Barbering
Fra : TheLock

Dato : 13-06-01 19:21

Hejsa

Jeg er ny her og har ikke indrykket noget her før, så bær lige over med mig
*S*

Jeg er en ung fyr på omrking de 30, som igennem en del år efterhånden har
barberet mig på nosserne. I starten var det ikke noget jeg var glad for at
vise frem, men som årene er gået, er det ikke noget jeg tænker meget over.
Men nu er jeg efterhånden gået lidt videre, så nu ryger resten også med. Og
det er jo selvfølgelig lidt mere synligt, og bekymrer mig da også lidt *G*

Mit spørgsmål er, hvor mange af Jer derude der på den ene eller anden måde
benytter eller har benyttet jer af intimbarbering. Kort sagt, hvor mange af
jer der er helt eller delvis glatte..

Det skal lige siges, at det ikke er noget jeg gør fordi jeg tror at piger
tænder på det, men fordi jeg selv tænder på det.

Hygge

Fra : Cowey

Dato : 14-06-01 15:01

*

> [...]
> benytter eller har benyttet jer af intimbarbering. Kort sagt, hvor mange

bare til orientering: jeg er helt igennem glatbarberet.

> Det skal lige siges, at det ikke er noget jeg gør fordi jeg tror at piger
> tænder på det, men fordi jeg selv tænder på det.

Jeg både tænder på det og synes også at det ihvertfald for en kvinde er mest
hygienisk.

Men jeg kan forstå på dit indlæg at du er usikker på hvordan folk vil
reagere på en glatbarberet mand!
Herinde i dk.snak.seksualitet er vi vist alle tolerante over får næsten
alting, men ude i den store verden er man vist ikke lige så tolerante som vi
er.
Når jeg er i svømmeren, glor alle kvindfolkene surt og med en hovedrysten
efter mig!!
så...

MVH. Mirian

Fra : Tomas O.

Dato : 14-06-01 21:34

"Cowey" <cowey@worldonline.dk> skrev i en meddelelse news:%59W6.2631$VQ4.215210@news010.worldonline.dk...
SNIP

Hej Mirian

> Når jeg er i svømmeren, glor alle kvindfolkene surt og med en
> hovedrysten efter mig!! så...

Tjah misundelse er en grim ting *G* eller retetre, der er den
ondeh... mange sexforskrækkede kvinder derude i det virkelige liv som
ser ned på alt hvad der er lidtanderledes fordi de måske synes det er
'billigt'

Vorherrebevares for den slags holdninger. (jeg synes personlig det er
synd for dem)

Hilsen
Tomas O.

Fra : TheLock

Dato : 14-06-01 23:07

Ja, og tænk så på at det er ses tit hos piger, men meget sjældent hos
mænd... Tør slet ikke tænke på hvordan reaktionen i svømmeren ville blive...
Nu svømmer jeg heldigvis ikke *G* Men jeg var fornyligt iseng med en pige
før første gan (altså for os.... *S*) Og hendes reaktion var : "Hvad fanden
.... Barberer du dig... Laver du så også porno ? Må jeg se... " Det tændte
mig lidt af, og der skete ikke mere den aften..

> [...]
> ondeh... mange sexforskrækkede kvinder derude i det virkelige liv som
> ser ned på alt hvad der er lidtanderledes fordi de måske synes det er

Ja, der kan meget vel være en del misundelse over maglende mod til at være
lidt frimodig, eller hvad fanden det nu hedder.

Hygge
Rasser

Fra : Puk

Dato : 15-06-01 06:22

> Ja, og tænk så på at det er ses tit hos piger, men meget
sjældent hos
> mænd... Tør slet ikke tænke på hvordan reaktionen i svømmeren
ville blive...

I svømmeren kunne du eventuelt drage fordel af en fordom blandt
mange mænd.
Jeg har da fået fortalt af mine mandlige venner, at mænd ofte
kigger på hinanden i svømmehallens omklædningsrum, men at det
gøres meget i smug. Grunden skulle efter sigende være, at de
kære mænd er hunderæd for at blive opfattet som bøsser af de
andre mænd. Hvis dette er sandt, skulle der vel være en ret stor
sandsynlighed for, at du ikke vil blive udsat for kommentarer
eller blikke med noget budskab i, da det jo ville "afsløre"
afsenderen som en der havde kigget.

Men det er jo altså blot noget, jeg har hørt fra kammerater. Jeg
kommer ikke selv i mændenes omklædningsrum *G*.

