarke Hansen (03-02-2006)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 03-02-06 00:00

"J. Jørgensen" <jjdan@galnet.dk> wrote in message
news:19f2$43e285fe$55daab59$15836@news.galnet.dk...
> Hej

hej er det dette indslag du kommentere:
http://www.tv2regionerne.dk/reg2005/player.aspx?id=276328&r=2 ?

>
> Der må således være stor forskel blandt de tilsluttede - mon det kan være
> forskelligt, alt efter hvilket område man befinder sig?

Sådan kan det vel godt være, ikke fordi jeg har speciel forstand på kabeltv
med returvej. Men jeg da tror der kan være mange faktorer som gør at kommer
støj ind på nettet, eller at nettet i dele af bynettet er overbelastet. har
forstået der tit er opdellinger af udstyret til internet i "øer" og der må
vel være en vis begrænsning hvor mangere brugere disse øer kan klare for at
køre stabilt. og hvis man ikke har styr på hvad der sidder af fordelere osv
i alle afkroge af nettet kan der komme støj ind som kan forstyrre.



Martin Damberg (03-02-2006)
Kommentar
Fra : Martin Damberg


Dato : 03-02-06 17:10

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
news:S9wEf.127$SO4.56@news.get2net.dk...
"klip"
>
> Sådan kan det vel godt være, ikke fordi jeg har speciel forstand på
kabeltv
> med returvej. Men jeg da tror der kan være mange faktorer som gør at
kommer
> støj ind på nettet, eller at nettet i dele af bynettet er overbelastet.
har
> forstået der tit er opdellinger af udstyret til internet i "øer" og der må
> vel være en vis begrænsning hvor mangere brugere disse øer kan klare for
at
> køre stabilt. og hvis man ikke har styr på hvad der sidder af fordelere
osv
> i alle afkroge af nettet kan der komme støj ind som kan forstyrre.
>
>

Jeg har heller ikke så meget forstand på hfc-delen (antenne nettet) hvad
angår
støj osv. men ved at det er noget man skal holde meget øje med, uanset
hvordan
man nu overvåger dette. Det kan f.eks. gøres ved at man poller alle modems
ude i nettet og laver
alarmer ud fra dette, i samarbejde med de tal man får fra ens CMTS. Dermed
kan du danne dig overblik over hele nettet, hvordan det ser ud, lave RRDer
og signal niveau,
trafik, støj, fejl osv osv ..

Man kan også have selvregulerende signalforstærkere i sit hfc-net, skulle
vist også hjælpe
på det med signal styrkerne men ikke på det med støjen.

Omkring Ø'erne osv. så er det MEGET !! vigtigt at man ikke overbelaster
nogle Ø'er.
Der er nogle skrevende og uskrevende regler omkring dette, Cisco anbefaler
f.eks. max. 200 modems
pr Ø (us = upstream kanal). Det er også meget fint, men hvis man ønsker at
køre meget høje hastigheder
hos sine kunder kan det være man skal sige max 150 modems pr Ø. Det kommer
meget an på
hvor meget trafik der er på Ø'en og downstream interfacet også.

Derudover er det også af stor betydning om du kører EuroDocsis eller bare
Docsis, om du køre
den ene modulation eller den anden, alt efter hvordan dit hfc-net ser ud,
hvor godt/dårligt det er.

Vil henvise til denne side hvor man kan læse lidt mere omkring det med
modulation omkring det :
http://www.makr.dk/?docsis

Rigtig godt skrevet og let forstårligt.

