Chipning af Opel Vectra med Saab-motor..?
Fra : Jan W Nielsen

Dato : 01-02-06 17:52

Hej folkens

Da jeg har fået et ekstremt godt firmabilbud (meget lav beskatning),
overvejer jeg at skifte min gamle Vectra 2,0i fra 1990 ud med denne nyere
Vectra 2,0 Turbo Sport Wagon:

http://www.bilmagasinet.dk/nybilsbasen/show_car.asp?id=5186

Det er jo Saabs udemærkede turbomotor, der ligger i den - og Saab chipper
som bekendt lystigt væk deres motorer gennem Hirsch.

Den samme motor lægger derfor vistnok 210 hk i en Saab Hirsch.

Er der nogen, der ved, om Opel gør det samme som Saab - altså tilbyder
lovlig chipning..?

--
/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 01-02-06 18:04

"Jan W Nielsen" <mailto:intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Det er jo Saabs udemærkede turbomotor, der ligger i den - og Saab chipper
> som bekendt lystigt væk deres motorer gennem Hirsch.

Morten L koerte Saab turbo, inden han fik en ny BMW 325i.
Han var meget ked af Saab'en - og I har nok nogenlunde
samme interesser, bilteknisk set...

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:82.107.233.63)

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 01-02-06 18:16

> Morten L koerte Saab turbo, inden han fik en ny BMW 325i.
> Han var meget ked af Saab'en - og I har nok nogenlunde
> samme interesser, bilteknisk set...

Jeg kan vælge bilen i GTS med samme motor og udstyr til en endnu lavere
pris - og den er altså ekstrémt lav - vi snakker afslag på næsten 100.000
kroner..!!! Samtidig kører GTS´eren med den sænkede sportsundervogn markant
anderledes end end høj og stivbenet 9-5.

Der er skam mange andre biler, jeg hellere ville have - det er ingen
hemmelighed - men jeg vil sgutte betale skatten...

(Jeg vil for eksmåel hellere have den helt nye BMW 320d, som jeg også kan
snuppe (chip til 200 hk), men den er hundedyr i skat, og jeg kommer fra
Jylland, hvor vi godt kan lide at holde lidt på skillingerne.. He-he..)

--
/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 01-02-06 18:12

"DJ Bobo (Rom)" skrev i en meddelelse
"Re: Chipning af Opel Vectra med Saab-motor..?"

> Morten L koerte Saab turbo, inden han fik en ny BMW 325i.
> Han var meget ked af Saab'en - og I har nok nogenlunde
> samme interesser, bilteknisk set...

Sorry - glem min posting. Den staerke sol hernede maa
ha steget mig til hovedet

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:82.107.233.63)

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 01-02-06 18:39

> Sorry - glem min posting. Den stærke sol hernede maa
> ha steget mig til hovedet

Det lyder ellers lækkert - når man har vejret herhjemme i tankerne.

Hvilken slags nummerplader er det, solen skinner på dernede..?

(Vi er stadig on topic)

)

--
/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 01-02-06 21:05

"Jan W Nielsen" <mailto:intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
"Re: Chipning af Opel Vectra med Saab-motor..?"

> Det lyder ellers lækkert - når man har vejret herhjemme i tankerne.

Jow jow...

> Hvilken slags nummerplader er det, solen skinner på dernede..?

Lancia Thesis, tror jeg - hold da op der koerer mange af dem her nede...

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:82.107.233.63)

Fra : Henrik B.

Dato : 01-02-06 18:18

> [...]
>
> Den samme motor lægger derfor vistnok 210 hk i en Saab Hirsch.
>
> Er der nogen, der ved, om Opel gør det samme som Saab - altså tilbyder

Jeg tvivler. Men ellers er muligheden hér:
http://www.bsrab.se/products/n399/t/

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 01-02-06 22:12

> Jeg tvivler. Men ellers er muligheden hér:
> http://www.bsrab.se/products/n399/t/

Hvilken motor er det præcist, der ligger i Opel Vectra GST 2,0 T..?

(Altså hvilken Saab ligger den i..?)

--
/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 01-02-06 22:13

"Jan W Nielsen" <mailto:intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
"Re: Chipning af Opel Vectra med Saab-motor..?"

> Hvilken motor er det præcist, der ligger i Opel Vectra GST 2,0 T..?

Glem det - man boer ikke chippe laant "udstyr..."

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:82.107.233.63)

Fra : BJ

Dato : 01-02-06 22:22

<DJ Bobo (Rom)> skrev i en meddelelse

KLIP

> Glem det - man boer ikke chippe laant "udstyr..."

Man bør ikke, nej; men hvor mange at de chippede dieselpotter ejes mon af
brugeren selv..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 01-02-06 22:26

"BJ" <mailto:dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse
"Re: Chipning af Opel Vectra med Saab-motor..?"

> Man bør ikke, nej; men hvor mange at de chippede dieselpotter ejes mon af
> brugeren selv..?

De har vel en aftale med chefen?
Ville jeg kraeve af mine folk...

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:82.107.233.63)

Fra : BJ

Dato : 01-02-06 22:41

KLIP

> De har vel en aftale med chefen?

Det har jeg meget svært ved at forestille mig, men man skal aldrig sige
aldrig, så ét eksempel på en indgået aftale kan måske fremskaffes..?

> Ville jeg kraeve af mine folk...

Forståeligt når man har ansvaret for en vognpark, budgetmæssigt.

Hvad er konsekvenserne for en medarbejder, hvis chiptuning _er_ foretaget og
ikke sanktioneret af nærmeste chef/eller chefen for biladministrationen..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 01-02-06 22:47

> [...]

