/ Forside / Interesser / Fritid / Foto / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Foto
#NavnPoint
dova 15981
Klaudi 7333
refi 7267
o.v.n. 6442
IBM760 5420
severino 3705
emesen 3101
bentjuul 3076
Teil 3020
10  Nordsted1 2955
Mere om Nikon D70 fejl
Fra : Arne Jensen


Dato : 01-02-06 11:47

Med nedenfor stående information kommer reparationstiden op på mindst 6
ger -ekstremt dårligt. Det "glemmer" Nikon forhandlerne at informere om i
forbindelse med salg.
Det er jo ingen tvivl om at de kender de uendelige ventetider hos Nikon
Service.

mvh
Arne Jensen

Hej Arne.

Dit kamera befinder sig ved Nikon Service i Estland, hvor alle
europæiske reparationer samles, hvis det lokale værksted ikke kan
reparere produktet.
DFA Service kan ikke se grunden til at vi ikke har modtaget den retur
endnu, det kan skyldes manglende reservedele, men de vil rykke
værkstedet for den.
Og så kan vi ikke andet end håbe på at det er med i næste sending.

DFA Service modtager leverancer en gang om ugen fra Estland, og den
næste levering er medio næste uge.

Med venlig hilsen

Kasper L. Roed

PhotoWorld




---
avast! Antivirus: Outbound message clean.
Virus Database (VPS): 0605-2, 31-01-2006
Tested on: 01-02-2006 11:47:17
avast! - copyright (c) 1988-2005 ALWIL Software.
http://www.avast.com




 
 
L Langgaard (01-02-2006)
Kommentar
Fra : L Langgaard


Dato : 01-02-06 11:52

"Arne Jensen" <hx24arnejensen@privat.dk/fjernhx24> skrev i en meddelelse
news:43e091b2$0$1831$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> Dit kamera befinder sig ved Nikon Service i Estland,

Estland, så er det nok bare en billig kopi der bliver returneret

--
Leif Langgaard
GRATIS BILLEDER OG STOCKFOTOS:
http://www.azfotos.com/
http://www.webshots.com/
Skandinaviens største billedarkiv www.fotomedia.se



Søren H. Nielsen (01-02-2006)
Kommentar
Fra : Søren H. Nielsen


Dato : 01-02-06 13:38


"Arne Jensen" <hx24arnejensen@privat.dk/fjernhx24> wrote in message
news:43e091b2$0$1831$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Med nedenfor stående information kommer reparationstiden op på mindst 6
> ger -ekstremt dårligt. Det "glemmer" Nikon forhandlerne at informere om i
> forbindelse med salg.
> Det er jo ingen tvivl om at de kender de uendelige ventetider hos Nikon
> Service.
>
> mvh
> Arne Jensen
>
> Hej Arne.
>
> Dit kamera befinder sig ved Nikon Service i Estland, hvor alle
> europæiske reparationer samles, hvis det lokale værksted ikke kan
> reparere produktet.
> DFA Service kan ikke se grunden til at vi ikke har modtaget den retur
> endnu, det kan skyldes manglende reservedele, men de vil rykke
> værkstedet for den.
> Og så kan vi ikke andet end håbe på at det er med i næste sending.
>
> DFA Service modtager leverancer en gang om ugen fra Estland, og den
> næste levering er medio næste uge.
>

Jeg ved snart ikke hvad jeg skal tro men her er et klip fra en mail
koorspondance med Goeckers service afdeling:


Jeg ved ikke hvor du har læst det, men det er ikke de leveringstider
vi kender til fra DFA.

Med venlig hilsen/Best regards

Frank Pedersen

Goecker Service



Hej Frank.
Jeg sendte I går et D70 til service hos jer og har I dag rodet lidt rundt I
diverse nyhedsgrupper.
Her ser jeg til min rædsel at DFA er mellem 4 og 8 uger om at lave service
på kameraer der fejler det samme som mit. Det er I hvert fald hvad jeg kan
læse mig til.Er det rigtigt? og hvis ja, hvorfor tager det da så lang tid?



