HCA-sexualitet: Kvindelig hypokondri
Fra : Bo Warming

Dato : 01-02-06 17:03

HCA-sexualitet: Kvindelig hypokondri

Tillært hjælpeløshed præger kvindekønnet, for de kan gøre sig kostbare
ved at have nul sædtryk, der presser sig på

Det giver magt til at være primadonna - og det var den extremt
selvbevidste og indbildske, kongesøn og snob HCA

"Må jeg ikke tale om mine smerter, har jeg ingen fornøjelse af dem.
H.C. Andersen

At have overlegen social intelligens og intuition betyder dyb indsigt
i sandheden om medmennesker, og det karikerer han med prinsessen i "Skyggen"
der så alting _for_ sandt og kynisk.

Kaldssnobberi havde HCA skarpt blik for, se citaterne nedenfor.

Der var så meget *moraliseren* i HCA som i en mor, der med pegefinger
og straf gørbarnet socialt, lydigt og autoritetstro og IKKE ÅNDLØST.
Sukkersentimentalt og kristeligt

HCA giver læseren skyldfølelse ved at være spontanegoist - dagsordnen
er . pietistisk, sort, asketisk, syndsbevidsthed, som også plagede
Kierkegaard.

Det kvindelige sind hos HCA gjorde ham næppe bøsse.

HC Andersen 1805-75

Må jeg ikke tale om mine smerter, har jeg ingen fornøjelse af dem.
H.C. Andersen

Mellem min tidsalders gode digtere må man nævne mig. Gud forlene mig
kraft dertil, mellem Danmarks første digtere, mellem Holberg og
Oehlenschlæger vil jeg nævnes H.C. Andersen

Lidt efter lidt lyser mit navn op, det er også det eneste jeg lever
for.Jeg higer efter æren som den gærrigge efter guldets klang, begge
dele er vist nok tomme, men een ting må man dog være begejstret for i
denne verden, ellers falder man sammen og rådner. H.C. Andersen

"Da tankelyset udsprang fra din pande/
en støre sekraft videnskaben fik./
En umålt skat du gav til verdens lande/

og gennem alt det skønne i det sande/
til Gud du fører os med åbent blik "(HC Andersen om HC Ørsted, i
historiekapitlet midt i Carstensen&Frandsen MAT1

> Hver juleaften kommer en Guds engel og siger ham at det er rigtigt,
> som han har drømt, og at han godt kan sove igen, for Danmark er
> endnu
> ikke i nogen ordentlig fare! men kommer det i en, ja, så vil den
> gamle
> Holger Danske rejse sig så bordet revner, når han trækker skægget
> til
> sig! så kommer han frem og slår så det høres i alle verdens lande.
> [Hans Christian Andersen]

At have øje for blomster tyder på et godt sind.H.C. Andersen

Nu skal jeg fortælle en historie om LYKKEN KAN LIGGE I EN PIND

"Vikender alle sammen lykken.nogle ser den år ud, år ind. andre kun i
visse åringer, på en enkelt dag, ja der gives de mennesker, som kun
een eneste gang i deres liv ser den, men se den gør vi alle. HC
Andersen

Det er tungt forbandet tungt at dø, mens hjertet stadig er ungt. HC
Andersen
'But the Emperor has nothing on at all!' cried a little child.
Hans Christian Andersen

Man er for verden, hvad verden tror om en HC Andersen

Da ingen snegle længere bliver kogt og spist, regnede sneglefamilien
det for en afgjort sag, at menneskeheden måtte være uddød. HC Andersen

"Det er en mageløs blomsterpragt, hvor den vil smage , når den går i
forrådnelse" sagde skarnbassen ved synet af blomsterne i drivhuset. HC
Andersen

En som ikke kan skyde ryg, spinde eller gnistre, skal ikke have nogen
mening, når fornuftige folk taler.- siger katten i Den grimme Ælling
HCAndersen

MER KALDSSNOBBERI: Stoppenålen regner sig for synål og senere endog
for en brystnål Strygejernet bilder sid ind det er en dampkedel, der
skal ud på jernbanen og trække vogne. Hjulbøren anser sig for en
kvartkaret fordi den går på et hjul,
Gyngehesten taler ikke om andet end træning og fuldblodsheste.
- Enhver har sin specielle livsløgn, alle vil leve over deres forhold
bryste sig og kaste blår i øjnene på hver andre.(Friedell om HC
Andersen)

Det er med kærlighed som med skildpadde. De fleste kender kun
forloren. H.C. Andersen

.... Jeg har nu på hele denne rejse været hidset på at besøge
fruentimmer Hvor træt jeg var, besluttede jeg dog at se denne slags;
gik op i et hus; der kom en dame, som solgte menneskekød, fire
fruentimmer trådte op for mig. Den yngste var, sagde de, atten år. Jeg
bad hende blive; hun var så god som i bar særk; jeg havde så ondt af
hende. Jeg betalte madammen 5 frank, gav hende, da hun bad mig derom,
men gjorde ikke noget; så kun på det stakkkels barn, der aldeles
blottede sig og syntes forundret over, at jeg kun så på hende.
H.C. Andersen

For hvert år, der går, beundrer og elsker jeg H.C. Andersen
inderligere som digter og sætter mindre og mindre pris på ham som
menneske. Hvor er jeg dog taknemmelig for, at jeg ikke har kendt ham.
Henry Hellssen

Fra : sdsf

Dato : 01-02-06 18:50

Bo Warming skrev:
> HCA-sexualitet: Kvindelig hypokondri
>

> Tillært hjælpeløshed præger kvindekønnet,
Rigtig mange prestige-fyldte videregående uddannelder er præget af
kvinder idag, og de er nu ikke hjælpeløse.

> for de kan gøre sig kostbare
> ved at have nul sædtryk, der presser sig på

Nogle kvinder får PMS og bliver uligevægtige?

Uligevægtige mænd er det måske p.g.a. sædblærespænding?

Et nyt forskningsområde BW?

En masse svært stof læst og klippet bort.