> Det har jeg meget svært ved at forestille mig, men man skal aldrig sige
> aldrig, så ét eksempel på en indgået aftale kan måske fremskaffes..?

Ikke hos mig...

> Hvad er konsekvenserne for en medarbejder, hvis chiptuning _er_ foretaget og
> ikke sanktioneret af nærmeste chef/eller chefen for biladministrationen..?

Ja, den er jo noget hypotetisk.
Folk maa ikke chippe - og chefen skal traede ind !

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:82.107.233.63)

Fra : BJ

Dato : 01-02-06 22:55

<DJ Bobo (Rom)> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ikke hos mig...

> Ja, den er jo noget hypotetisk.

Mener du at chiptuning _er_ foretaget eller Hyr..?

> Folk maa ikke chippe - og chefen skal traede ind !

Det må i så fald være "træde i karakter".

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 01-02-06 23:01

"BJ" <mailto:dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse
"Re: Chipning af Opel Vectra med Saab-motor..?"

> Mener du at chiptuning _er_ foretaget eller Hyr..?

Det hedder hur
Jeg mener situationen som saadan. Hvis en chef kender til
tuningen griber han ind hvis der er belaeg herfor...

> Det må i så fald være "træde i karakter".

Ja, ogsaa i den grad :)

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:82.107.233.63)

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 01-02-06 22:42

> Glem det - man boer ikke chippe laant "udstyr..."

Ikke medmindre man får forhandleren til at gøre det for en - og alt er ok.

Så sent som i dah talte jeg med en forhandler, der gerne ville klare det -
og skrive i slutseddel mv.

--
/Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 01-02-06 22:47

KLIP

> Ikke medmindre man får forhandleren til at gøre det for en - og alt er ok.
>
> Så sent som i dah talte jeg med en forhandler, der gerne ville klare det -
> og skrive i slutseddel mv.

Er du blevet bedt om at købe en model af din arbejdsplads som er chiptunet
da..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 01-02-06 23:15

> Er du blevet bedt om at købe en model af din arbejdsplads som er chiptunet
> da..?

Nej.

--
/Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 01-02-06 23:28

KLIP

> Nej.

Så ville jeg ikke gøre det, med mindre det var en Saab.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 02-02-06 07:20

> Så ville jeg ikke gøre det, med mindre det var en Saab.

Jeg har ingen som helst problemer med at chippe en firmabil, hvis det er
lovligt, hvis det bliver gjort af forhandleren, og der er orden i papirerne
undervejs - ganske som det gør sig gældende for den samme motor i Saab, når
Saab Danmark chipper.

Det siger sig selv, at den sag der ikke kan forklares ikke kan forsvares -
og at dette naturligvis også gælder i forhold til arbejdsgiver.

--
/Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 02-02-06 11:56

KLIP

> [...]
> lovligt, hvis det bliver gjort af forhandleren, og der er orden i
> papirerne undervejs - ganske som det gør sig gældende for den samme motor

O.k., lad mig så sige det på følgende måde, jeg tror ikke, du finder en
importør/fabrikant, der vil det på nær Saab.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 02-02-06 15:02

> O.k., lad mig så sige det på følgende måde, jeg tror ikke, du finder en
> importør/fabrikant, der vil det på nær Saab.

Ok - og det var jo netop det, jeg spurgte om.

/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 02-02-06 19:40

> O.k., lad mig så sige det på følgende måde, jeg tror ikke, du finder en
> importør/fabrikant, der vil det på nær Saab.

Nu er der jo f.eks. Tegllund i Vejle, der forhandler begge mærker. Og lur
mig om ikke, nu der er GM-reservedelsnumre på alle dele, er det samme nummer
på styreboksene til både Opel og Saab (= en Saab(tunings)boks også passer
direkte på en Öpel).

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : BJ

Dato : 02-02-06 19:44

KLIP

> [...]
> mig om ikke, nu der er GM-reservedelsnumre på alle dele, er det samme
> nummer på styreboksene til både Opel og Saab (= en Saab(tunings)boks også

Muligheden foreligger da, men dækker Tegllund også fabriksgarantien (af egen
lomme), hvis GM nægter ethvert kendskab til potten efterfølgende..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 01-02-06 22:49

"Jan W Nielsen" <mailto:intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
"Re: Chipning af Opel Vectra med Saab-motor..?"

> Ikke medmindre man får forhandleren til at gøre det for en - og alt er ok.

Du Taenker paa fabriksgaranti?

> Så sent som i dah talte jeg med en forhandler, der gerne ville klare det -
> og skrive i slutseddel mv.

Hvis ikke fabriksgarantien oedelaegges, er sagen en anden.
Men jeg kender ikke en Opelforhandler, der officielt i
koebsaftalen vil medtage dette. Og det SKAL staa der !

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:82.107.233.63)

Fra : BJ

Dato : 01-02-06 22:57

<DJ Bobo (Rom)> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvis ikke fabriksgarantien oedelaegges, er sagen en anden.
> Men jeg kender ikke en Opelforhandler, der officielt i
> koebsaftalen vil medtage dette. Og det SKAL staa der !

Talte netop i dag om dette.

_Ingen_ danske Volvoforhandlere må gøre dette (mere), basta..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 01-02-06 23:02

"BJ" <mailto:dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse
"Re: Chipning af Opel Vectra med Saab-motor..?"

> Talte netop i dag om dette.
> _Ingen_ danske Volvoforhandlere må gøre dette (mere), basta..;)

For Volvo stoppede det i '95 - da jeg koebte mine nye Volvo turbo,

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:82.107.233.63)

Fra : BJ

Dato : 01-02-06 23:29

<DJ Bobo (Rom)> skrev i en meddelelse

KLIP

> For Volvo stoppede det i '95 - da jeg koebte mine nye Volvo turbo,

Både og, da en del forhandler også med de nyeste modeller har benyttet sig
af svenske tunere.