Arne Jensen (01-02-2006)
Kommentar
Fra : Arne Jensen


Dato : 01-02-06 15:17

Hej

Uanset hvad Frank Pedersen fra Goeckers Service mener om Nikon/DFA service
er det en kendsgerning at mit Nikon D70 føreløbig har været mere end 4 uger
undervejs.
Fotoforretningen hvorfra jeg har mine informationer, er et meget seriøst
foretagende. Jeg kan dokumentere den lange ventetid som intet har med god
service at gøre.. Prøv at læse de andre indlæg og lad os så se hvornår Hr.
Frank Pedersen er klar til at levere dit kamara tilbage.

mvh
Arne Jensen

"Søren H. Nielsen" <shn@REMOVEphaseone.dk> skrev i en meddelelse
news:43e0ab69$0$38707$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> "Arne Jensen" <hx24arnejensen@privat.dk/fjernhx24> wrote in message
> news:43e091b2$0$1831$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Med nedenfor stående information kommer reparationstiden op på mindst 6
>> ger -ekstremt dårligt. Det "glemmer" Nikon forhandlerne at informere om
>> i forbindelse med salg.
>> Det er jo ingen tvivl om at de kender de uendelige ventetider hos Nikon
>> Service.
>>
>> mvh
>> Arne Jensen
>>
>> Hej Arne.
>>
>> Dit kamera befinder sig ved Nikon Service i Estland, hvor alle
>> europæiske reparationer samles, hvis det lokale værksted ikke kan
>> reparere produktet.
>> DFA Service kan ikke se grunden til at vi ikke har modtaget den retur
>> endnu, det kan skyldes manglende reservedele, men de vil rykke
>> værkstedet for den.
>> Og så kan vi ikke andet end håbe på at det er med i næste sending.
>>
>> DFA Service modtager leverancer en gang om ugen fra Estland, og den
>> næste levering er medio næste uge.
>>
>
> Jeg ved snart ikke hvad jeg skal tro men her er et klip fra en mail
> koorspondance med Goeckers service afdeling:
>
>
> Jeg ved ikke hvor du har læst det, men det er ikke de leveringstider
> vi kender til fra DFA.
>
> Med venlig hilsen/Best regards
>
> Frank Pedersen
>
> Goecker Service
>
>
>
> Hej Frank.
> Jeg sendte I går et D70 til service hos jer og har I dag rodet lidt rundt
> I diverse nyhedsgrupper.
> Her ser jeg til min rædsel at DFA er mellem 4 og 8 uger om at lave service
> på kameraer der fejler det samme som mit. Det er I hvert fald hvad jeg kan
> læse mig til.Er det rigtigt? og hvis ja, hvorfor tager det da så lang tid?
>
>
>
>
> ---
> avast! Antivirus: Inbound message clean.
> Virus Database (VPS): 0605-3, 01-02-2006
> Tested on: 01-02-2006 15:07:10
> avast! - copyright (c) 1988-2005 ALWIL Software.
> http://www.avast.com
>
>
>




---
avast! Antivirus: Outbound message clean.
Virus Database (VPS): 0605-3, 01-02-2006
Tested on: 01-02-2006 15:17:26
avast! - copyright (c) 1988-2005 ALWIL Software.
http://www.avast.com




Flerbrugerkonto (01-02-2006)
Kommentar
Fra : Flerbrugerkonto


Dato : 01-02-06 15:54


"Arne Jensen" <hx24arnejensen@privat.dk/fjernhx24> skrev i en meddelelse
news:43e091b2$0$1831$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Med nedenfor stående information kommer reparationstiden op på mindst 6
> ger -ekstremt dårligt. Det "glemmer" Nikon forhandlerne at informere om i
> forbindelse med salg.
> Det er jo ingen tvivl om at de kender de uendelige ventetider hos Nikon
> Service.

Det er ikke noget der "glemmes" i forbindelse med salget. I det hele taget
har det været meget svært, ja umuligt faktisk, at sige hvor længe en
reperation af Nikon udstyr kan tage. Nikon er lige gået fra at blive
forhandlet af Dansk Foto Agentur, til at blive forhandlet af Nikon (DK).
Hele overgangsfasen kørte overhovedet ikke så godt som det kunne have gjort,
og i den periode var det umuligt at sige hvor længe en reperation ville
tage - ja selv ikke Nikon selv viste det.
I dag er der lidt bedre styr over sagerne. En reperation tager normalt ca.
3-5 uger. Stadig lang tid, men hvad skal man gøre når der ikke er andre
muligheder for at få repareret et kamera? Give kunden et nyt og så vente 3-5
uger og sælge kundens gamle, brugte, slidte kamera, der i teorien kan være
1½ år forældet og mangle alt tilbehør? Så bliver alle fotohandlerne jo nødt
til at lukke