For kvindernes vedkommende synes jeg da næsten, at det kan være
lige omvendt. Der kan snildt blive sendt blikke og snakket lidt
i hjørnerne, men det sker da lige så ofte, hvis der er en
pige/kvinde som slet ikke trimmer/retter til i de nedre regioner
(eller under armene).
Det sagt, så synes jeg nu ikke det er ret ofte, jeg har oplevet
det, men det kan jo skyldes mangel på opmærksomhed omkring det
*S*.

> Ja, der kan meget vel være en del misundelse over maglende mod
til at være
> lidt frimodig, eller hvad fanden det nu hedder.

Jeg er nu slet ikke så sikker på, at det er misundelse, der er
tale om. Folk (både mænd og kvinder) snakker, fniser og fnyser
af alskens ting og jeg tror egentlig blot det er fordi noget er
anderledes. Ikke nødvendigvis fordi man er misundelig.

Hyg sig så vældigt
Puk

Fra : FreYa

Dato : 15-06-01 06:45

Fri, 15 Jun 2001 07:22:17 +0200, i dk.snak.seksualitet, skrev "Puk"
<powder@worldonline.dk>:

> [...]
>af alskens ting og jeg tror egentlig blot det er fordi noget er
>anderledes. Ikke nødvendigvis fordi man er misundelig.

Nej, misundelse får skylden for mangt og meget, og ofte, tror jeg,
helt uberettiget.

Det er mit indtryk at man løber en alvorlig risiko for at blive kaldt
misundelig, blot fordi man forholder sig kritisk til nogen ting, eller
bare siger tingene højt (ja, eller hvisker dem ;)) og det synes jeg er
synd og skam.

Men ihvertfald er en sikker måde at lukke munden på kritiske røster,
er at kalde dem misundelige. Det kan man jo ikke så godt argumentere
imod...

Ikke at det har noget med nærværende emne at gøre;)

Men jeg tror faktisk heller ikke at folk generelt er hverken så
misundelige, eller seksuelt forskrækkede som det antydes i denne tråd.
--
Freya

Fra : Tomas O.

Dato : 15-06-01 07:52

"FreYa" <freya@mailto.dk> skrev i en meddelelse news:v58jito4csmr7n028h0koama8emj3eo916@4ax.com...
SNIP

Hej FreYa

> Men jeg tror faktisk heller ikke at folk generelt er hverken så
> misundelige, eller seksuelt forskrækkede som det antydes i denne
> tråd.

Man slipper sgu aldrig af med at stille sagen på spidsen når du er
her

Jeg tror der er flere seksuelt forskrækkede kvinder som bruger
latterliggørelsen som våben, og en kvinde der bliver kiget og fniset
og fnyst efter føler sig el lidt ilde tilpas?

Hilsen
Tomas O.

Fra : FreYa

Dato : 15-06-01 08:21

Fri, 15 Jun 2001 08:51:30 +0200, i dk.snak.seksualitet, skrev "Tomas
O." <tfo@gmx.net>:

Hej Tomas :)

>Man slipper sgu aldrig af med at stille sagen på spidsen når du er
>her

Så så do! ;)

>Jeg tror der er flere seksuelt forskrækkede kvinder som bruger
>latterliggørelsen som våben,

Der er mange måder at forsøge at kvæle andres frie liv og seksualitet
på, og ja, der er sgu meget misundelse og jantelov, men det er bare
ikke altid at det er årsagen.

>og en kvinde der bliver kiget og fniset
>og fnyst efter føler sig el lidt ilde tilpas?

Tjah, personligt er jeg nu ligeglad, for selvom de måske tror at det
er mig de fnyser af, så ved jeg jo godt at det i virkeligheden er af
dem selv. De fnisende...jamen herregud, de er som regel ikke så gamle.

Forleden oplevede jeg to ældre damer kommentere mit tøj, vel at mærke
to damer jeg gik forbi nede på gaden, og aldrig har set før! Og jeg
tænkte, at de sandsynligvis har oplevet meget kritik i deres liv, og
sikkert aldrig set pæææne nok ud, i deres mors øjne, og hvad har vi,
og det er sgu da synd for dem! Det må være træls at have en så negativ
tilgang til livet, og at have tillagt sig vanen med at kritisere
andre, ja, sågar fremmede på gaden. Men det har jo intet som helst med
mig at gøre.

Nå, tilbage til svømmehallen *G*. Som sagt, så er det yderst sjældent
det sker. Jeg ser langt flere kvinder der er barberede, end jeg ser
fnysende kvinder, så alt i alt mener jeg ikke det står så slemt til.