Det er nu aldeles forbudt.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik B.

Dato : 02-02-06 16:40

> Hvilken motor er det præcist, der ligger i Opel Vectra GST 2,0 T..?
>
> (Altså hvilken Saab ligger den i..?)

Det er den nye 2,0 fuld-alu motor, der ligger i den nye Saab 9-3 - som enten
150 Hk 1,8t, eller som 175 Hk 2,0t - samme motor, forskellig software.

Køber du Opel'en (som jeg synes er blevet pænere med den nye front, men
generelt er en MEGET lydløs og velkørende bil), så husl for guds skyld at
den ku må benytte ét bestemt tændrør - NGK!

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 02-02-06 17:43

> Køber du Opel'en (som jeg synes er blevet pænere med den nye front, men
> generelt er en MEGET lydløs og velkørende bil), så husl for guds skyld at
> den ku må benytte ét bestemt tændrør - NGK!

Ok - det bliver ikke mig selv, der laver service, så det lader jeg Opel rode
med..

Det er såvidt jeg kan forstå både Saab-undervogn og Saab-motor, der er
bygget med. (Hvem ved - måske ender jeg med at blive "den lille dyrlæge"..)

Hø-hø..

Var ude at se på GTS' en i dag - med en business-pakke (bi-zone-klima til
også bagsæder mv) bliver den en helt fin bil.

Wagon-modellen er simpelthen for vild - der var 1,90 m. til forsæderne, da
jeg først satte mig til rette og dernæst lagde bagsæderne ned..!!

Det ville være en fin rejsebil, når man skal på årlig tur med drengene - på
den anden side er GTS'en også ret praktisk - og så er den egentlig flottere
med det nye look, end jeg lige havde gjort mig klart.

I weekenden vil jeg lige tage lidt rundt og kigge på de forskellige
muligheder. Den der 320d spøger stadig - men den er hundedyr..

--
/Jan W Nielsen

Fra : Michael

Dato : 03-02-06 09:44

On Thu, 2 Feb 2006 17:42:43 +0100, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>Var ude at se på GTS' en i dag - med en business-pakke (bi-zone-klima til
>også bagsæder mv) bliver den en helt fin bil.

Er det Bi-Zone klima til bagsæderne ala MB med individuel justering?

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 03-02-06 10:00

> Er det Bi-Zone klima til bagsæderne ala MB med individuel justering?

Det er kun bi-zone - og ikke en quattro-zone - altså der er een temp til den
ene side i bilen - og en anden temp til den anden side i bilen... Men de er
i forhold til standardmodellen ekstra dyser til bægsædepassagererne... til
ansigt eller overkrop..og altså ikke kun alm ventilation fra under
sæderne...eller hvor man nu plejer at sende luften om bagi fra..

/Jan W Nielsen

Fra : Bagdad Bob

Dato : 01-02-06 20:50

> [...]
>
> Den samme motor lægger derfor vistnok 210 hk i en Saab Hirsch.
>
> Er der nogen, der ved, om Opel gør det samme som Saab - altså tilbyder

Har selv fornøjelsen af sådan et firma-automobil. Det er godt nok den mest
harmoniske 4-benede motor jeg nogensinde har hørt og kørt. Som transport- og
lastvogn er bilen uovertruffen. Komfort i top, men ikke særligt spændende
køreegenskaber.

Har selv kigget på chippen, men har ikke fået spurgt smedene på værkstedet
endnu.

/Abildgaard

Fra : Ukendt

Dato : 02-02-06 08:57

"Jan W Nielsen" <mailto:intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
"Chipning af Opel Vectra med Saab-motor..?"

> Hej folkens

Buon Giorno

> Da jeg har fået et ekstremt godt firmabilbud (meget lav beskatning),
> overvejer jeg at skifte min gamle Vectra 2,0i fra 1990 ud med denne nyere
> [...]

Hvor er VAG'erne henne? :)
Og man kan faktisk faa sig en 3 liters Mondeo til de penge...

> Det er jo Saabs udemærkede turbomotor, der ligger i den - og Saab chipper
> som bekendt lystigt væk deres motorer gennem Hirsch.
> Den samme motor lægger derfor vistnok 210 hk i en Saab Hirsch.

Nu gaar jeg ud fra, at du kommer til at koere en del km?
I saa fald ville jeg hellere kigge paa mange cylindre
end "mange" turbo-PS - for ikke at tale om diesel

/Mogens
'03 BMW 530d Touring...

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:82.107.233.63)

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 02-02-06 15:06

> Hvor er VAG'erne henne? :)

Ja, jeg overvejer faktisk også den nye Passat 2,0 TDi 16V - men den er ved
leasingselskaberne enormt meget dyrere end Vectra´en (der sælges næsten
100.000 under pris) - og brændstof skal jeg ikke selv betale.

Allerhelst nappede jeg den helt nye BMW 320d - men jeg nægter simpelthen at
sende 6.000 kroner om måneden til skattevæsnet - kun fordi man får en bil af
sin arbejdsplads.

> Man faktisk faa sig en 3 liters Mondeo til de penge...

Jeg så den ikke på listen - men måske skulle man tage sig en nærmere snak
med leasingselskabet..

/Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 02-02-06 15:31

"Jan W Nielsen" <intetsvar@nitetsvar.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg så den ikke på listen - men måske skulle man tage sig en nærmere snak
> med leasingselskabet..

Hva´ mæ´n´Volvo...doh..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 02-02-06 15:39

> Hva´ mæ´n´Volvo...doh..?

Dejlige - men dyre..