Mvh Anders




Jan Bøgh (01-02-2006)
Kommentar
Fra : Jan Bøgh


Dato : 01-02-06 16:06

Arne Jensen wrote:
> Med nedenfor stående information kommer reparationstiden op på mindst
> 6 ger -ekstremt dårligt. Det "glemmer" Nikon forhandlerne at
> informere om i forbindelse med salg.
> Det er jo ingen tvivl om at de kender de uendelige ventetider hos
> Nikon Service.

Jeg skrev til Nikon Danmark vedr. servicetiden med henvisning til hvad der
er skrevet i denne gruppe. Og her er først min mail og derefter svaret fra
Product Manager Peter Kirring:
---------------------------------------------------------------------
-----Oprindelig meddelelse-----
Fra: Jan Bøgh [mailto:jan@boegh.net]
Sendt: 1. februar 2006 12:28
Til: Kirring, Peter
Emne: Reparationstider for Nikon dSLR

Kære Peter Kirring

Jeg står over for at udskifte mit Nikon d70 med et d200, men har lige læst
vedlagte indlæg på nyhedsgruppen dk.fritid.foto og er meget betænkelig over
indholdet.
Er det korrekt, hvad Arne Jensen skriver?

mvh
Jan Bøgh

(Indlæg i dk.fritid.foto vedlagt)
---------------------------------------------------------------------
Kære Jan

Tak for din mail og din interesse for D200.

Jeg kan ikke bekræfte Arne Jensens oplevelse, da jeg ikke kender historikken
vedr. hans reparation. Det vil være muligt at checke, men det kræver enten
et reparationsnummer eller kameraets serienummer.

Når det er sagt, så havde vi i slutningen af sidste år uforholdsmæssigt
lange reparationstider. Grunden var at vi flyttede reparationer til vores
centrale serviceværksted i Estland noget senere end beregnet, samtidig med
at værkstedet i Danmark rettidigt blev reduceret i bemanding. Det er derfor
ikke umuligt at Arne Jensen har oplevet en lang reparationstid.

De lange reparationstider i slutningen af sidste år er et beklageligt
sammenfald af omstændigheder, men er nu overstået, og vores reparationstider
er igen indenfor vores eget mål, nemlig under 14 dage for 95% af
reparationerne (regnet fra vi modtager rep'en til vi sender den retur). Det
kan naturligvis ske, at en reparation tager længere tid, men vil i så fald
skyldes ventetid på et specialkomponent.

Jeg håber, du synes at have fået kastet lidt lys på sagen, og at du med
sindsro kan glæde dig til dit D200, som er et fantastisk kamera.

Med venlig hilsen,
Nikon Danmark

Peter Kirring



Arne Jensen (01-02-2006)
Kommentar
Fra : Arne Jensen


Dato : 01-02-06 18:00

Kære Jan Bøgh

Det er fuldstændig korrekt hvad jeg skriver.
Alt kan dokumenteres, mit kamera er indsendt den 3. januar 2006, det var
altså ikke i slutningen af sidste år. Det er her og nu i 2006, hvor
problemerne iht. Hr. Peter Kirring Nikon Danmark er overstået . Min
fotohandler (set benævnt som Nikon servicecenter) valgte at indsende til
DFA. Om det var rigtigt eller forkert kan jeg af gode grunde ikke vide. Om
det er DFA eller Nikon Danmark der er rette modtager af reklamationer må
være anliggende mellem forhandler og rette vedkommende. Jeg må formode, at
der har været en vis dialog mellem forhandlere af Nikon produkter og Nikon
Danmark i forbindelse med ændringer af forretningsgangen.

Uanset hr. Peter Kirring´s udmeldelse omkring at problemerne nu er
overstået, har undertegnede d.d. fået følgende information: Dit kamera
kommer ikke i denne uge. Næste sending fra Nikons servicecenter i Letland
kommer medio næste uge, så må vi håbe dit kamera kommer med den.

Blot til information!
Mit kamera har no.: 4007172

Med venlig hilsen
Arne Jensen

NB! Jeg har fra årets start også været interesseret i D200 - Havde nok
købt det i forbindelse med aflevering af mit D70 - hvis det havde været
muligt.
Det køb er indtil videre sat på vågeblus.

