Tidsbestemt visning af side - hvordan
Fra : Suzanne & Troels Lar~

Dato : 02-02-06 15:42

Er der nogen som kan hjælpe med hvordan jeg kan få vist min index.html
i ca. 5 sek. hvorefter man automatisk føres videre på eksempelvis
index2.html ???

Troels

Fra : Holst

Dato : 02-02-06 15:55

Suzanne & Troels Larsen wrote:

> Er der nogen som kan hjælpe med hvordan jeg kan få vist min index.html
> i ca. 5 sek. hvorefter man automatisk føres videre på eksempelvis
> index2.html ???

Sæt følgende ind i <head> af din index.html:

Fra : Sune Storgaard

Dato : 02-02-06 16:56

Holst wrote:

> Sæt følgende ind i <head> af din index.html:

Man kan evt. krydre det med et javascript til at fange (de formenligt meget
få) som har forward i metatags deaktiveret men tillader javascripts.

<head>
<script type="text/javascript">
function forsink(){ document.location = "index2.html" }
</script>
</head>

Fra : Denn!s H

Dato : 02-02-06 17:55

"Sune Storgaard" <nospam@strueradsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> <head>
> <script type="text/javascript">
> function forsink(){ document.location = "index2.html" }

... man skal heller ikke glemme at tage stilling til dem der tilføjer
index2.htm til deres Foretrukne.
Skal de tvinges tilbage til index.htm eller er det ok at de har set den side
en gang i livet.

--

vh
Denn!s H

Fra : Sune Storgaard

Dato : 02-02-06 18:37

Denn!s H wrote:
> .. man skal heller ikke glemme at tage stilling til dem der tilføjer
> index2.htm til deres Foretrukne.
> Skal de tvinges tilbage til index.htm eller er det ok at de har set
> den side en gang i livet.

Det kommer de heller ikke til hvis de tilføjer index2?

Fra : Ukendt

Dato : 02-02-06 19:53

> Det kommer de heller ikke til hvis de tilføjer index2?

Næeh men der må jo være en_meget_god grund til spørgeren har interesse i de
besøgende absolut skal se index1 først, og derfor må spørgeren jo også være
interesseret i at man skal have vist index1 selvom man går direkte til
index2

--
Med venlig hilsen - Carsten Sørensen

Gode råd til webdesigneren - http://csnet.dk/html/
Nørholm Forsamlingshus - http://forshus.dk

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 02-02-06 23:56

Denn!s H wrote:
> "Sune Storgaard" <nospam@strueradsl.dk> skrev i en meddelelse

<script type="text/javascript">
function forsink(){ document.location.replace = "index2.html" }
</script>

sørger for at pille index.html ud af historikken, så browserens
tilbageknap fører tilbage til det oprindelige link.

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..

Fra : Martin

Dato : 03-02-06 00:42

Suzanne & Troels Larsen wrote:
> Er der nogen som kan hjælpe med hvordan jeg kan få vist min index.html
> i ca. 5 sek. hvorefter man automatisk føres videre på eksempelvis
> index2.html ???

<META HTTP-EQUIV="Refresh" CONTENT="yy;URL=xxxxx">

yy erstattes med antal sekunder før den skal hoppe.
xxxx erstattes med hvilken side der skal hoppes til.

Linjen smækkes bare ind i <head>'eren :)

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 03-02-06 02:39

Suzanne & Troels Larsen wrote:
> Er der nogen som kan hjælpe med hvordan jeg kan få vist min index.html
> i ca. 5 sek. hvorefter man automatisk føres videre på eksempelvis
> index2.html

Det er en meget dårlig ide, hvilket Jørgen F. J. også var lidt inde på - dog
uden at komme nærmere ind på en løsning.

Når brugeren så har set din index2.html og vil tilbage til den side, han/hun
kom fra og klikker på browserens Tilbage-knap, kommer man til index.html,
som efter 5 sekunder sender en til index2.html igen. Du fanger den uerfarne
bruger i en uendelig løkke.

Spring det over og læg din sides faktiske indhold direkte i index.html.

En meta-refresh bør kun bruges i forbindelse med blivende adresseændringer,
når en side er blevet flyttet/nedlagt (og kun hvis serverside-redirection
ikke er muligt). Som intro på et site kan det kun irritere brugerne.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Allan Vebel

Dato : 03-02-06 02:45

Erik Ginnerskov skrev:

> En meta-refresh bør kun bruges i forbindelse med
> blivende adresseændringer

Helt enig!

Hvorfor er du ikke på?

--