Nu ved jeg jo ikke hvordan de kører deres net i Odense, ved kun hvordan vi
kører vores net
og vi er yderst påpasselige med sådanne ting samt overvåger alle disse ting
110%.


mvh

Martin Damberg
www.vejen-net.dk







J. Jensen (03-02-2006)
Kommentar
Fra : J. Jensen


Dato : 03-02-06 05:55

"J. Jørgensen" <jjdan@galnet.dk> skrev i en meddelelse
news:19f2$43e285fe$55daab59$15836@news.galnet.dk...
> Hej
> Jeg undrer mig lidt over den fremsatte kritik med dårlig internet med
> udfald m.m.
> Jeg har været tilsluttet siden starten og er netop overrasket over både
> stabiliteten og hastigheden.
>
> Der må således være stor forskel blandt de tilsluttede - mon det kan være
> forskelligt, alt efter hvilket område man befinder sig?
> Jeg bor i Odense C.
> Er der andre, der har problemer, eller var det bare en "sur" mand vi
> hørte.
>
Jeg har været tilsluttet i et par år og er en af dem som har oplevet mange
udfald.
De har varet fra et par minutter til flere timer/dage.
I en periode var det mere reglen end undtagelsen at nettet ikke virkede i de
tidlige morgentimer før kl. 07 når jeg f.eks. ville tjekke post inden
arbejde.
Det var møgirriterende. De var også utrolig dårlige til at informere om
problemerne. Der stod aldrig noget på deres hjemmeside, som bare gav indtryk
af at alt fungerede som det skulle.

Tidligere solgte de deres forbindelser som enten flatrate eller
forbrugsafregnet.
Sidstnævnte vare rent til grin, idet de ikke kunne holde styr på (og dermed
afregne) den trafik kunderne havde. Dvs at dem der valgte en
forbrugsafregnet løsning reelt havde en billig flatrate. På deres daværende
hjemmeside kunne man logge ind for at se sit trafikforbrug - eller dvs. det
kunne man ikke, for siden virkede ikke. Fra dag 1 til hjemmesidens ophørelse
stod der "siden er under opbygning". Ikke særlig professionelt.

Supporten, ja, den er et kapitel for sig selv. Jeg synes godtnok den har
været kritisabel.
Jeg har ikke haft brug for at ringe til dem de sidste 3 måneders tid (se
længere nede), så hvorvidt den er blevet bedre ved jeg ikke.

De mere grelle eksempler: Der har været flere tilfælde hvor DNS, DHCP og
mailservere har været nede pga. f.eks. strømafbrydelse uden for supportens
åbningstid. Jeg ved ikke om galnet ikke har haft UPS'er og overvågnings
alarmer i deres serverrum, men for mig har det virket som om de først har
opdaget fejlen når de er mødt på arbejde næste morgen - og det er bare ikke
godt nok.

Heldigvis virker det som om at der er taget nogle drastiske tiltag i galnet
efter den seneste bevågenhed, for de sidste 3 måneders tid har det virket
upåklageligt - rigtig godt faktisk.
Nu mangler de bare at få styr på deres ip telefoni, for det er de vist ikke
så heldige med.