"Jan Bøgh" <spamhater@nowhere> skrev i en meddelelse
news:43e0ce6d$0$2474$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Arne Jensen wrote:
>> Med nedenfor stående information kommer reparationstiden op på mindst
>> 6 ger -ekstremt dårligt. Det "glemmer" Nikon forhandlerne at
>> informere om i forbindelse med salg.
>> Det er jo ingen tvivl om at de kender de uendelige ventetider hos
>> Nikon Service.
>
> Jeg skrev til Nikon Danmark vedr. servicetiden med henvisning til hvad der
> er skrevet i denne gruppe. Og her er først min mail og derefter svaret fra
> Product Manager Peter Kirring:
> ---------------------------------------------------------------------
> -----Oprindelig meddelelse-----
> Fra: Jan Bøgh [mailto:jan@boegh.net]
> Sendt: 1. februar 2006 12:28
> Til: Kirring, Peter
> Emne: Reparationstider for Nikon dSLR
>
> Kære Peter Kirring
>
> Jeg står over for at udskifte mit Nikon d70 med et d200, men har lige læst
> vedlagte indlæg på nyhedsgruppen dk.fritid.foto og er meget betænkelig
> over
> indholdet.
> Er det korrekt, hvad Arne Jensen skriver?
>
> mvh
> Jan Bøgh
>
> (Indlæg i dk.fritid.foto vedlagt)
> ---------------------------------------------------------------------
> Kære Jan
>
> Tak for din mail og din interesse for D200.
>
> Jeg kan ikke bekræfte Arne Jensens oplevelse, da jeg ikke kender
> historikken vedr. hans reparation. Det vil være muligt at checke, men det
> kræver enten et reparationsnummer eller kameraets serienummer.
>
> Når det er sagt, så havde vi i slutningen af sidste år uforholdsmæssigt
> lange reparationstider. Grunden var at vi flyttede reparationer til vores
> centrale serviceværksted i Estland noget senere end beregnet, samtidig med
> at værkstedet i Danmark rettidigt blev reduceret i bemanding. Det er
> derfor ikke umuligt at Arne Jensen har oplevet en lang reparationstid.
>
> De lange reparationstider i slutningen af sidste år er et beklageligt
> sammenfald af omstændigheder, men er nu overstået, og vores
> reparationstider er igen indenfor vores eget mål, nemlig under 14 dage for
> 95% af reparationerne (regnet fra vi modtager rep'en til vi sender den
> retur). Det kan naturligvis ske, at en reparation tager længere tid, men
> vil i så fald skyldes ventetid på et specialkomponent.
>
> Jeg håber, du synes at have fået kastet lidt lys på sagen, og at du med
> sindsro kan glæde dig til dit D200, som er et fantastisk kamera.
>
> Med venlig hilsen,
> Nikon Danmark
>
> Peter Kirring
>
>
>
>
> ---
> avast! Antivirus: Inbound message clean.
> Virus Database (VPS): 0605-3, 01-02-2006
> Tested on: 01-02-2006 17:15:59
> avast! - copyright (c) 1988-2005 ALWIL Software.
> http://www.avast.com
>
>
>




---
avast! Antivirus: Outbound message clean.
Virus Database (VPS): 0605-3, 01-02-2006
Tested on: 01-02-2006 18:00:20
avast! - copyright (c) 1988-2005 ALWIL Software.
http://www.avast.com




Jan Bøgh (01-02-2006)
Kommentar
Fra : Jan Bøgh


Dato : 01-02-06 19:13

Hej Arne
(og undskyld toppostningen - der står ikke noget under citatet.

Jeg vil så prøve at sende Peter Kirring dette svar og se, hvilken reaktion,
man måtte fremkomme med (hvis du ikke har noget imod det).
Jeg synes faktisk at det er vigtigt, at man bider leverandøren i haserne.
Det kan simpelt hen ikke passe at Nikon i USA er i stnad til at klare hele
bglod-rep. på en uges tid, mens man i Europa tilsyneladende skal vende
edskillige uger. Jeg tror ganske simpelt der er fordi markedet fungerer
langt bedre 'over there' end det gør her.