Jo mere, jeg kigger, jo mere se det ud til, at der ift prisen INTET er, der
kommer på siden af Vectra 2,0 turbo GTS Sport med alt i lir.

Den koster mig ikke ret meget mer end en Fokus i skat.. )

/Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 02-02-06 16:03

"Jan W Nielsen" <intetsvar@nitetsvar.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Dejlige - men dyre..

Hvad koster en S40 2.4i eller en T5 i sammenligning..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 02-02-06 17:44

> Hvad koster en S40 2.4i eller en T5 i sammenligning..?

Det ved jeg ikke helt - jeg får en større og opdateret liste i morgen...

--
/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 02-02-06 18:19

"Jan W Nielsen" <mailto:intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
"Re: Chipning af Opel Vectra med Saab-motor..?"

Droemmebil?

> Det ved jeg ikke helt - jeg får en større og opdateret liste i morgen...

I maa ha det forkert selskab - i mit bestemmer
kunden, hvilken bil han vil koere i. Ikke
selskabet...

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:82.107.233.63)

Fra : BJ

Dato : 02-02-06 18:33

<DJ Bobo (Rom)> skrev i en meddelelse

KLIP

> Droemmebil?

De er bestemt med i overvejelserne, når Clio´en skal skiftes.

Det beror helt og aldeles på en fornuftig byttepris..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 02-02-06 18:44

"BJ" <mailto:dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse
"Re: Chipning af Opel Vectra med Saab-motor..?"

> De er bestemt med i overvejelserne...

Ja, men Jan er foerst i 30'erne !

Jeg fatter slet ikke hvad han vil med en st. car.
Der var sgu da langt mere fornuft i at faa noget
mere fedt som Opel OPC, Golf/Polo GTI, Seat "vild"
eller lignende....

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:82.107.233.63)

Fra : BJ

Dato : 02-02-06 18:50

<DJ Bobo (Rom)> skrev i en meddelelse

KLIP

> "Re: Chipning af Opel Vectra med Saab-motor..?"

> Ja, men Jan er foerst i 30'erne !

Sådan ser han sgutte ud..

> Jeg fatter slet ikke hvad han vil med en st. car.
> Der var sgu da langt mere fornuft i at faa noget
> mere fedt som Opel OPC, Golf/Polo GTI, Seat "vild"
> eller lignende....

Jeg er sikker på en del af sælgerne på din arbejdsplads, gerne ville det
samme, men virksomhedens coorporate image forbyder det..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 02-02-06 18:52

"BJ" <mailto:dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse
"Re: Chipning af Opel Vectra med Saab-motor..?"

> Sådan ser han sgutte ud..

Det er en anden sag...

> Jeg er sikker på en del af sælgerne på din arbejdsplads, gerne ville det
> samme, men virksomhedens coorporate image forbyder det

De anvender stort set alle egen bil, og der er ingen
ioevrigt "betingelser" !

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:82.107.233.63)

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 02-02-06 19:12

> Det er en anden sag...

Så er det dælme godt, I to.... )

Jeg er 34 år ung - og ser bedre ud end nogensinde.. ))

--
/Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 02-02-06 19:34

KLIP

> Så er det dælme godt, I to.... )
>
> Jeg er 34 år ung - og ser bedre ud end nogensinde.. ))

Oookaayyy ... du trænger også til nye briller og spejle..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 02-02-06 19:52

> Oookaayyy ... du trænger også til nye briller og spejle..

He-he...

--
/Jan W Nielsen

Fra : Thomas Krath

Dato : 03-02-06 00:01

> De er bestemt med i overvejelserne, når Clio´en skal skiftes.

En kollega har en S40 2,4i 170hk - hvilken herlig motorlyd! Han savner dog
effekt ifht. sin gamle (nu totalskadet) A8 4,2 - han nåede kun at køre i den
i 3 uger før det gik galt...

--
Mvh/TK
http://www.tkrath.dk/forum/dfb/performance-vectra.wav

Fra : BJ

Dato : 03-02-06 00:18

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> En kollega har en S40 2,4i 170hk - hvilken herlig motorlyd! Han savner
> dog effekt ifht. sin gamle (nu totalskadet) A8 4,2 - han nåede kun at køre
> i den i 3 uger før det gik galt...

Upsss ... det er da også noget af en forskel fra en A8 og så ned i en lille
potte som en S40..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Thomas Krath

Dato : 03-02-06 19:45

> Upsss ... det er da også noget af en forskel fra en A8 og så ned i en
> lille potte som en S40..;)

Hehe - ja det kan man sgu sige :) En glat motorvej kan være umulig at køre
på - selv med 4wd!

Fra : BJ

Dato : 03-02-06 19:46

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hehe - ja det kan man sgu sige :) En glat motorvej kan være umulig at
> køre på - selv med 4wd!

Jow, fysikkens love er svære at komme uden om...

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Michael

Dato : 03-02-06 09:46

Han kunne ikke magte krafterne?

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 02-02-06 19:22

> I maa ha det forkert selskab - i mit bestemmer
> kunden, hvilken bil han vil koere i. Ikke
> selskabet...

Jeg ved ikke helt, om jeg forstår dit spørgsmål - men de pågældende biler
figurerer ikke på den tilbudsliste, som jeg har fået udleveret.

Men det gør de måske på den liste, som jeg får i morgen.

Jeg kunne formentlig vælge alle mulige mystiske biler, men på den pågældende
bruttoliste er der en pokkers masse biler, som der er gode rabatter på, og
hvor man allerede har udregnet, hvad meget der skal betales i skat mv.

Det er ikke noget, jeg har ret meget forstand på, men priserne ser ud til at
være lavere end dem, som man selv kan forhandle sig frem til - specielt når
ens virksomhed er rigtig storkunde - og derfor tror jeg, det er smartest at
vælge fra listen...