Vh Jesper



skibber (03-02-2006)
Kommentar
Fra : skibber


Dato : 03-02-06 11:33

On 03-02-2006 05:54:57, "J. Jensen" wrote:
>"J. Jørgensen" <jjdan@galnet.dk> skrev i en meddelelse
>news:19f2$43e285fe$55daab59$15836@news.galnet.dk...
>> Hej
>> Jeg undrer mig lidt over den fremsatte kritik med dårlig internet med
>> udfald m.m.
>> Jeg har været tilsluttet siden starten og er netop overrasket over både
>> stabiliteten og hastigheden.
>>
>> Der må således være stor forskel blandt de tilsluttede - mon det kan være
>> forskelligt, alt efter hvilket område man befinder sig?
>> Jeg bor i Odense C.
>> Er der andre, der har problemer, eller var det bare en "sur" mand vi
>> hørte.
>>
>Jeg har været tilsluttet i et par år og er en af dem som har oplevet mange
>udfald.
>De har varet fra et par minutter til flere timer/dage.
>I en periode var det mere reglen end undtagelsen at nettet ikke virkede i de
>tidlige morgentimer før kl. 07 når jeg f.eks. ville tjekke post inden
>arbejde.
>Det var møgirriterende. De var også utrolig dårlige til at informere om
>problemerne. Der stod aldrig noget på deres hjemmeside, som bare gav indtryk
>af at alt fungerede som det skulle.
>
>Tidligere solgte de deres forbindelser som enten flatrate eller
>forbrugsafregnet.
>Sidstnævnte vare rent til grin, idet de ikke kunne holde styr på (og dermed
>afregne) den trafik kunderne havde. Dvs at dem der valgte en
>forbrugsafregnet løsning reelt havde en billig flatrate. På deres daværende
>hjemmeside kunne man logge ind for at se sit trafikforbrug - eller dvs. det
>kunne man ikke, for siden virkede ikke. Fra dag 1 til hjemmesidens ophørelse
>stod der "siden er under opbygning". Ikke særlig professionelt.
>
>Supporten, ja, den er et kapitel for sig selv. Jeg synes godtnok den har
>været kritisabel.
>Jeg har ikke haft brug for at ringe til dem de sidste 3 måneders tid (se
>længere nede), så hvorvidt den er blevet bedre ved jeg ikke.
>
>De mere grelle eksempler: Der har været flere tilfælde hvor DNS, DHCP og
>mailservere har været nede pga. f.eks. strømafbrydelse uden for supportens
>åbningstid. Jeg ved ikke om galnet ikke har haft UPS'er og overvågnings
>alarmer i deres serverrum, men for mig har det virket som om de først har
>opdaget fejlen når de er mødt på arbejde næste morgen - og det er bare ikke
>godt nok.
>
>Heldigvis virker det som om at der er taget nogle drastiske tiltag i galnet
>efter den seneste bevågenhed, for de sidste 3 måneders tid har det virket
>upåklageligt - rigtig godt faktisk.
>Nu mangler de bare at få styr på deres ip telefoni, for det er de vist ikke
>så heldige med.
>
>Vh Jesper
>
>

Kik lige her hvad de slås med her.


http://www.anttre.dk/forum/default.asp


J. Jensen (03-02-2006)
Kommentar
Fra : J. Jensen


Dato : 03-02-06 16:52


"skibber" <skibber@notmail.com> skrev i en meddelelse
news:43e33179$0$6304$ec3e2dad@news.usenetmonster.com...
>
> Kik lige her hvad de slås med her.
>
>
> http://www.anttre.dk/forum/default.asp
>
Jeg kender godt forumet og kigger der en gang imellem.
Det er ikke småproblemer de har haft gennem tiden.
Gad vide om de fik at vide de skulle være "prøveklude" inden de indgik
aftale med galnet, tror det næppe.

Jesper



skibber (04-02-2006)
Kommentar
Fra : skibber


Dato : 04-02-06 15:15

On 03-02-2006 16:52:19, "J. Jensen" wrote:
>
>"skibber" <skibber@notmail.com> skrev i en meddelelse
>news:43e33179$0$6304$ec3e2dad@news.usenetmonster.com...
>>
>> Kik lige her hvad de slås med her.
>>
>>
>> http://www.anttre.dk/forum/default.asp
>>
>Jeg kender godt forumet og kigger der en gang imellem.
>Det er ikke småproblemer de har haft gennem tiden.
>Gad vide om de fik at vide de skulle være "prøveklude" inden de indgik
>aftale med galnet, tror det næppe.
>
>Jesper
>
>

Jeg tror ikke de har fået noget som helst at vide
så de har været prøveklud længe,det værste der ude er deres telefon
forbindelse det virker lidt her og der,det kunne jeg absolut ikke leve med
tænk hvis man skulle bruge alarm centralen og det ikke virkede
ja så kunne man jo som galnet siger rende ned og finde en telefonbox
Hmm.


Der er ikke for at jeg har nogen andel i deres net,heldigvis for det
jeg har bare noget meget nært venskab boende derude.

Lad os håbe at det kommer op at køre for det har taget rigtigt lang tid
bare at blive færdig med snoretrækket.





Bjarke Hansen (04-02-2006)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 04-02-06 15:58

"skibber" <skibber@notmail.com> wrote in message
news:43e4b6d9$0$6284$ec3e2dad@news.usenetmonster.com..
> Lad os håbe at det kommer op at køre for det har taget rigtigt lang tid
> bare at blive færdig med snoretrækket.