Retfærdigvis skal jeg da lige nævne at jeg oplever opmærksomhed oftere
når det _hele_ er barberet af, end når man lader noget af toppen
tilbage. Og det skyldes, tror jeg, som Puk er inde på, ganske enkelt
at det er anderledes. Det er efterhånden helt almindeligt at kvinder
barberer sig, men sjældent at de barberer det hele af. Ligesom det er
yderst sjældent at møde en kvinde med hår op til navlen og strittende
ud under armene :)

Og mere tror jeg såmænd ikke der ligger i det. Jeg kan naturligvis
tage fejl.

--
Freya

Fra : Tomas O.

Dato : 15-06-01 08:36

"FreYa" <freya@mailto.dk> skrev i en meddelelse news:4rdjit4btmsak013n3njl43eucgsmn4fng@4ax.com...
Hej FreYa

> Så så do! ;)

Det var skam positivt ment

> Der er mange måder at forsøge at kvæle andres frie liv og
> seksualitet på, og ja, der er sgu meget misundelse og jantelov,
> men det er bare ikke altid at det er årsagen.

Nej du har da ret.

> [...]
> det er mig de fnyser af, så ved jeg jo godt at det i virkeligheden
> er af dem selv. De fnisende...jamen herregud, de er som regel ikke

*G* som vanligt rammer du knolden på sømmet. Hvor får du det fra?

> [...]
> have en så negativ tilgang til livet, og at have tillagt sig vanen
> med at kritisere andre, ja, sågar fremmede på gaden. Men det har jo

Bingo. Det er det der kaldes projiceren i det pyskologiske fagsprog.

> [...]
> sjældent det sker. Jeg ser langt flere kvinder der er barberede,
> end jeg ser fnysende kvinder, så alt i alt mener jeg ikke det står

OK, jeg kommer ikke sååå tit inde i kvindernes omklædningsrum når jeg
er i svømmeren *G*

> [...]
> det hele af. Ligesom det er yderst sjældent at møde en kvinde med
> hår op til navlen og strittende ud under armene :)

Ak ja den grimme ælling igen. Han var slet ikke grim men bare
anderledes og skulle derfor kanøfles.

> Og mere tror jeg såmænd ikke der ligger i det. Jeg kan naturligvis
> tage fejl.

Det er egentlig også nok.

Hilsen
Toms O.

Fra : Sott

Dato : 15-06-01 11:20

Hej Tomas O. :0)

"Tomas O." <tfo@gmx.net> skrev i en meddelelse

> Jeg tror der er flere seksuelt forskrækkede kvinder som bruger
> latterliggørelsen som våben, og en kvinde der bliver kiget og fniset
> og fnyst efter føler sig el lidt ilde tilpas?

Jeg er enig med FreYa i, at det ikke altid er misundelse - og jeg tror
heller ikke det behøver være seksuelt forskrækkede kvinder. Der bliver også
gloet, hvis man har tatoveringer. Især hvis ens tatoveringer ikke er de her
små, søde nutidige nogle Og der bliver gloet, når man er overvægtigt -
og også hvis man som jeg har prøvet en del gange, har rigtigt mange børn med
*SS*

Da jeg en overgang barberede mig glat, var jeg da ofte i svømmehallen
(svømmede med en veninde én gang om ugen) - og jeg tror ikke, at der som
sådan blev gloet. Eller også har jeg enten ikke lagt mærke til det, eller
tilskrevet det mine tatoveringer.

Der er denne fordom vedr. tatoveringer hos nogle - hvis man har
tatoveringer, så er man "sådan", og når så jeg har været i svømmehallen med
ungerne, så har jeg oplevet især ældre kvinder, der så temmelig
misbilligende ud - ligesom jeg har mistet en mulighed for avancement i en
mindre virksomhed pga. ærmeløs t-shirt og tatoveringer *G*

Tusinde hilsner
Søs, som stadig barberer sig - men ikke det hele :0)

Fra : Henning

Dato : 15-06-01 14:35

"Sott" <sott@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

Hej Søs

> Tusinde hilsner
> Søs, som stadig barberer sig - men ikke det hele :0)

Det er godt, så er der noget at klamre sig til, når
man udfører "Bull riding" *GGGG*

Knus
Henning

Fra : Sott

Dato : 16-06-01 12:06

Hej Henning :0)

"Henning" <h2m65@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er godt, så er der noget at klamre sig til, når
> man udfører "Bull riding" *GGGG*

Du er altså ret fræk for tiden - din slagterhund *GG*
Vi må hellere pudse konen din på dig

Knus
Søs

Fra : Henning

Dato : 16-06-01 17:26

> Hej Henning :0)