--
/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 02-02-06 21:56

> [...]

> ens virksomhed er rigtig storkunde - og derfor tror jeg, det er smartest at

Hvis det er et tilfaeldig stort selskab, har de sikkert for
nemheds skyld udfaerdiget en liste paa de mest populaere
biler blandt kunderne. Det skal du ikke lade dig narre af,
idet de sikkert faar rabat ift. maerket og ikke modellen...

Proev dem af - de skal ha lov at arbejde for pengene !

Hvorfor vaelger du ikke en Astra OPC? - fordi den ikke
staar paa listen?

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:82.107.233.63)

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 02-02-06 22:22

> [...]
> biler blandt kunderne. Det skal du ikke lade dig narre af,
> idet de sikkert faar rabat ift. maerket og ikke modellen...

Ok.. Jeg vil undersøge det i morgen..

> Prøv dem af - de skal ha lov at arbejde for pengene !

Jep..

> Hvorfor vælger du ikke en Astra OPC? - fordi den ikke
> står på listen?

Nej, jeg vil gerne have en lidt større bil. Den må gerne være kvik ved
lyskrydset, men den sidste spids af skarphed ofrer jeg gerne for et
"motorvejs-missil" med noget mere komfort.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Thomas Krath

Dato : 03-02-06 00:02

> Nej, jeg vil gerne have en lidt større bil. Den må gerne være kvik ved
> lyskrydset, men den sidste spids af skarphed ofrer jeg gerne for et
> "motorvejs-missil" med noget mere komfort.

Som sagt - VW Passat 2,0 TDI holder :)

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 03-02-06 00:22

> Som sagt - VW Passat 2,0 TDI holder :)

Nej NU må jeg sgu bede min himmelblå.

Nu er det sgu familien Knudsen, der sidder her og taler for VAG - og så med
en dieselmotor... ))))

Den er er 70.000 dyrere end en Vectra GTS 2.0 turbo.....og det er den ikke
værd....tror jeg....

Men jeg mangler lige at køre en tur i dem.... Det bliver klaret i
weekenden...

--
/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-06 08:26

> [...]

> Nej NU må jeg sgu bede min himmelblå.
> Nu er det sgu familien Knudsen, der sidder her og taler for VAG - og så med

Rolig nu - jeg spurgte dig blot.
Jeg ville aldrig vaelge en Passat diesel, men istedet
en BMW - og det ville saa blive en brugt 535d...

> Den er er 70.000 dyrere end en Vectra GTS 2.0 turbo.....og det er den ikke
> værd....tror jeg....

Hmm - den saetning vil jeg huske !

> Men jeg mangler lige at køre en tur i dem.... Det bliver klaret i
> weekenden...

Saa en Vectra GTS igaar - og den er da nice...

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:82.107.233.63)

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 03-02-06 10:02

> Saa en Vectra GTS igaar - og den er da nice...

Absolut - og endnu mere med dennye front og de nye baglygter.

/Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 03-02-06 13:25

"Jan W Nielsen" <intetsvar@nitetsvar.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Absolut - og endnu mere med dennye front og de nye baglygter.

Uhuu ha ja, og så siger disse ændringer en utrolig masse om kvalitet,
holdbarhed, komfort og køreglæde..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 03-02-06 13:54

> Uhuu ha ja, og så siger disse ændringer en utrolig masse om kvalitet,
> holdbarhed, komfort og køreglæde..

Nej, men det siger noget om "nice", som Mogens skrev..

/Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 03-02-06 13:58

"Jan W Nielsen" <intetsvar@nitetsvar.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nej, men det siger noget om "nice", som Mogens skrev..

Ja, for vi må vel alle få det bedste ud af den situation, vi befinder os i,
indtil vi kan evt. kan klatre videre op af stigen..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 03-02-06 17:16

> Ja, for vi må vel alle få det bedste ud af den situation, vi befinder os
> i, indtil vi kan evt. kan klatre videre op af stigen..

Jeg gør mig ikke håb om, at jeg kan komme højere..

Så skal der en uddannelse mere til, tror jeg..

(...uden at vi skal til at snakke om, hvad det nu er, jeg laver)

--
/Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 03-02-06 18:04

KLIP

> Jeg gør mig ikke håb om, at jeg kan komme højere..

Det handler mere om at være på det rette sted på det rigtige tidspunkt (tror
jeg)..

> Så skal der en uddannelse mere til, tror jeg..

Det er slet ikke sikkert.

> (...uden at vi skal til at snakke om, hvad det nu er, jeg laver)

Bestemt ikke, det rager hverken mig eller andre..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik B.

Dato : 03-02-06 16:29

> Uhuu ha ja, og så siger disse ændringer en utrolig masse om kvalitet,
> holdbarhed, komfort og køreglæde..

Nøøøh, men nu er kvalitet og holdbarhed vist ok, hos Opel - det siger
ihvertfald div. undersøgelser.

Og Vectra'en har helt sikkert en høj/god komfort.

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : BJ

Dato : 03-02-06 18:05

KLIP

> Nøøøh, men nu er kvalitet og holdbarhed vist ok, hos Opel - det siger
> ihvertfald div. undersøgelser.
>
> Og Vectra'en har helt sikkert en høj/god komfort.

Jow, jow og vi ved også fra utallige indlæg, der altid er plads til den høje
hat i en Öpel også..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jan Vennike

Dato : 03-02-06 18:16

> Jow, jow og vi ved også fra utallige indlæg, der altid er plads til den
> høje hat i en Öpel også..
>
> --
> Bjørn J.
> ~~wear sunscreen~~

Og bløde

--
Jan

Remove the cat in the email to reach me

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 03-02-06 20:08

> Jow, jow og vi ved også fra utallige indlæg, der altid er plads til den
> høje hat i en Öpel også..

