"skjul" min side fra google og andre søger~
Fra : Ronni

Dato : 02-02-06 01:23

Hvordan kan jeg undgå at nogle enkelte html/php sider bliver
indekseret af Google med flere? (uden at bruge beskyttelse /
Login funktion).

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Allan Vebel

Dato : 02-02-06 01:53

Ronni skrev:

> Hvordan kan jeg undgå at nogle enkelte html/php sider
> bliver indekseret af Google med flere?

Den hurtige version:

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Holst

Dato : 02-02-06 09:50

Allan Vebel wrote:

> Den hurtige version:

Et spørgsmål lidt i samme kategori, så har jeg ladet mig fortælle, at
hvis man ikke vil have den til at følge et link, så skriver man:

Er det korrekt?

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 02-02-06 11:16

Holst skrev:

> Et spørgsmål lidt i samme kategori, så har jeg ladet mig
> fortælle, at hvis man ikke vil have den til at følge et link,
> så skriver man:

Nej, så vidt jeg kan se læses rel="nofollow" alene som en instruks
om ikke at tildele en side ekstra vægt på grund af linket.

rel="nofollow" blev indført for et års tid siden for at modvirke
link spam (blog spam, comment spam). Link spam har tidligere været
et stort problem for mange bloggere, fordi spammere benyttede
muligheden for at kommentere i bloggen til at opnå flere links til
deres egne sites.

Med rel="nofollow" - der (af blogsiden) lægges automatisk ind på
links lavet som kommentarer til blog-indlæg - sikres det at denne
slags spam-indlæg ikke får nogen effekt. Google (og andre
søgemaskiner) følger stadig linket, men linket tæller ikke med når
sidens "Page Rank" skal udregnes.

Lidt referencer:
<http://en.wikipedia.org/wiki/Blog_spam>
<http://googleblog.blogspot.com/2005/01/preventing-comment-spam.html>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 02-02-06 11:15

Ronni wrote:
> Hvordan kan jeg undgå at nogle enkelte html/php sider bliver
> indekseret af Google med flere? (uden at bruge beskyttelse /
> Login funktion).

Se artiklen

http://www.searchengineworld.com/robots/robots_tutorial.htm

Jørgen Farum Jensen