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
PS: Nye (opdateret 03/01/2006) knipserier kan findes på
http://jan.boegh.net/foto.htm


Arne Jensen wrote:
> Kære Jan Bøgh
>
> Det er fuldstændig korrekt hvad jeg skriver.
> Alt kan dokumenteres, mit kamera er indsendt den 3. januar 2006, det
> var altså ikke i slutningen af sidste år. Det er her og nu i 2006,
> hvor problemerne iht. Hr. Peter Kirring Nikon Danmark er overstået .
> Min fotohandler (set benævnt som Nikon servicecenter) valgte at
> indsende til DFA. Om det var rigtigt eller forkert kan jeg af gode
> grunde ikke vide. Om det er DFA eller Nikon Danmark der er rette
> modtager af reklamationer må være anliggende mellem forhandler og
> rette vedkommende. Jeg må formode, at der har været en vis dialog
> mellem forhandlere af Nikon produkter og Nikon Danmark i forbindelse
> med ændringer af forretningsgangen.
> Uanset hr. Peter Kirring´s udmeldelse omkring at problemerne nu er
> overstået, har undertegnede d.d. fået følgende information: Dit kamera
> kommer ikke i denne uge. Næste sending fra Nikons servicecenter i
> Letland kommer medio næste uge, så må vi håbe dit kamera kommer med
> den.
> Blot til information!
> Mit kamera har no.: 4007172
>
> Med venlig hilsen
> Arne Jensen
>
> NB! Jeg har fra årets start også været interesseret i D200 - Havde
> nok købt det i forbindelse med aflevering af mit D70 - hvis det havde
> været muligt.
> Det køb er indtil videre sat på vågeblus.
>
> "Jan Bøgh" <spamhater@nowhere> skrev i en meddelelse
> news:43e0ce6d$0$2474$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>> Arne Jensen wrote:
>>> Med nedenfor stående information kommer reparationstiden op på
>>> mindst 6 ger -ekstremt dårligt. Det "glemmer" Nikon forhandlerne at
>>> informere om i forbindelse med salg.
>>> Det er jo ingen tvivl om at de kender de uendelige ventetider hos
>>> Nikon Service.
>>
>> Jeg skrev til Nikon Danmark vedr. servicetiden med henvisning til
>> hvad der er skrevet i denne gruppe. Og her er først min mail og
>> derefter svaret fra Product Manager Peter Kirring:
>> ---------------------------------------------------------------------
>> -----Oprindelig meddelelse-----
>> Fra: Jan Bøgh [mailto:jan@boegh.net]
>> Sendt: 1. februar 2006 12:28
>> Til: Kirring, Peter
>> Emne: Reparationstider for Nikon dSLR
>>
>> Kære Peter Kirring
>>
>> Jeg står over for at udskifte mit Nikon d70 med et d200, men har
>> lige læst vedlagte indlæg på nyhedsgruppen dk.fritid.foto og er
>> meget betænkelig over
>> indholdet.
>> Er det korrekt, hvad Arne Jensen skriver?
>>
>> mvh
>> Jan Bøgh
>>
>> (Indlæg i dk.fritid.foto vedlagt)
>> ---------------------------------------------------------------------
>> Kære Jan
>>
>> Tak for din mail og din interesse for D200.
>>
>> Jeg kan ikke bekræfte Arne Jensens oplevelse, da jeg ikke kender
>> historikken vedr. hans reparation. Det vil være muligt at checke,
>> men det kræver enten et reparationsnummer eller kameraets
>> serienummer. Når det er sagt, så havde vi i slutningen af sidste år
>> uforholdsmæssigt lange reparationstider. Grunden var at vi flyttede
>> reparationer til vores centrale serviceværksted i Estland noget
>> senere end beregnet, samtidig med at værkstedet i Danmark rettidigt
>> blev reduceret i bemanding. Det er derfor ikke umuligt at Arne
>> Jensen har oplevet en lang reparationstid. De lange reparationstider i
>> slutningen af sidste år er et beklageligt
>> sammenfald af omstændigheder, men er nu overstået, og vores
>> reparationstider er igen indenfor vores eget mål, nemlig under 14
>> dage for 95% af reparationerne (regnet fra vi modtager rep'en til vi
>> sender den retur). Det kan naturligvis ske, at en reparation tager
>> længere tid, men vil i så fald skyldes ventetid på et
>> specialkomponent. Jeg håber, du synes at have fået kastet lidt lys på
>> sagen, og at du
>> med sindsro kan glæde dig til dit D200, som er et fantastisk kamera.
>>
>> Med venlig hilsen,
>> Nikon Danmark
>>
>> Peter Kirring
>>
>>
>>
>>
>> ---
>> avast! Antivirus: Inbound message clean.
>> Virus Database (VPS): 0605-3, 01-02-2006
>> Tested on: 01-02-2006 17:15:59
>> avast! - copyright (c) 1988-2005 ALWIL Software.
>> http://www.avast.com
>>
>>
>>
>
>
>
>
> ---
> avast! Antivirus: Outbound message clean.
> Virus Database (VPS): 0605-3, 01-02-2006
> Tested on: 01-02-2006 18:00:20
> avast! - copyright (c) 1988-2005 ALWIL Software.
> http://www.avast.com



