Kan en Emmaljunga Big Suprme barnevogn vær~
Fra : alten

Dato : 01-02-06 11:14

Vores første barn er på vej og vi skal til at købe ny bil og barnevogn.

Så vidt jeg kan se ud fra mål på barnevogn og bil kan det måske lige lade
sig gøre. Det ville være rart hvis der tilfældigvis var nogen derude der har
afprøvet det i praksis, som kunne bekræfte dette.

Barnevogn:
Liggemål: 95-97x37 cm
Sammenklappet stel: 93-105x62x42-56

mvh,
Henrik

Fra : alten

Dato : 01-02-06 11:33

Jeg skrev forkert - Det er en Emmaljunga Big Star Supreme 2006 barnevogn

Fra : Kent Glerup

Dato : 01-02-06 11:49

On Wed, 1 Feb 2006 11:14:00 +0100, "alten" <ewdwe@wedfwerf.de> wrote:

> [...]
>sig gøre. Det ville være rart hvis der tilfældigvis var nogen derude der har
>afprøvet det i praksis, som kunne bekræfte dette.

Ikke 100% relevant..
Men en Odder af de store kan være bagi med hjulene monteret. Den er
ret lang i stellet, men det går fint.
Jeg mener også at Odderen's kasse er mindst lige så lang. Den skal
lige kantes ind med hovedenden først, men det går temmelig nemt.

MVH
Kent Glerup

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-02-06 12:31

alten skriver:

> Vores første barn er på vej og vi skal til at købe ny bil og barnevogn.

Så prøvekører man bilen ud forbi barnevognshandleren !

Så kigger i lige forbi et sted, hvor de har ODder vogne, og kigger på
X-dream stellet. Det er genialt (men dyrt), men kan til gengæld være i
en Golf V uden problemer.
http://home6.inet.tele.dk/moppe/bvg.html

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Jake

Dato : 01-02-06 12:50

alten wrote:
> [...]
> sig gøre. Det ville være rart hvis der tilfældigvis var nogen derude der har
> afprøvet det i praksis, som kunne bekræfte dette.

Benævnte barnevogn kan reduceres til det glade ingenting hvis man tager
hjulene af og klapper kassen sammen, og kan i den forbindelse klart
anbefales.

Jeg har aldrig haft vores i en fabia, men den kan uden problemer være i
bagagerummet på vores 406 sedan (sammen med to store sportstasker). Så
jeg kan ikke forestille mig at den ikke kan være bag i Fabia'en

/Jakob
406

Fra : Onix

Dato : 01-02-06 15:44

Vi har en Skoda Fabia, (hatchback) og vi har en Emaljunga som din med samme
mål.

Understellet kan samtkappet stå med hjul på i bagagerummet lodret (dog uden
hattehylden) og den øverste del har vi på forsædet med kalechen opaf uden
problemer! Konen og ungen sidder bagi (praktisk at hun sidder ved siden af
den lille) så det går fint. Når vi har været på ferie i sommerhus eller
overnatning så ligger vi stellet på cykelstativ med nummerplade bjælke og
kan så benytte bagagerummet til bagage.

Vh
Onix

news:drq7cm$sf$1@news.net.uni-c.på dk...

Fra : Kent Glerup

Dato : 01-02-06 16:35

On Wed, 1 Feb 2006 15:43:40 +0100, "Onix"
<vedikkefjerndette@hotmail.com> wrote:

> [...]
>den lille) så det går fint. Når vi har været på ferie i sommerhus eller
>overnatning så ligger vi stellet på cykelstativ med nummerplade bjælke og

Kan barnevognen virkelig ikke være i bagagerummet (stel + kasse) ??
Så ville jeg nok købe en Odder

Fra : Ukendt

Dato : 01-02-06 18:12

"alten" <ewdwe@wedfwerf.de> skrev i en meddelelse
> [...]
> sig gøre. Det ville være rart hvis der tilfældigvis var nogen derude der
> har afprøvet det i praksis, som kunne bekræfte dette.

Vores søn der lige er blevet 10 mdr. har ALDRIG har sin barnevogn med i
hverken fruens yaris eller min mondeo. Han gider heller ikke ligge i den og
jeg gider ikke slæbe den med. En klapvogn er han meget mere glad for, fordi
så kan han følge med.
I hverdagen tager vi drengen med i autostolen og så ud og sidde i
indkøbsvognen.

Jeg ville først overveje om bilens størrelse nu også skal bestemmes ud fra
de første 3-4 måneder af barnet liv, for snart efter er det så som så med
den barnevogn i hverdagen.

--
Tom

Fra : Anders Majland

Dato : 01-02-06 21:15

> Jeg ville først overveje om bilens størrelse nu også skal bestemmes ud fra
> de første 3-4 måneder af barnet liv, for snart efter er det så som så med
> den barnevogn i hverdagen.

Eller hvis barnevognen _skal_ med (Nogle dagplejere kræver at barnevognen
tages med hjem hver dag) så købe en barnevogn der kan klappes
tilstrækkesligt sammen. Hvis barnevognen ikker er købt endnu så er betyder
en prisforkel på et par tusinde intet mod det at skifte bil ...

