directX
Fra : - ZULU -

Dato : 31-01-06 23:05

Kigger på et R9250 grafikkort fra ASUS.

Kan se at det er directX 8.1, hvad bruges det til?

Jeg bruger min PC til alm. kontor/internet + privat foto + lidt film - har
endnu aldrig spillet og mine børn kommer nok heller ikke til det indenfor de
nærmeste år.

Jeg skal blot have et kort med dvi og vga som skal kunne kobles til TV og
crt/tft - skal gerne kunne vise forskelligt på de to skærme... skal man
vælge en dual her? Eller kan ethvert kort med dvi og vga vise forskelligt på
de to skærmudgange?

--
Thanks

Zulu

To send an email, please take off your HAT before using this address:
frodkirhat@hotmail.com

Fra : Sune Storgaard

Dato : 01-02-06 00:59

- ZULU - wrote:
> Kigger på et R9250 grafikkort fra ASUS.

Det lyder fint i forhold til hvad du skal bruge det til.

> Kan se at det er directX 8.1, hvad bruges det til?

Det bruges primært til spil. Kunne godt komme med en længere remse, men det
er fint som det er til det brug.

> Jeg bruger min PC til alm. kontor/internet + privat foto + lidt film
> - har endnu aldrig spillet og mine børn kommer nok heller ikke til
> det indenfor de nærmeste år.

Ingen grund til at brænde flere milliarder af på et vildt kort så.

> [...]
> TV og crt/tft - skal gerne kunne vise forskelligt på de to skærme...
> skal man vælge en dual her? Eller kan ethvert kort med dvi og vga

Kort i dag kan godt vise forskelligt på de 2 udgange. Men hvis man har et
kort med vga,dvi og tv-out, så kan man som regel kun have 2 af gangen. Du
skriver du vil tilslutte den til crt/tft, er det en af delene eller begge ?

Kun få TV (fladskærme) kan tage et dvi signal, så der skal du bruge tvout.
Så kan du bruge ENTEN vga eller DVI til en monitor.

Fra : - ZULU -

Dato : 01-02-06 08:36

Hej Sune. Tak for dit svar.

"Sune Storgaard" <nospam@strueradsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> skriver du vil tilslutte den til crt/tft, er det en af delene eller begge

Planen var at lave et rgb til scart stik som skal gå til mit stueTV og så
have en fladskærm på dvi udgangen på kontoret.
Men kan jeg gå ud fra at hvis et grafikkort har både dvi og vga så kan det
opfylde mit behov? Nogle grafikkort har en feature på fx. edbpriser.dk som
de kalder "dual", men det står ikke på alle med dvi og vga...