Hvad for en fisk? dvs i ikke for nyt, som fiber ind i bolien når der
ligefrem skal trækkes nye kabler?



skibber (05-02-2006)
Kommentar
Fra : skibber


Dato : 05-02-06 12:23

On 04-02-2006 15:57:53, "Bjarke Hansen" wrote:
>"skibber" <skibber@notmail.com> wrote in message
>news:43e4b6d9$0$6284$ec3e2dad@news.usenetmonster.com..
>> Lad os håbe at det kommer op at køre for det har taget rigtigt lang tid
>> bare at blive færdig med snoretrækket.
>
>Hvad for en fisk? dvs i ikke for nyt, som fiber ind i bolien når der
>ligefrem skal trækkes nye kabler?
>
>

Jo de skulle både trække nye kabler og sætte nye boxe til tlf/tv/internet op
i hver lejlighed samt switch boxe i kælderen.

Ok der er mange boligforeninger igang på samme tid og det må også siges at
der er ældre boligblokke men jeg tror nu jeg ville ha ventet med at tilmelde
mig til ihvertfald telefonen virkede uden problemer.




J. Jørgensen (03-02-2006)
Kommentar
Fra : J. Jørgensen


Dato : 03-02-06 11:37


"J. Jensen" <news@sangria.dk> skrev i en meddelelse
news:eac8b$43e2e21e$55daa54a$31563@news.galnet.dk...
> "J. Jørgensen" <jjdan@galnet.dk> skrev i en meddelelse
> news:19f2$43e285fe$55daab59$15836@news.galnet.dk...
>> Hej
>> Jeg undrer mig lidt over den fremsatte kritik med dårlig internet med
>> udfald m.m.
>> Jeg har været tilsluttet siden starten og er netop overrasket over både
>> stabiliteten og hastigheden.
>>
>> Der må således være stor forskel blandt de tilsluttede - mon det kan være
>> forskelligt, alt efter hvilket område man befinder sig?
>> Jeg bor i Odense C.
>> Er der andre, der har problemer, eller var det bare en "sur" mand vi
>> hørte.
>>
> Jeg har været tilsluttet i et par år og er en af dem som har oplevet mange
> udfald.
> De har varet fra et par minutter til flere timer/dage.
> I en periode var det mere reglen end undtagelsen at nettet ikke virkede i
> de tidlige morgentimer før kl. 07 når jeg f.eks. ville tjekke post inden
> arbejde.
> Det var møgirriterende. De var også utrolig dårlige til at informere om
> problemerne. Der stod aldrig noget på deres hjemmeside, som bare gav
> indtryk af at alt fungerede som det skulle.
>
> Tidligere solgte de deres forbindelser som enten flatrate eller
> forbrugsafregnet.
> Sidstnævnte vare rent til grin, idet de ikke kunne holde styr på (og
> dermed afregne) den trafik kunderne havde. Dvs at dem der valgte en
> forbrugsafregnet løsning reelt havde en billig flatrate. På deres
> daværende hjemmeside kunne man logge ind for at se sit trafikforbrug -
> eller dvs. det kunne man ikke, for siden virkede ikke. Fra dag 1 til
> hjemmesidens ophørelse stod der "siden er under opbygning". Ikke særlig
> professionelt.
>
> Supporten, ja, den er et kapitel for sig selv. Jeg synes godtnok den har
> været kritisabel.
> Jeg har ikke haft brug for at ringe til dem de sidste 3 måneders tid (se
> længere nede), så hvorvidt den er blevet bedre ved jeg ikke.
>
> De mere grelle eksempler: Der har været flere tilfælde hvor DNS, DHCP og
> mailservere har været nede pga. f.eks. strømafbrydelse uden for supportens
> åbningstid. Jeg ved ikke om galnet ikke har haft UPS'er og overvågnings
> alarmer i deres serverrum, men for mig har det virket som om de først har
> opdaget fejlen når de er mødt på arbejde næste morgen - og det er bare
> ikke godt nok.
>
> Heldigvis virker det som om at der er taget nogle drastiske tiltag i
> galnet efter den seneste bevågenhed, for de sidste 3 måneders tid har det
> virket upåklageligt - rigtig godt faktisk.
> Nu mangler de bare at få styr på deres ip telefoni, for det er de vist
> ikke så heldige med.
>
> Vh Jesper
>
Hej Jesper
Der kan man bare se hvor stor forskel der kan være på den samme vare.
Dine oplevelser er magen til dem jeg havde, da jeg havde ADSL med TDC.
Det er jo helt utroligt - Jeg bor som omtalt i Odense C - hvilket område
taler du om?