SÅ' DET GODT, DÅ...!!

)

--
/Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 03-02-06 20:49

KLIP

> SÅ' DET GODT, DÅ...!!
>
> )

ROTFL

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 03-02-06 22:01

> Hmm - den saetning vil jeg huske !

Gør bare det - men husk venligst også præmisserne, så jeg ikke bliver
misforstået senere...

(Opels rabat på kr. 82.000 samt det faktum at omkostninger til brændstof
ikke spiller nogen rolle for mig i denne sag.)

--
/Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 03-02-06 23:43

KLIP

> [...]
>
> (Opels rabat på kr. 82.000 samt det faktum at omkostninger til brændstof
> ikke spiller nogen rolle for mig i denne sag.)

Hvordan er præstationerne ift. en Sonata V6..?..jeg har på fornemmelsen, den
turbospand er ret sløv i optrækket mv..))

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 04-02-06 00:04

> Hvordan er præstationerne ift. en Sonata V6..?..jeg har på fornemmelsen,
> den turbospand er ret sløv i optrækket mv..))

Ifølge opgivelserne er den - jeg ved dig positivt, at Hyundai og Opel før
har været sat i direkte test i Autibild, hvor man har målt deres
præstationer... Vectra BII 1,8 125 hk mod Hyundai Elentra 2,0 med 140 hkk.

Hyundai skulle være mere end 1 sekund hurtigere - og de var NØJAGTIG lige
hurtige..

Desuden er der ingen tvivl om, at Vectra er væsentligt mere rolig over 200..

....men igen - Sonata er stadig et vildt tilbud..

Fra : BJ

Dato : 04-02-06 00:09

KLIP

> Hyundai skulle være mere end 1 sekund hurtigere - og de var NØJAGTIG lige
> hurtige..

Lad nu lige den store maskuline V6-motor blive kørt ordentlig til.

Sådan 4 trykluftfodre småpropper har en stor fordel her, da lortet snurrer
lystigt fra dag 1..

> Desuden er der ingen tvivl om, at Vectra er væsentligt mere rolig over
> 200..

Min Volvo er heller ikke "rolig" over 200 km/t .... og hvis jeg syntes det
var et problem, blev den bare sadt lidt hårdere op.

Bevares, med elektronisk valgbar undervogn ville man jo have det hele..;)

> ...men igen - Sonata er stadig et vildt tilbud..

Bestemt...og måske endda rigtig billig i skat..:)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 04-02-06 00:27

> Bestemt...og måske endda rigtig billig i skat..:)

(Bestemt - men kan du huske min analogi med termokanderne..?)

--
/Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 04-02-06 00:34

KLIP

> (Bestemt - men kan du huske min analogi med termokanderne..?)

Jow, jow.

Jeg er spændt på, når den første langtidstest af Sonata kommer i Sælgeren.

Så har man li´som et godt grundlag.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-06 08:44

> [...]

> Min Volvo er heller ikke "rolig" over 200 km/t
> Bevares, med elektronisk valgbar undervogn ville man jo have det hele.

Det er derfor, jeg koerer Alfa Romeo med elektronisk undervogn.
Og det samme med min BMW med original saenket M-undervogn
inkl. automatisk niveau-regulering. DET holder - ogsaa +200.
Morten L koerer det samme i sin 325i sedan...

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:82.107.233.63)

Fra : Michael

Dato : 04-02-06 11:04

On Sat, 4 Feb 2006 08:43:30 +0100, <DJ Bobo (Rom)> wrote:

> [...]
>inkl. automatisk niveau-regulering. DET holder - ogsaa +200.
>Morten L koerer det samme i sin 325i sedan...

ok, så der er EDC i din og Mortens BMW?

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-06 15:17

"Michael" <mailto:noname@no.com> skrev i en meddelelse
"Re: Chipning af Opel Vectra med Saab-motor..?"

> ok, så der er EDC i din og Mortens BMW?

For dem der ikke ved hvad forskellen er, kan man
laese om det her: www.bmwworld.com/technology/edc.htm

EDC er elektronisk styrbar daemper-kontrol, som jeg
kender det fra min Alfa Romeo. Det har BMW'erne kun
i de nyeste udgaver, hvor min '03 har det simplere DSC,
der ogsaa indeholder ASC + T...

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:82.107.233.63)

Fra : BJ

Dato : 04-02-06 15:33

<DJ Bobo (Rom)> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> kender det fra min Alfa Romeo. Det har BMW'erne kun
> i de nyeste udgaver, hvor min '03 har det simplere DSC,

Ja, du er heldig, den ikke kører på danske plader..som vi andre gør med hvad
dertil hører af "fornøjelser"..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-06 15:35

> [...]
"Re: Chipning af Opel Vectra med Saab-motor..?"

> Ja, du er heldig, den ikke kører på danske plader..som vi andre gør med hvad

Heldig? - det styrer man jo selv...

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:82.107.233.63)

Fra : BJ

Dato : 04-02-06 15:44

<DJ Bobo (Rom)> skrev i en meddelelse

KLIP

> Heldig? - det styrer man jo selv...

Enig, ellers måtte man jo køre rundt i en del ældre potte/potter..:)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-06 16:11

"BJ" <mailto:dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse
"Re: Chipning af Opel Vectra med Saab-motor..?"

> Enig, ellers måtte man jo køre rundt i en del ældre potte/potter..:)

Vor kaere skribent her kunne jo spare adskillige tusinde
kroner ved at vaelge en Skoda Octavia RS. Og saa var side-
gevinsten endvidere, at han forblev maerketro og ikke
flygtede fra VAG, som han gennem 3 aar har anbefalet gud
og hver mand, indtil han selv skulle til at betale!