Arne Jensen (01-02-2006)
Kommentar
Fra : Arne Jensen


Dato : 01-02-06 23:30

Hej Jan

Jeg har d.d. sendt en telefax til Nikon Danmark med kopi til DFA. Jeg havde
på daværende tidspunkt ikke set Hr. Peter Kirring´s svar til dig.
Nu må jeg så vente og se om der kommer et svar. Jeg har intet imod at du
viser mit indlæg til Peter Kirring. Den eneste brugbare informationskilde
omkring problemer og reparationstider hidtil, har været nyhedsgruppen
dk.fritid.foto - og hvad jeg selv har fundet på nettet (service?)
Min fotohandler har ikke været til stor hjælp, den første melding var 2 uger
til reparation, den næste 3 uger. Nu - efter mere end 4 uger, får jeg så
meldingen, hvis du er heldig kommer dit kamera til København medio næste
uge. Jeg har nærmest en formodning om, at de ikke selv har styr på det.

Nikon Danmark kan selv gøre sig den ulejlighed at se indlægende i
nyhedsgruppen. Det vil give dem et godt indblik i utilfredsheden og
ventetiden. Forhandlere, der kommer med sure opstød omkring behandling af
kunder og deres forældede kameraer efter salg, kan jeg ikke tage alvorlig.

