Kæderaslen på SV650S
Fra : Jens Sørensen

Dato : 13-06-01 20:05

Hej NG

Jeg har for en måned siden købt mig en sprit ny SV650S, som jeg
selvfølgelig er meget glad for, dog har jeg et spørgsmål, som jeg
håber I kan svare på.

Der har det sidste stykke tid kommet en lys kæderaslen ved
acceleration, det virker som at lyden kommer fra motoren. Lyden
forsvinder ved motorbrems og udkobling. Besynderligt nok er lyden
primært hørbar fra 3 gear og op...

Jeg har snakket med min forhandler, og han siger at det skal de nok
ordne, også indenfor garantien, så det er ikke noget problem, men jeg
kunne godt tænke mig at vide hvad problemet kan skyldes.

Jeg har hørt noget om en knastkæde som ikke er i hak, men hvad ved jeg
:)

Den har kørt ca. 1800 km

Nogen forslag ?

Med venlig hilsen
Jens

Fra : Bent Madsen

Dato : 13-06-01 20:08

hmmm..
umiddelbart vil jeg spørge om kæden er løs ...!!

kæder siger rasle lyde når de er løse.. =)

.... måske er jeg bare dum..

men kig da på det.. og prøv at stramme den lidt op ?

- Stefan

Fra : Jens Sørensen

Dato : 13-06-01 20:47

Ja OK jeg kan se hvad du mener, men jeg glemte at fortælle at kæden
faktisk ikke er løs. Den blev strammet op ved 1000km service, og lyden
var der også umiddelbart efter servicet.
Men tak for hjælpen alligevel.

Fra : N/A

Dato : 14-06-01 17:37

Fra : Adam Christensen

Dato : 14-06-01 17:37

"Steen S. Schmidt" <SSchmidt@nospam.dk> wrote in message

> (jeg skulle alligevel geare om, så det var ikke helt spildt).

Højere eller lavere? Hvorfor? Hvordan var resultatet?

--
Adam
SV650S

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 14-06-01 20:44

> Højere eller lavere?

Én tand lavere bag.

> Hvorfor?

Det var i sammenhæng med at jeg skulle have Pilot Sport på - de kunne ikke
fås i 160/60, men kun i 170/60. Så for at beholde den samme totalgearing,
måtte jeg geare en lille smule ned.

> Hvordan var resultatet?

Forskellen imellem min nye og den gamle gearing var under en kvart procent
eller noget i den stil, så jeg mærkede ingen forskel. Dog er der lidt
forskel de forskellige SV'ere imellem, da denne næsten ikke kunne presses
over "puklen" ved 198-199 km/t - den første jeg havde trak bare op til
topfart uden brok (det var også den der blev målt til 70 hk på baghjulet).

Mvh
Steen

Fra : N/A

Dato : 14-06-01 20:09

Fra : Armand

Dato : 14-06-01 20:09

BorreBoy <borre@loveletters.dk> skrev i en

> [...]

Hvis lyden er afhængig af træk/påløb, ind/ud -kobling, eller gearkasse,
kan det ikke være knastkæden/erne eftersom at de trækker ensartet (dog
hårdere med stigende omdrejninger!) uanset kørselsmønster!

Mon ikke at det er en "skønhedsfejl" i gearkassen? :-/

--
Armand.

Fra : Michael Kongsted

Dato : 15-06-01 07:51

In article <9gb26g$1nlu$4@news.cybercity.dk>, armand@mc-chaufforerne.dk
says...
> Mon ikke at det er en "skønhedsfejl" i gearkassen? :-/

Min Sv'er-gearkasse "synger" altid i 3. gear - og har altid gjort det ...
Jeg har egentlig aldrig set/hørt det som et problem, og tror ej heller at
det er et.

Nb.: De øvrige gear gør det ikke.
--
Michael Kongsted
Sv650sx

Fra : Adam Christensen

Dato : 17-06-01 17:02

"Michael Kongsted" <m_kongsted@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Jeg har egentlig aldrig set/hørt det som et problem, og tror ej heller at

Min SV'er synger i alle gear: "Jeg er så glaaad for at svinge, jeg kommer
hurtigt langt omkring..." ))

--
Adam
SV650S

Fra : Armand

Dato : 17-06-01 23:28

Adam Christensen <adam_christensen@hotmail.com> skrev i en
> "Michael Kongsted" <m_kongsted@hotmail.com> wrote in message
> Min SV'er synger i alle gear: "Jeg er så glaaad for at svinge, jeg
> kommer hurtigt langt omkring..." ))

GRILL

--
Armand.