Genveje Excel
Fra : Ukendt

Dato : 02-02-06 20:57

Hvor finder man en oversigt over tastatur genveje i Excel ... Mest af alt
kunne jeg godt lige bruge hvordan man kommer ind i en celle (hvor der er
tekst/tal) i forvejen og skriver uden at skulle dobbelt klikke med musen.
Bruger man enter enter hopper markøren jo blot videre ... Kunne være rart
inden man fik muse arm *S*

--
Hygge

Jan

Fra : Lars Klintholm

Dato : 02-02-06 21:56

Den 02 feb 2006 skrev Janner i dk.edb.programpakker.ms-office:

> [...]
> dobbelt klikke med musen. Bruger man enter enter hopper markøren
> jo blot videre ... Kunne være rart inden man fik muse arm *S*

F2

Lars Klintholm

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-06 16:13

> F2

Jep men hvordan får man så markeret indholdet af cellem via en copy funktion
ala ctrl c uden at det er "hele cellen" man vælger copy til .. spørger fordi
jeg tit skal have teksted kopieret over i et andet program "IFS" i dette
tilfælde og det arbejder ikke med hele indholdet af en celle kun teksten.

/Jan

Fra : Jørgen Bondesen

Dato : 03-02-06 18:55

Hej Jan

Jeg forudsætter, at du ønsker at kopierer det cellen viser, når du ser på
celle, dog undtagen format.
At du så i formellinjen kan se at der er tale om en formel er uinteressant.

http://www.cpearson.com/excel/clipboar.htm

som du kan se har jeg været der.

Option Explicit

Const hil As String = "Best regards from Joergen"

'----------------------------------------------------------
' Procedure : OnecellvalueCopyPaste
' Date : 20051203
' Author : Joergen Bondesen
' Functions : http://www.cpearson.com
' Purpose : Copy 1 cell and paste value in another cell.
' Note : x Microsoft Forms 2.0 object libery
'----------------------------------------------------------
'
Sub OnecellvalueCopyPaste()

Dim CopyFrom As Range
Dim CopyTo As Range

'// Function
ChkFile

On Error Resume Next
Set CopyFrom = Application.InputBox _
("Select 1 cell to copy value from, please." & vbCr _
& vbCr & "Paste with [Ctrl + V]", hil, Type:=8)
If Err <> 0 Then End

'//check one cell
If CopyFrom.Cells.Count <> 1 Then
MsgBox "Only 1 cell, please", vbCritical, hil
GoTo endnow
End If

'// Function
CopyValueOneCell CopyFrom

' On Error Resume Next
' Set CopyTo = Application.InputBox _
' ("Where to? Select 1 cell to paste in, please.", _
' hil, Type:=8)
' If err <> 0 Then End
'
' '//check one cell
' If CopyTo.Cells.count <> 1 Then
' MsgBox "Only 1 cell, please", vbCritical, hil
' GoTo endnow
' End If
'
' '// Function
' PasteValueOneCell CopyTo
'
endnow:
' '// Function
' ClearClipboard

Set CopyTo = Nothing
Set CopyFrom = Nothing

End Sub

'// Copy value
Function CopyValueOneCell(cell As Range)
'http://www.cpearson.com
Dim x As New DataObject
x.SetText cell.Value
x.PutInClipboard
End Function

'// Paste value
Function PasteValueOneCell(cellp As Range)
'http://www.cpearson.com
On Error Resume Next
Dim x As New DataObject
x.GetFromClipboard
cellp.Value = x.GetText
End Function

'// Clear
Function ClearClipboard()
'http://www.cpearson.com
Dim MyDataObj As New DataObject
MyDataObj.SetText ""
MyDataObj.PutInClipboard
End Function

'// Is Excel empty
Function ChkFile()
Dim this As String

On Error GoTo Fout
this = ActiveWorkbook.Name
this = Empty
On Error GoTo 0

Exit Function
Fout:
MsgBox "Sorry, you have to open a Excel file first to " _
& " use this tool.", vbInformation, hil _
& " - No open workbook found"
End
End Function

Jørgen Bondesen

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-06 21:06

"Jørgen Bondesen" <bondesen@cool.dk> wrote in message
> [...]
> celle, dog undtagen format.
> At du så i formellinjen kan se at der er tale om en formel er

ja tak det fatter jeg ikke en meter af ..... og den lette forklaring ville
så være ?

*S*

På forhånd tak

Jan

Fra : Jørgen Bondesen

Dato : 04-02-06 00:10

Hej Jan

Så brug makroen som jeg skrev.
Det hele skal ind i et module, sandsynligvis i den personlige, men det ved
du bedst.

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-06 10:53

> Så brug makroen som jeg skrev.
> Det hele skal ind i et module, sandsynligvis i den personlige, men det ved
> [...]

Skal det være til nogen som helst hjælp for os alm. dødeligt office brugere
må du forklare det på et brubart niveau

/Jan

Fra : Lars Klintholm

Dato : 02-02-06 21:59

Den 02 feb 2006 skrev Janner i dk.edb.programpakker.ms-office:

> Hvor finder man en oversigt over tastatur genveje i Excel

http://www.genvejstasten.dk/genvejstaster.asp?shortcut=Microsoft%20Excel

Lars Klintholm

Fra : Lars Klintholm

Dato : 02-02-06 22:11

Den 02 feb 2006 skrev Janner i dk.edb.programpakker.ms-office:

> Hvor finder man en oversigt over tastatur genveje i Excel

http://www.cpearson.com/excel/KeyboardShortcuts.htm

http://www.fgcu.edu/support/office2000/excel/shortcuts.html

http://www.asap-utilities.com/index.php?page=p_sh.php?

Bemærk, at der er enkelte af genvejene, der ikke er de samme i DK og UK
versionerne

Lars Klintholm