Mouseover i CSS...
Fra : Magnus

Dato : 31-01-06 21:47

Hvordan laver jeg det sådan at baggrundsfarven skifter for hele rækken når
musen er over den. Jeg har set mange måder at gøre dette på men hvad er den
bedste...?

/Magnus

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 31-01-06 22:36

Magnus skrev:

> Hvordan laver jeg det sådan at baggrundsfarven skifter for
> hele rækken når musen er over den.

Hvis man ikke behøver at tage hensyn til IE, er det let nok:

   tr:hover{   background-color: green; }

(samt cellspacing="0" på tabellen for at undgå mellemrum).

Men IE forstår desværre kun :hover på links - og dermed er det
noget mere besværligt i praksis. Jeg har ikke lige nogen IE-løsning
i hovedet.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Stefan Kristensen

Dato : 02-02-06 11:17

> Hvis man ikke behøver at tage hensyn til IE, er det let nok:
>
> tr:hover{ background-color: green; }

Jeg fandt et Behaviour script til IE så den forstod :hover på alle
elementer. Jeg har det ikke lige ved hånden, men jeg skal finde det når jeg
kommer hjem.

Mvh
Stefan

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 31-01-06 22:38

Magnus skrev:

>Hvordan laver jeg det sådan at baggrundsfarven skifter for hele rækken når
>musen er over den. Jeg har set mange måder at gøre dette på men hvad er den
>bedste...?

Der er vist kun en, hvis det skal virke i alle browsere.

onmouseover = "this.style.background='yellow';"
onmouseout = "this.style.background='red';">

Hvis det ikke skulle virke i IE, så kunne du bruge det mere enkle
med hover.

Med da du sikkert gerne vil ha' det til at virke i IE også, så
går den ikke.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Christoffer

Dato : 01-02-06 14:25

> [...]
> med hover.
>
> Med da du sikkert gerne vil ha' det til at virke i IE også, så
Måske et overkill, men hvis du satte links i tr til at være blok-elementer
ville hover kunne gøre resten ikke? så behøver man ikke at rette i
html-koden.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-02-06 17:52

Christoffer skrev:

>Måske et overkill, men hvis du satte links i tr til at være blok-elementer
>ville hover kunne gøre resten ikke? så behøver man ikke at rette i
>html-koden.

Du kan ikke ha' links i en <tr>, det eneste, der må være i en

Så for at det vil virke skal det sættes på hver enkelt <td> og er
der er ikke links i alle celler/nogen celler, så må man lave fake
links (a href="#"></a>).
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-02-06 17:59

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Så for at det vil virke skal det sættes på hver enkelt <td> og er
> der er ikke links i alle celler/nogen celler, så må man lave fake
> links (a href="#"></a>).

De felter skifter jo ikke farve på en gang.

--
Bertel

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-02-06 20:54

Bertel Lund Hansen skrev:

>De felter skifter jo ikke farve på en gang.

Næh, men det tænkte jeg ikke lige over.

Man skal ikke læse news samtidig med at man laver mad
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 01-02-06 17:33

Christoffer skrev:

> Måske et overkill, men hvis du satte links i tr til at være
> blok-elementer ville hover kunne gøre resten ikke?

Nej. Et link kan ikke dække mere end en enkelt celle, derfor vil
man ikke få fremhævet hele rækken (medmindre den kun består af én
celle).

--
Jens Gyldenkærne Clausen