Gamer headset
Fra : test

Dato : 02-02-06 12:17

Jeg kan ikke finde anden passende gruppe, so don't flame me.

Kigger lidt på headset til spil, og chat over nettet. Og har fundet nogle
surround headsets.

Mit spørgsmål er, er der nogen der har erfaring med at spille spil der har
surround sound, og er det noget der virker?

Jeg vil ikke ofre en herregård, men kigger på disse:
http://www.tweak.dk/tests2.php?id=494

Kort sagt bruger nogen surroundsound i spil og evt anbefale nogle headsets ?

/me

Fra : René Jensen

Dato : 02-02-06 16:43

test wrote:
> [...]
> http://www.tweak.dk/tests2.php?id=494
>
> Kort sagt bruger nogen surroundsound i spil og evt anbefale nogle headsets ?

Hvis jeg skulle vælge så ville jeg nok hellere købe nedenstående. Det
sourround sound headset, som du henviser til, virker som noget billigt
bras - men det er så min personlig mening/vurdering.

http://www.pcheadset.dk/product.asp?product=580&sub=254&page=1

Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : Michael Friis

Dato : 02-02-06 17:55

> Det sourround sound headset, som du henviser til, virker som noget billigt
> bras - men det er så min personlig mening/vurdering.
>
> http://www.pcheadset.dk/product.asp?product=580&sub=254&page=1

Det er da vist lige omvendt
Dit headset koster 269,- så kan det vist ikke gøres meget billigere.
Jeg har et sæt http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=176329
og jeg er meget tilfreds.

Fra : René Jensen

Dato : 02-02-06 21:04

Michael Friis wrote:
> Det er da vist lige omvendt
> Dit headset koster 269,- så kan det vist ikke gøres meget billigere.
> Jeg har et sæt http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=176329
> og jeg er meget tilfreds.

Hvorfor tror folk at pris automatisk giver kvalitet? -Og desuden kan det
sagtens gøres mere billigere end 269,-

Plantronics er førende indenfor headset teknologi, som ikke kun strækker
sig til headset til computeren. Deres primære segment er professionelle
løsninger til fastnet-telefoni, og udfra deres udvikling/erfaring har de
produceret nogle produkter der henvender sig computeren.

Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : 3140 Bjørgheim

Dato : 09-02-06 17:59

René Jensen wrote:
> [...]
> professionelle løsninger til fastnet-telefoni, og udfra deres
> udvikling/erfaring har de produceret nogle produkter der henvender

Jeg har tre sæt dsp-500, som er topmodellen. To af dem er ubrugelige, fordi
lyden er faldet ud i den ene side. Min lillebror har et sæt med samme
sygdomshistorie. Formentlig en dårlig lodning. Jeg har købt min sidste
plantronics ;-(

--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>'

Fra : jowda

Dato : 02-02-06 20:36

> [...]
> sourround sound headset, som du henviser til, virker som noget billigt
> bras - men det er så min personlig mening/vurdering.

Men det er jo ikke surround det du henviser til, og hvad er det præcist der
får dig til at sige billigt bras.

Fra : René Jensen

Dato : 02-02-06 21:12

jowda wrote:
> Men det er jo ikke surround det du henviser til, og hvad er det præcist der
> får dig til at sige billigt bras.

Korrekt. Det er min vurdering at surround sound i hovedtelefoner/headset
ikke kan bruges reelt, da det ikke virker optimalt til de fleste spil,
selvom de nok praler med THX certificering osv.
Et par gode hovedtelefoner eller headset og et godt lydkort, så kan man
komme langt. Så derfor mener jeg ikke at det er pengene værd at betale
mere for et headset, som alligevel leverer den samme lydoplevelse i 80%
af tilfældene.
Skulle man opleve bedre 3D aukustik, så skulle man have videre udviklet
A3D, som desværre blev opkøbt af Creative, som på fornemmeste vis har
kørt projektet i sænkt for at promoverer deres eget EAX, som stadig ikke
bliver imponeret over.

Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : test

Dato : 03-02-06 11:00

> [...]
> projektet i sænkt for at promoverer deres eget EAX, som stadig ikke bliver

Ja jeg kender også folk der har købt stereo headsæt og så et lydkort til
+2000, og de opnår faktisk også surround sound.

Men dem jeg kigger på kan jo også bruges når amn ser film.

Men hvad med et spil som cod2 køre det ikke med surround sound ?

Fra : René Jensen

Dato : 03-02-06 12:41

test wrote:
> Ja jeg kender også folk der har købt stereo headsæt og så et lydkort til
> +2000, og de opnår faktisk også surround sound.

Det kan gøres billigere end 2000+ kr.,

> Men dem jeg kigger på kan jo også bruges når amn ser film.

Jeg synes nu stadig at surround sound i hørebøffer er ren hype - jeg er
i hvert fald ikke overbevidst. Men ok, jeg har også et par dyre sæt
hørebøffer, og dem er jeg udover tilfreds med.

Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : ct

Dato : 10-02-06 13:54

Sennheiser PC-130 er det eneste sæt jeg har haft som ikke er i stykker efter
et års brug - koster omkring 300,- Er _meget_ tilfreds med dem.

claus

Fra : Laziter [9440]

Dato : 03-02-06 02:51

"test" <someone@microsoft.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://www.tweak.dk/tests2.php?id=494
>
> Kort sagt bruger nogen surroundsound i spil og evt anbefale nogle headsets
?

Jeg bruger selv Cosonics HTS-168MVI Home Theater headset.
Nu kan jeg desværre ikke finde nogen dansk forhandler af sættet, men jeg kan
da informere at lyden er rigtig god i sættet.
Det er et af de få sæt jeg har prøvet hvor surrounden kommer ordenligt
igennem så man føler at lyden er hele vejen omkring en, Zalman er det eneste
sæt hvor jeg har opnået samme effekt.

Jeg købte mit sæt hos www.xp-edb.dk
Han har dem dog ikke på sin side mere, men du kan jo prøve at skrive til ham
og spørge om han kan få et sæt hjem til dig.
Jeg gav 299,- sættet og synes selv at jeg har fået kvalitet for de få penge.
(sættet er iøvrigt pakket ind i en tilsvarende fin pakning som det du linker
til).

Mvh
Benjamin