Vi har en stor skandia barnevogn (5år gammel) og skulle der lykkes at få
brug for den igen - og den ikke kan være i fabiaen, så køber jeg hellere en
ny barnevogn end skifter fabiaen ud.

Fra : Ukendt

Dato : 01-02-06 21:36

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:43e116e2$0$47042$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> [...]
> tilstrækkesligt sammen. Hvis barnevognen ikker er købt endnu så er betyder
> en prisforkel på et par tusinde intet mod det at skifte bil ...

Hvis vores dagplejemor krævede at vi skulle til at slæbe barevognen med frem
og tilbage hver dag, så ville jeg ikke bruge et sek. på at skifte til en
anden dagplejer. Det er fruen der kører drengen derhen (og derfra videre på
arbejde) i sin yaris. Det er mig som henter drengen i mondeo'en.
Vores barnevogn kan også klappes sammen så den endda kan være i en yaris,
men det er da rigtig kedelig at skulle stå og folde den ud og ind hver
dag....bare fordi de dagplejer har den skøre idé med at børnene skal sove
udenfor selv om det er -5°C.

--
Tom

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-02-06 22:09

Tom skriver:

> bare fordi de dagplejer har den skøre idé med at børnene skal sove
> udenfor selv om det er -5°C.

Hvad er der galt i det ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Kommer mine indlæg via sunsites server, er sonofons newsserver igen død

Fra : Ukendt

Dato : 01-02-06 23:09

> Tom skriver:

> Hvad er der galt i det ?

Børnene er konstant syge (alligevel). Vores søn har næsten haft permanent
forkølelse siden han startede der selv om det jo skulle være så sundt at de
sov udenfor

--
Tom

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-02-06 06:09

Tom skriver:

> Børnene er konstant syge (alligevel).

Min knægt har sovet udenfor hele vinteren (lige med undtagelse af et par
dage. Han er ikek syg.

> Vores søn har næsten haft permanent
> forkølelse siden han startede der selv om det jo skulle være så sundt at de
> sov udenfor

Han har ikke gået der så længe ?

Klaus

Fra : JS

Dato : 01-02-06 22:48

Tom wrote:
> [...]
>
> Jeg ville først overveje om bilens størrelse nu også skal bestemmes
> ud fra de første 3-4 måneder af barnet liv, for snart efter er det så

Det kommer vel også an på hvor aktivt et liv man lever?

Fra : Ukendt

Dato : 01-02-06 23:14

"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det kommer vel også an på hvor aktivt et liv man lever?

hehe. Man tager på arbejde om morgenen og kommer hjem kl 16. så skal drengen
hentes, der skal flere gange i ugen handles ind, man skal hjem og pakke ud,
med børn, laptop og skiftetøj. Så skal der laves mad, vaskes tøj, gøres
rent, hunden skal luftes, og aftenmaden skal spises, derefter skal drengen
puttes og så er der dårligt tid til aktiviteter mere den hverdag.
Har du børn eller husker du hvordan det var/er ?

--
Tom

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 01-02-06 23:28

On Wed, 1 Feb 2006 23:14:28 +0100, "Tom"
<tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

> [...]

>puttes og så er der dårligt tid til aktiviteter mere den hverdag.
>Har du børn eller husker du hvordan det var/er ?

Mig synes der mangler et væsentligt punkt i denne ellers travle
kalender.

Hvor har du arkiveret de daglige gennemgribende
reperationer/stylingopgaver på Ford-vognen?

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 01-02-06 23:42

> Mig synes der mangler et væsentligt punkt i denne ellers travle
> kalender.
>
> Hvor har du arkiveret de daglige gennemgribende
> reperationer/stylingopgaver på Ford-vognen?

weekenden

--
Tom

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 01-02-06 23:55

On Wed, 1 Feb 2006 23:41:49 +0100, "Tom"
<tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>weekenden

>--

Jeg havde regnet ud, at det nok fortrinsvis var den der blev brugt.

Det er bare mit indtryk at du jævnligt giver udtryk for din
utilfredshed med Ford-vognen.

Det er mig en glæde at kunne konstatere, at den dog er så
driftssikker, at den ikke volder dig kvaler i hverdagen.

Mennesker har af og til samme væremåde på fredage og mandage.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 02-02-06 12:07

alten wrote:
> [...]
> sig gøre. Det ville være rart hvis der tilfældigvis var nogen derude der har
> afprøvet det i praksis, som kunne bekræfte dette.

Jeg tvivler. Jeg har kørt både Skoda Fabia Combi og Emmaljunga Bigstar
Surpreme, men dog ikke samtidigt - så jeg er ikke 100% sikker. Men Fabia
Combi er altså noget klejn.

--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2

Fra : Kent Glerup

Dato : 02-02-06 18:42

>Jeg tvivler. Jeg har kørt både Skoda Fabia Combi og Emmaljunga Bigstar
>Surpreme, men dog ikke samtidigt - så jeg er ikke 100% sikker. Men Fabia
>Combi er altså noget klejn.

Så er det fordi man ikke har luret hvordan en barnevogn skal pakkes i
en Fabia Combi! Det ta'r mig altså ikke mange sekunder at smide
Odder'en bagi, med understel og kasse, og uden at hive hjulene af!

Har til gengæld set folk stoppe barnevogne bagi jeres små sjove 206
SW'ere... Det ser nu spast ud