LOL - maaske den ikke staar paa listen...

Nuvel - en Vectra er helt sikkert okay ;)

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:82.107.233.63)

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 04-02-06 16:46

> [...]
> flygtede fra VAG, som han gennem 3 aar har anbefalet gud
> og hver mand, indtil han selv skulle til at betale!

Jeg er ikke helt sikker på, at jeg kan genkende den "vinkling" af sagen -
men ok..

> Nuvel - en Vectra er helt sikkert okay ;)

Til prisen, Mogens - til prisen... Jeg skal give mere end 800 kroner mindre
i skat for Vectra' en i forhold til Passaten - selvom Vectra' en er dyrere i
burikken...

....i øvrigt har jeg ikke bestemt mig endnu...men den er godt nok flot, den
nye Vectra, synes jeg..

Jeg var lige ude at kigge ved Opel i eftermiddag, og der holdt en model 2004
ved siden af - den ligner en pose håndlunkne hundehømhømmere ved siden af...

--
/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-06 17:23

> [...]
"Re: Chipning af Opel Vectra med Saab-motor..?"

> Jeg er ikke helt sikker på, at jeg kan genkende den "vinkling" af sagen -

Hvorfor undgaar du spoergsmaalet om Skoda'en?

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:82.107.233.63)

Fra : Brian

Dato : 04-02-06 17:56

BJ Dodo (Rom) wrote:

> Hvorfor undgaar du spoergsmaalet om Skoda'en?

Af nogenlunde samme grund som fravalget af Passat - nu skal han
selv lufte muldvarpen, og så er Skoda ikke fint nok

/Brian

Fra : BJ

Dato : 04-02-06 18:05

"Brian" <ellers@tak.du> skrev i en meddelelse

KLIP

> Af nogenlunde samme grund som fravalget af Passat - nu skal han
> selv lufte muldvarpen, og så er Skoda ikke fint nok

Det er ikke hans muldvarp, der betaler for potten og driften af samme, men
hans muldvarp skal betale op til 70% i skat for at benytte potten privat.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 04-02-06 18:09

> Hvorfor undgaar du spoergsmaalet om Skoda'en?

Jeg undgår det ikke - men siden spørgsmålet blev behandlet i den anden tråd,
troede jeg, du bare ville minde mig om den igen..

Jeg har endnu ikke set RS' eren "in real life" - jeg kender ikke prisen på
den - men den er klart en mulighed.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-06 21:07

> [...]

> Jeg undgår det ikke - men siden spørgsmålet blev behandlet i den anden tråd,
> troede jeg, du bare ville minde mig om den igen..

Naeh - jeg har ikke set dit andet svar. Hmm....

> Jeg har endnu ikke set RS' eren "in real life" - jeg kender ikke prisen på
> den - men den er klart en mulighed.

OK..

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:82.107.233.63)

Fra : BJ

Dato : 04-02-06 18:04

KLIP

> Til prisen, Mogens - til prisen... Jeg skal give mere end 800 kroner
> mindre i skat for Vectra' en i forhold til Passaten - selvom Vectra' en er
> dyrere i burikken...

Hvad skal du betale mindre i skat ved valg af en Sonata V6 monteret med et
ordentlig Kenwood Navigations-/stereoanlæg..?

Så har du jo det hele i en og samme håndevending.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 04-02-06 18:26

> Hvad skal du betale mindre i skat ved valg af en Sonata V6 monteret med et
> ordentlig Kenwood Navigations-/stereoanlæg..?

Den står ikke på listen - og den kommer ikke på tale.

Måske ville det forholde sig andeledes, hvis jeg kun kunne købe for 330,
eller hvad den koster, jeg ved det ikke..

--
/Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 04-02-06 18:42

KLIP

> Den står ikke på listen - og den kommer ikke på tale.

O.k.

> Måske ville det forholde sig andeledes, hvis jeg kun kunne købe for 330,
> eller hvad den koster, jeg ved det ikke..

Du er jo heller ikke husejer eller familieforsøger endnu, så det er helt
fint, du bruger din løns topskat til en bil der ikke en gang er din..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 04-02-06 18:54

> Du er jo heller ikke husejer eller familieforsøger endnu, så det er helt
> fint, du bruger din løns topskat til en bil der ikke en gang er din..

Jeg forsøger netop at finde en bil, der er et godt kompromis mellem en lav
indkøbspris (for mig/firmaet) power, køregenskaber, stil og stor komfort.

Jeg har ikke noget ønske om at betale mere til skattefar, end jeg gør i
forvejen.

--
/Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 04-02-06 19:24

KLIP

> Jeg har ikke noget ønske om at betale mere til skattefar, end jeg gør i
> forvejen.

Hvis jeg var dig og du havde muligheden, så køb en bil selv og få
kørselsgodtgørelse.

Alt andet er (næsten) til grin for egen muldvarp..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 04-02-06 19:31

> Hvis jeg var dig og du havde muligheden, så køb en bil selv og få
> kørselsgodtgørelse.

Det vil ikke kunne betale sig for mig...

--
/Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 04-02-06 19:33

KLIP

> Det vil ikke kunne betale sig for mig...

Lyder vanvittigt, men skal du køre over 50.000 km i firmaets tjeneste, kan
du have ret.

Har du også fri benzin, når du holder ferie med bilen i udlandet..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 04-02-06 21:19

> Lyder vanvittigt, men skal du køre over 50.000 km i firmaets tjeneste, kan
> du have ret.

Jeg skal kun køre i begrænset omfang for firmaet...

> Har du også fri benzin, når du holder ferie med bilen i udlandet..?

Det vil jeg bestemt tro, ja...