Hilsen
Jørgen



J. Jensen (03-02-2006)
Kommentar
Fra : J. Jensen


Dato : 03-02-06 16:54


"J. Jørgensen" <jjdan@galnet.dk> skrev i en meddelelse
news:2c29d$43e33254$55daab59$30710@news.galnet.dk...
>
>>
> Hej Jesper
> Der kan man bare se hvor stor forskel der kan være på den samme vare.
> Dine oplevelser er magen til dem jeg havde, da jeg havde ADSL med TDC.
> Det er jo helt utroligt - Jeg bor som omtalt i Odense C - hvilket område
> taler du om?
>
> Hilsen
> Jørgen
>
Hej Jørgen

Jeg bor såmænd også i Odense C.

Vh Jesper



Brian Lund (09-02-2006)
Kommentar
Fra : Brian Lund


Dato : 09-02-06 10:03

> Hej
> Jeg undrer mig lidt over den fremsatte kritik med dårlig internet med
udfald
> m.m.
> Jeg har været tilsluttet siden starten og er netop overrasket over både
> stabiliteten og hastigheden.
>
> Der må således være stor forskel blandt de tilsluttede - mon det kan være
> forskelligt, alt efter hvilket område man befinder sig?
> Jeg bor i Odense C.
> Er der andre, der har problemer, eller var det bare en "sur" mand vi
hørte.

Jeg bor i Odense S, og har boet her siden september.
Der har ikke været de store udfald de sidste 2-3 måneder, selvom signalet
forsvandt for både TV/internet 5 sekunder igår... Men det er lige til at
overleve ;)
Men siden jeg flyttede ind har jeg oplevet _mange_ udfald, de fleste har
varet et par timer, en enkelt gang var signalet væk næsten et helt døgn..!
Nogen gange var det kun internettet, nogen gange kun TV... Og nogen gange de
mærkeligste fejl; porte jeg allerede havde åbnet kunne jeg fint fortsætte
med at bruge (eks. IRC-chat) - men hvis jeg prøvede at åbne et spil eller en
browser så kunne jeg ikke forbinde til nettet!


Brian



Palle Jensen (16-03-2006)
Kommentar
Fra : Palle Jensen


Dato : 16-03-06 19:08

On Thu, 2 Feb 2006 23:22:02 +0100, "J. Jørgensen" <jjdan@galnet.dk>
wrote:

>Jeg undrer mig lidt over den fremsatte kritik med dårlig internet med udfald
>m.m.
>Jeg har været tilsluttet siden starten og er netop overrasket over både
>stabiliteten og hastigheden.

Min søster i Roskilde har været tilsluttet et lille års tid nu.

Når jeg taler med hende i telefon skal jeg finde mig i at linien går
død i ny og næ. PLIM! så er der ingen i den anden ende.

Andre gange er der bare små udfald inde mit i samtalen. Ligesom når
man står et sted med en mobil med dårlig dækning.

Fint nok, hvis der er indkøringsvanskeligheder den første måned. Men
nu har det stået på et år. Synesdet virker skandaløst dårligt.

Så vidt jeg har fået at vide har masser klaget, men det er
tilsynelande uden effekt.

--
Med venlig hilsen
Palle Jensen

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408924
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste