Hvad hedder "dimsen" (ifbm toiletudskiftni~
Fra : Andersen \(3650\)

Dato : 02-02-06 11:12

Står for at skulle udskifte vores toilet.
Det gamle er med synlig vandlås som går
ned i et støbejernsrør der stikke op af gulvet.
Jeg har hørt at man kan få en "dims" som man
sætter ned i hullet, efter at have skåret røret
af i gulvhøjde, således at nye toiletter med
skjult s-lås passer over.
Men hvad hedder "dimsen"??
Kan den iøvrigt fåes asymetrisk, således at
man rykker toilettet en anelse til siden??
Er der nogle specielle ting man skal tage sig
i agt for, ved en sådan operation??

Jeg påtænker at montere et Ifö Cera, idet
det kan indstilles i liter ved skyl, og man må
formode at reservedele også fåes om 10-20 år.
Andre ideer som er billige??
De billige tror jeg ikke på kan levere reservedele,
såvel nu som i fremtiden. Har jeg ret??

Andersen [3650]

andersen snabela nospam dot dk

Fra : mcloud

Dato : 02-02-06 16:13

Hej igen Andersen

" dimsen" hedder en multiquick eller multistikmuffe.
Den fås asymetrisk med et par cm.

Vær forsigtig når du skærer den gamle muffe af , at den ikke flækker eller
at rester fra den ryger i afløbet ,rul et par sider avispapir eller en
klud
sammen og stik i hullet, medsens du fjerner muffen.

Smør det nye toilet med det med flg. brune sæbe og sænk forsigtigt
toilettet på plads.

Husk at klodse toilettet op så det står i water og brug evt.lynbeton til
at
fuge med .

IFØ fabrikkerne garanterer 25 år reservedele,de sælger stadig reservedele
til den model der hedder cito som er 35-40 gammel.

mvh mcloud pis-hus mekaniker

Fra : Andersen \(3650\)

Dato : 02-02-06 16:26

"mcloud" <kim@lechef.dk> skrev i en meddelelse