Dk.kultur.musik til koncert?
Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 01-02-06 00:16

Hej alle

Jeg fik en tanke. Jeg synes, der er en del gode koncerter de næste par
måneder her i København. Det kunne være sjovt at gå til en af dem
sammen med nogle andre skribenter fra dk.kultur.musik. Er der nogen,
der kunne have lyst? Forslag kunne være:

Hard-Fi på Loppen den 18. februar
Editors på Vega den 19. februar
Grand Avenue på Vega den 24. februar
Kaiser Chiefs på Vega den 9. marts
Danish Music Awards i KB-Hallen den 11. marts
Spleen United på Vega den 25. marts

Alternative forslag modtages.

Jeg husker svagt noget om et tidligere forsøg på det samme, vistnok i
Århus. Husker jeg rigtigt?

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Peter G

Dato : 01-02-06 15:19

"Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@gmail.com> writes:

> [...]
> sammen med nogle andre skribenter fra dk.kultur.musik. Er der nogen,
> der kunne have lyst? Forslag kunne være:

Ideen er helt fjong. Jeg ved bare ikke hvad jeg har lyst til at
høre. Man kender jo ikke engang halvdelen af de bands. Jeg har brug for
info om musikstil og links til numre på deres hjemmeside :P

> [...]
> Grand Avenue på Vega den 24. februar
> Kaiser Chiefs på Vega den 9. marts
> Danish Music Awards i KB-Hallen den 11. marts

Ellers kunne man måske finde noget
små-jazz-bar-session-impromptu-world-kirkekor-kulturelt arrangement?

Denne søgning overvældede mig, men den ser da lovende ud:
http://www.kultunaut.dk//perl/arrlist/type-gaffa2/version-theme_id-1?Startnr=1&Area=Stork%F8benhavn-amt&Genre=Musik&ArrGenre=Musik&ArrKunstner=&Amt=Stork%F8benhavn&periode=&ArrStartday=1&ArrStartmonth=Februar&ArrStartyear=2006&ArrSlutday=31&ArrSlutmonth=Marts&ArrSlutyear=2006&

Kort URL: http://hejmor.notlong.com
--
M.v.h. Peter.
http://musicbrainz.org/

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 01-02-06 23:42

Peter G skrev:
> Ideen er helt fjong. Jeg ved bare ikke hvad jeg har lyst til at
> høre. Man kender jo ikke engang halvdelen af de bands. Jeg har brug
> for info om musikstil og links til numre på deres hjemmeside :P

Ung britisk rock. Singlen "Hard to Beat" blev et større radiohit.

Tja, jeg kender dem dårligt nok, men de kom med på buzzværdi.

Okay dansk rockband i det, så mange kalder tuderockstil.

Cool britisk rock med flere hits. Mit bedste bud på noget med bred
appel, selvom det er lidt dyrere end nogle af de andre. Personligt har
jeg allerede billetten.

Ofte dum prisuddeling med ofte gode liveoptrædender.

Buzzværdi, men de virker seje nok.

Hjemmesider kan du nok selv finde.

> Ellers kunne man måske finde noget
> små-jazz-bar-session-impromptu-world-kirkekor-kulturelt arrangement?

Det lyder alternativt nok til at være blandt de alternative forslag.
Konkrete ideer tages under overvejelse.

Andre må altså gerne sige, om de kunne være interesseret i noget. Det
er ikke bindende.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : rosenauer.dk

Dato : 04-02-06 13:51

Tillader mig lige at sparke et par kommentarer afsted..

> Ung britisk rock. Singlen "Hard to Beat" blev et større radiohit.

Sjovt nok efter at en svensker ved navn Axwel remixede dem - men det er fedt
nummer (både originalt, men langt bedre i remixet hvis du spørger mig).

> Tja, jeg kender dem dårligt nok, men de kom med på buzzværdi.

De har haft et halv stort radiohit med nummeret Munich =)

> Okay dansk rockband i det, så mange kalder tuderockstil.

Check absolut det nye album - første gennemlytning efterlod en underlig smag
i munden, men jeg synes det er vokset meget. Især 'After the rain' er
et godt nummer ..

> Cool britisk rock med flere hits. Mit bedste bud på noget med bred
> appel, selvom det er lidt dyrere end nogle af de andre. Personligt har
> jeg allerede billetten.

Kender dem meget lidt ..

> Ofte dum prisuddeling med ofte gode liveoptrædender.

> Buzzværdi, men de virker seje nok.

Absolut - og de er fede live. Oplevede dem så sent som i onsdags som support
for Mew i KB Hallen - kan anbefales!

> Hjemmesider kan du nok selv finde.

> Det lyder alternativt nok til at være blandt de alternative forslag.
> Konkrete ideer tages under overvejelse.

David Gray i KB Hallen bør i også overveje...

/Martin
http://rosenauer.dk

Fra : kautaq

Dato : 02-02-06 20:48

Peter Brandt Nielsen skrev:

> Kaiser Chiefs på Vega den 9. marts

Jeg skal se Bauhaus på Vega d. 9. februar

Kender godt Kaiser Chiefs, de er rigtig fede. De spillede live hos
David Letterman og jeg var solgt. Debuten svinger lidt i kvalitet, men
"I predict a riot" er alle pengene værd.

/Mike