Mvh
Arne Jensen

"Jan Bøgh" <spamhater@nowhere> skrev i en meddelelse
news:43e0fa2e$0$2512$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hej Arne
> (og undskyld toppostningen - der står ikke noget under citatet.
>
> Jeg vil så prøve at sende Peter Kirring dette svar og se, hvilken
> reaktion, man måtte fremkomme med (hvis du ikke har noget imod det).
> Jeg synes faktisk at det er vigtigt, at man bider leverandøren i haserne.
> Det kan simpelt hen ikke passe at Nikon i USA er i stnad til at klare hele
> bglod-rep. på en uges tid, mens man i Europa tilsyneladende skal vende
> edskillige uger. Jeg tror ganske simpelt der er fordi markedet fungerer
> langt bedre 'over there' end det gør her.
>
> vh
> Jan
>
> --
> Fotoamatør af Guds (u)nåde.
> PS: Nye (opdateret 03/01/2006) knipserier kan findes på
> http://jan.boegh.net/foto.htm
>
>
> Arne Jensen wrote:
>> Kære Jan Bøgh
>>
>> Det er fuldstændig korrekt hvad jeg skriver.
>> Alt kan dokumenteres, mit kamera er indsendt den 3. januar 2006, det
>> var altså ikke i slutningen af sidste år. Det er her og nu i 2006,
>> hvor problemerne iht. Hr. Peter Kirring Nikon Danmark er overstået .
>> Min fotohandler (set benævnt som Nikon servicecenter) valgte at
>> indsende til DFA. Om det var rigtigt eller forkert kan jeg af gode
>> grunde ikke vide. Om det er DFA eller Nikon Danmark der er rette
>> modtager af reklamationer må være anliggende mellem forhandler og
>> rette vedkommende. Jeg må formode, at der har været en vis dialog
>> mellem forhandlere af Nikon produkter og Nikon Danmark i forbindelse
>> med ændringer af forretningsgangen.
>> Uanset hr. Peter Kirring´s udmeldelse omkring at problemerne nu er
>> overstået, har undertegnede d.d. fået følgende information: Dit kamera
>> kommer ikke i denne uge. Næste sending fra Nikons servicecenter i
>> Letland kommer medio næste uge, så må vi håbe dit kamera kommer med
>> den.
>> Blot til information!
>> Mit kamera har no.: 4007172
>>
>> Med venlig hilsen
>> Arne Jensen
>>
>> NB! Jeg har fra årets start også været interesseret i D200 - Havde
>> nok købt det i forbindelse med aflevering af mit D70 - hvis det havde
>> været muligt.
>> Det køb er indtil videre sat på vågeblus.
>>
>> "Jan Bøgh" <spamhater@nowhere> skrev i en meddelelse
>> news:43e0ce6d$0$2474$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>>> Arne Jensen wrote:
>>>> Med nedenfor stående information kommer reparationstiden op på
>>>> mindst 6 ger -ekstremt dårligt. Det "glemmer" Nikon forhandlerne at
>>>> informere om i forbindelse med salg.
>>>> Det er jo ingen tvivl om at de kender de uendelige ventetider hos
>>>> Nikon Service.
>>>
>>> Jeg skrev til Nikon Danmark vedr. servicetiden med henvisning til
>>> hvad der er skrevet i denne gruppe. Og her er først min mail og
>>> derefter svaret fra Product Manager Peter Kirring:
>>> ---------------------------------------------------------------------
>>> -----Oprindelig meddelelse-----
>>> Fra: Jan Bøgh [mailto:jan@boegh.net]
>>> Sendt: 1. februar 2006 12:28
>>> Til: Kirring, Peter
>>> Emne: Reparationstider for Nikon dSLR
>>>
>>> Kære Peter Kirring
>>>
>>> Jeg står over for at udskifte mit Nikon d70 med et d200, men har
>>> lige læst vedlagte indlæg på nyhedsgruppen dk.fritid.foto og er
>>> meget betænkelig over
>>> indholdet.
>>> Er det korrekt, hvad Arne Jensen skriver?
>>>
>>> mvh
>>> Jan Bøgh
>>>
>>> (Indlæg i dk.fritid.foto vedlagt)
>>> ---------------------------------------------------------------------
>>> Kære Jan
>>>
>>> Tak for din mail og din interesse for D200.
>>>
>>> Jeg kan ikke bekræfte Arne Jensens oplevelse, da jeg ikke kender
>>> historikken vedr. hans reparation. Det vil være muligt at checke,
>>> men det kræver enten et reparationsnummer eller kameraets
>>> serienummer. Når det er sagt, så havde vi i slutningen af sidste år
>>> uforholdsmæssigt lange reparationstider. Grunden var at vi flyttede
>>> reparationer til vores centrale serviceværksted i Estland noget
>>> senere end beregnet, samtidig med at værkstedet i Danmark rettidigt
>>> blev reduceret i bemanding. Det er derfor ikke umuligt at Arne
>>> Jensen har oplevet en lang reparationstid. De lange reparationstider i
>>> slutningen af sidste år er et beklageligt
>>> sammenfald af omstændigheder, men er nu overstået, og vores
>>> reparationstider er igen indenfor vores eget mål, nemlig under 14
>>> dage for 95% af reparationerne (regnet fra vi modtager rep'en til vi
>>> sender den retur). Det kan naturligvis ske, at en reparation tager
>>> længere tid, men vil i så fald skyldes ventetid på et
>>> specialkomponent. Jeg håber, du synes at have fået kastet lidt lys på
>>> sagen, og at du
>>> med sindsro kan glæde dig til dit D200, som er et fantastisk kamera.
>>>
>>> Med venlig hilsen,
>>> Nikon Danmark
>>>
>>> Peter Kirring
>>>
>>>
>>>
>>>
>>> ---
>>> avast! Antivirus: Inbound message clean.
>>> Virus Database (VPS): 0605-3, 01-02-2006
>>> Tested on: 01-02-2006 17:15:59
>>> avast! - copyright (c) 1988-2005 ALWIL Software.
>>> http://www.avast.com
>>>
>>>
>>>
>>
>>
>>
>>
>> ---
>> avast! Antivirus: Outbound message clean.
>> Virus Database (VPS): 0605-3, 01-02-2006
>> Tested on: 01-02-2006 18:00:20
>> avast! - copyright (c) 1988-2005 ALWIL Software.
>> http://www.avast.com
>
>
>
>
> ---
> avast! Antivirus: Inbound message clean.
> Virus Database (VPS): 0605-4, 01-02-2006
> Tested on: 01-02-2006 22:42:04
> avast! - copyright (c) 1988-2005 ALWIL Software.
> http://www.avast.com
>
>
>




