Jeg lavede beslagene på min venstre Corsa-forlygte i forrige uge.
Det drejede sig om 2 steder, der hvor lygten er skruet fast til bilen.
Det tog et par timer i alt, den blev ikke limet, derimod smeltet sammen.
Hvis en ny lygte koster 750 i alt eksl. montering, er der nok ikke økonomi i
at forsøge en reparation, som muligvis
ikke holder i længden.
--
Bo Rasmussen
www.ChipsAay-Roskilde.dk
"Henrik Villadsen" <inkasso@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:ctbvt1pgaemcaun9gms20tch6hita7247m@4ax.com...
> On Tue, 31 Jan 2006 19:03:05 +0100, "Tom"
> <tom_christensen(snabela)bigfoot.com>
> wrote:
>
>>"Henrik Villadsen" <inkasso@mail.dk> skrev i en meddelelse
>>news:vh7vt1laedkup9urhu81tv4cd1m008ogei@4ax.com...
>
>>> Hvis plastikken som holder en forlygte er revnet efter påkørsel (glas
>>> intakt),
>>> hvordan repareres det når forsikringen skal betale?
>>>
>>> 1. Det limes.
>>>
>>> 2. Ny lygte.
>>>
>>> 3. Forskelligt efter alderen på bilen.
>>
>>Forskelligt alt efter hvad der KAN købes som reservedel
>>I 99,99% af tilfældene vil der ved plastic skulle en helt ny lygte til
>
> Ok takker...
>
> Jeg spørger fordi min Vectra fra 1989
blev påkørt i en af de dage der
> var
> isslag.
>
> Højre forskærm fik en skarp bule og blinklygten blev knust pga. påkørsel
> med
> trailer. Forlygten "slap" med de revnede beslag. De kan ses på dette
> billede
> hvor alt det sorte er plastik:
>
>
http://uggerhoj-autodele.dk/shop/productinfo.asp?id=19498
>
>
> Ham som lavede skaden havde sin mekanikker med for at bedømme skaden, og
> evt.
> lave den.
>
> Mekanikkeren mente at man normalt ville lime sådan beslag, da det ikke
> ville
> blive takseret til mere af forsikringen.
>
> --
> Henrik