Men jeg er ikke tiltrådt endnu, og det var ikke et punkt, jeg eksplicit
bragte på banen i forbindelse med lønforhandlingerne..

--
/Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 04-02-06 21:47

KLIP

> Det vil jeg bestemt tro, ja...

Det er bestemt ikke normalt.

> Men jeg er ikke tiltrådt endnu, og det var ikke et punkt, jeg eksplicit
> bragte på banen i forbindelse med lønforhandlingerne..

Jeg ville undersøge det, hvis jeg var dig.

Jeg har aldrig i min arbejdstid haft, fri benzin udenfor landets grænser i
ferietiden.

Jeg kender faktisk ingen med firmabil, der har det.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 04-02-06 23:09

> Jeg har aldrig i min arbejdstid haft, fri benzin udenfor landets grænser i
> ferietiden.

Ok..

> Jeg kender faktisk ingen med firmabil, der har det.

Ok - to af mine nærmeste venner, der har haft firmbil, har begge haft gratis
benzin uden for Danmark. Samtidig arbejder jeg i en international virksomhed
med ansvar for flere lande...

Som sagt - jeg ved det ikke - men jeg vil tro det.

P.S: Tjekker du ikke din Hamatec-mail mere..?

--
/Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 04-02-06 23:25

KLIP

> P.S: Tjekker du ikke din Hamatec-mail mere..?

Hver 15. minut på serveren og hvert minut på klienterne.

Jeg har intet modtaget fra dig.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Thomas Krath

Dato : 04-02-06 23:41

> Det er bestemt ikke normalt.
>
> Jeg har aldrig i min arbejdstid haft, fri benzin udenfor landets
> grænser i ferietiden.
>
> Jeg kender faktisk ingen med firmabil, der har det.

Jeg tror ikke Jan behøver at bekymre sig om det taget hans fremtidige
stilling i betragtning.... ;)

Normalt er det sådan at fri bil = _fri bil_, dvs. firmaet afholder alle
omkostninger inkl. benzin i udlandet.

Fra : BJ

Dato : 04-02-06 23:45

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Normalt er det sådan at fri bil = _fri bil_, dvs. firmaet afholder alle
> omkostninger inkl. benzin i udlandet.

Det må være indført i nyere tid.

Har aldrig oplevet det ved endog meget store virksomheder, som eks. den din
fatter er i.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : DJ Bobo \(211 16\)

Dato : 05-02-06 15:36

> Det må være indført i nyere tid.

Nej da...

> Har aldrig oplevet det ved endog meget store virksomheder, som eks. den
> din fatter er i.

Nu er dén virksomhed jo heller ikke som alle andre - ved du.

Jeg kender ikke nogen ellers med firmabil, som skal betale selv,
når de kører på ferie (udlandet). Det "er jo/bør være" en del af
dpakken - ellers ka' det sgu være det samm' :)

Fra : BJ

Dato : 05-02-06 16:48

"DJ Bobo (211 16)" <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nu er dén virksomhed jo heller ikke som alle andre - ved du.

Jeg har da også været ansat i andre og her var der heller ikke fri benzin i
udlandet.

> Jeg kender ikke nogen ellers med firmabil, som skal betale selv,
> når de kører på ferie (udlandet). Det "er jo/bør være" en del af
> dpakken - ellers ka' det sgu være det samm' :)

Jeg kan desværre ikke følge dig heri.

Det er i Danmark, du skal anvende firmabilen og ikke rundt omkring i verden.

Kunne være morsomt at høre fra andre, der læser/skriver i NG´en med firmabil
om de har fri benzin udenfor Danmarks grænse, når turen er ren privat (ferie
mv.)..??

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Michael

Dato : 04-02-06 22:05

On Sat, 4 Feb 2006 15:17:14 +0100, <DJ Bobo (Rom)> wrote:

> [...]
>kender det fra min Alfa Romeo. Det har BMW'erne kun
>i de nyeste udgaver, hvor min '03 har det simplere DSC,

Nu er EDC ikke noget nyt fra BMW, den er p.t i udgave 3 = EDC III.

Den tusegamle BMW 5 serie E34 havde det som option og jeg mener de
seneste E34 M5'ere havde det som std. med N-pakken.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 04-02-06 11:15

Jeg læste en autobahntest af de forskellige i mellemklasse-segmentet - her
fik Vectra ros for, at den var stabil også ved topspeed - det var det
bestemt ikke alle andre, der var...

--
/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 06-02-06 19:01

> inkl. automatisk niveau-regulering. DET holder - ogsaa +200.

200+ km/t. )

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : Henrik B.

Dato : 06-02-06 19:01

> Lad nu lige den store maskuline V6-motor blive kørt ordentlig til.

*ROFL*

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : Thomas Krath

Dato : 03-02-06 19:49

> Nej NU må jeg sgu bede min himmelblå.
>
> Nu er det sgu familien Knudsen, der sidder her og taler for VAG - og
> så med en dieselmotor... ))))

Nu er der altså kommet en HELT NY model i mellemtiden - den retter op på en
hel del ifht. den gamle, som ikke "holder" (IMO)! TDI motoren skyldes jo at
du ikke kan vælge en ordentlig motor - 3,2 V6 - og så er den TDI da helt ok
:)

> Den er er 70.000 dyrere end en Vectra GTS 2.0 turbo.....og det er den
> ikke værd....tror jeg....

70 tkr. * 20% = 14.000 kr. * 63% = 8.820 kr./12 mdr. = 735 kr. ekstra pr.
md. for at køre i en federe bil der er lige dét bedre - jo tak :)

> Men jeg mangler lige at køre en tur i dem.... Det bliver klaret i
> weekenden...

Nemlig :)