---
avast! Antivirus: Outbound message clean.
Virus Database (VPS): 0605-4, 01-02-2006
Tested on: 01-02-2006 23:30:23
avast! - copyright (c) 1988-2005 ALWIL Software.
http://www.avast.com




Johnny (02-02-2006)
Kommentar
Fra : Johnny


Dato : 02-02-06 01:44


Hej
er der nogle der kan fortælle hvad det der er istykker på diverse apparater,
jeg har selv lige fået sendt mit apperat ind.
Det står godtnok på nikon hjemmeside, men desværre kun på engelsk, og det er
ikke
min stærke side.
Noget andet er hvad med garntien, hvis det kan tag så mange uger inden man
får det retur så
må de da forlænge gartien.
Hilsen johnny
Mail: johnny@gvdnet.dk



Arne Jensen (02-02-2006)
Kommentar
Fra : Arne Jensen


Dato : 02-02-06 08:23

Hej Johnny

Hvis det er samme fejl som andre med D70 har, kaldes det BGLOD
(blinking green light of death) ved at konsultere informationer tilgængelige
på nettet
er det et problem som opstår med de først producerede D70ér, mit er fra
april 2004.
Nikon kalder det i sjældne tilfælde - Jeg tror at sandheden er en anden.

Det tager mellem 7 dage og tilsyneladende op til 8 uger at få kameraet retur
efter reparation, afhængig af hvor på kloden det foregår, hurtigst i USA.

Informationen du har set på Engelsk siger bl.a. at Nikon reparerer kameraet
uden beregning - uanset om garantien er udløbet.

Med venlig hilsen
Arne Jensen

"Johnny" <Feldtsing@home2.gvdnet.dk> skrev i en meddelelse
news:9b687$43e155e0$563016c5$20113@news.jay.net...
>
> Hej
> er der nogle der kan fortælle hvad det der er istykker på diverse
> apparater,
> jeg har selv lige fået sendt mit apperat ind.
> Det står godtnok på nikon hjemmeside, men desværre kun på engelsk, og det
> er ikke
> min stærke side.
> Noget andet er hvad med garntien, hvis det kan tag så mange uger inden man
> får det retur så
> må de da forlænge gartien.
> Hilsen johnny
> Mail: johnny@gvdnet.dk
>
>
>
>
> ---
> avast! Antivirus: Inbound message clean.
> Virus Database (VPS): 0605-4, 01-02-2006
> Tested on: 02-02-2006 07:58:32
> avast! - copyright (c) 1988-2005 ALWIL Software.
> http://www.avast.com
>
>
>




---
avast! Antivirus: Outbound message clean.
Virus Database (VPS): 0605-4, 01-02-2006
Tested on: 02-02-2006 08:23:18
avast! - copyright (c) 1988-2005 ALWIL Software.
http://www.avast.com




Johnny (02-02-2006)
Kommentar
Fra : Johnny


Dato : 02-02-06 13:18

Hej igen
Jeg ved godnok at det her ikke har noget nikon at gøre.
men kunne ikke lade være med at skrive dette.
Jeg sidder og køre rundt på nette, og opdager at olympus også har problemmer
med deres kamera c 5050, jeg købte sådan et for ca 2 år siden , den værste
handlen jeg til dato
har lave. billedekvaliteten var meget dårlig og klage hvor jeg havde købt
det, de gav mig ret i at der måtte
være noget galt så de sendte det ind, men nej det kom tilbage fejle ikke
noget sagde de.
Sådan gik det i ca 3 måneder frem og tilbage 4 gange til udlandet. til sidst
fandt de en fejl i ledningnettet.
Jeg kan fortælle at det var oppe og vende på højste plan før der skete
noget.
Men kameraet kom tilbage , hvorefter jeg lagede det i skuffen og har ikke
brugt det siden men har nu
taget det frem for at bruge det da jeg har sendt mit nikon 70 ind til rep.
Så nu kan jeg også sende mit olympus c 5050 ind, ( så måske havde jeg ret
aligevel den gang )
Den gang sagde de at det ikke fejle noget men dette måtte være manden der
var noget galt med.
Det var bare lige denne histore
Hilsen Johnny



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408935
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste