valg af grafikkort
Fra : netven@hotmail.com

Dato : 01-02-06 14:56

Hej
Jeg er kommet lidt i trivel hvilket der er det bedste.

256MB DDR3 GEFORCE 7800GT, TVOUT, HDTV eller
Radeon X1800XL 256DDR3

på forhånd tak
Jan

Fra : Martin Sørensen

Dato : 01-02-06 18:00

> Jeg er kommet lidt i trivel hvilket der er det bedste.
> 256MB DDR3 GEFORCE 7800GT, TVOUT, HDTV eller
> Radeon X1800XL 256DDR3

Jeg har siddet med de samme overvejelser de sidste par dage, og er mest lun
på 7800GT kortet. Det er både ud fra ydelse/pris iflg. diverse anmeldelser,
men ikke mindst ud fra effektforbrug og støj. Umiddelbart synes jeg det
virker som om at 7800GT kortet giver mest ydelse for pengene og bruger
mindst effekt i sin klasse.

Jeg har ellers været ATI-tilhænger i lang tid (mine sidste kort var Rage
128, Radeon 7000, Radeon 7500, Radeon 8500 og Radeon 9800 Pro), men lige nu
tror jeg at jeg ville vælge et 7800GT. Jeg har kun ejet ét Nvidia
grafikkort, og det var et 6600GT som jeg returnerede efter 1 uge.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : martinandersen1976@h~

Dato : 01-02-06 21:30

Hvis du har penge, så vent på X1900XTX Crossfire edition
Dyrt men godt

Og så slår det Nvidia GF 7800GTX med flere længder ifølge
Anandtech:
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2679

Fra : Martin Sørensen

Dato : 01-02-06 23:09

> Hvis du har penge, så vent på X1900XTX Crossfire edition

Det kort eksisterer ikke. X1900XTX og X1900 Crossfire Edition findes.

> Dyrt men godt

Kommer an på hvad man stiller af krav til kortet. Det er ihvertfald godt til
hente penge ind i elselskabernes kasse, men ok, hvis der blev solgt nogle
flere af de kort, så ville vi sikkert få FTTH hurtigere.
Desuden er det slet ikke i samme prisklasse som 7800GT og X1900XL, så den
kan ikke bringes ind i sammenligningen.

> Og så slår det Nvidia GF 7800GTX med flere længder ifølge
> Anandtech:
> http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2679

Flere længder? Jeg ville nærmere kalde det med nød og næppe, specielt set i
forhold til at 7800GTX har været på markedet så længe, at det ville være
flovt hvis de ikke kunne slå det.

--
signing off.. Martin Sørensen