Hej Søsser

> Du er altså ret fræk for tiden - din slagterhund *GG*
> Vi må hellere pudse konen din på dig

Konen? *GGG*
Ok, hun skal ikke have skylden for den måde, jeg
er på lige i øjeblikket, men jeg glæder mig gevaldigt til
den 7/7 , så jeg er lidt manisk.
Ellers er det tit, jeg skriver på den måde, når min
kone og jeg har et erotisk spil/forspil kørende, her vil
jeg så fortælle dig en "hemlighed" det er så ofte hende,
der støber ideerne til at fyre den slags bemærkninger
af, hun er ret så fantasifuld *GGGG*

MVH
Henning

Fra : Sott

Dato : 17-06-01 14:29

Hej Henning :0)

> Konen? *GGG*
> Ok, hun skal ikke have skylden for den måde, jeg
> er på lige i øjeblikket, men jeg glæder mig gevaldigt til
> den 7/7 , så jeg er lidt manisk.

Hehe, jeg er også ret "tændt" på ideen *G*

> [...]
> jeg så fortælle dig en "hemlighed" det er så ofte hende,
> der støber ideerne til at fyre den slags bemærkninger

Hmm.. hr. og fru Slagterhund - hun er vist en ulvinde i fåreklæ'r *G*

Tusinde hilsner
Søs

Fra : Hanne L

Dato : 16-06-01 12:15

Sott skrev i en meddelelse news:9gcnia$6tf$2@news.inet.tele.dk...

Kære Søs

Tomas skrev:
> [...]

Jeg personligt ville blive mere vred end ilde tilpas, og
ville kigge spørgende på dem, til de, forhåbentlig
skamfuldt, kiggede den anden vej. For det ligner da
ikke noget at dømme mennesker, man ikke kender, på
den måde, når man ikke ved, hvad der ligger til baggrund
for, at man er enten lidt eller meget barberet forneden,
eller for den sags skyld har tatoveringer.

> [...]
> og også hvis man som jeg har prøvet en del gange, har rigtigt mange børn med

Ja, du er en værre en *SSS*. Både overvægtig og med
tatoveringer. Ifølge nogle burde du sikkert slet ikke komme
sådanne offentlige steder. Og så med børn! Jeg kan lige
forestille mig fordømmelsen.

> Tusinde hilsner
> Søs, som stadig barberer sig - men ikke det hele :0)

Kærlige hilsner
Hanne L, som barberer det hele af.
Bare vent, til også _du_ bliver gråhåret forneden *GGG*.
Jeg tror ikke, det er godt med hårfarvning dernede.

Fra : Sott

Dato : 16-06-01 14:43

Hej Hanne :0)

"Hanne L" <maane69@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, du er en værre en *SSS*. Både overvægtig og med
> tatoveringer. Ifølge nogle burde du sikkert slet ikke komme
> sådanne offentlige steder. Og så med børn! Jeg kan lige
> forestille mig fordømmelsen.

*GG*
Det gør mig nu ikke noget - det er jo bare fordi jeg skiller mig ud på nogle
måder.
For det første burde jeg (med de tatoveringer) være en blond biker-babe
*LOL*
Og så går det da helt galt, når jeg står der som en anden moder jord,
omsorgsgivende og omdrejningspunkt for så mange børns svømme-oplevelse
Når/hvis jeg så skriger af grin og laver fis og ballade - jamen, så er
scenariet kørt helt af sporet for de fleste...

> Kærlige hilsner
> Hanne L, som barberer det hele af.
> Bare vent, til også _du_ bliver gråhåret forneden *GGG*.
> Jeg tror ikke, det er godt med hårfarvning dernede.

Jeg har skrevet mig dette bag øret. BTW - jeg har lagt mærke til, at både
efter øjenbrynsplukning, og barbering under armene/bikinilinien der er
hårene længere og længere tid om at vokse ud - og mange kommer slet ikke
igen. Jeg forstår det umiddelbart godt ved plukningen, men da ikke ved
barberingen...

Også kærlige hilsner til dig
Søs :0)

Fra : Hanne L

Dato : 16-06-01 12:28

Puk skrev i en meddelelse news:WVgW6.1164$hi6.157413@news000.worldonline.dk...

Hej Puk

> [...]
> sandsynlighed for, at du ikke vil blive udsat for kommentarer
> eller blikke med noget budskab i, da det jo ville "afsløre"

Underligt, hvis mænd har det sådan. Har de ellers ikke
sammenlignet tissemandens størrelse helt fra små af?
Det troede jeg såmænd stadig, de gjorde *GGG*.

> Men det er jo altså blot noget, jeg har hørt fra kammerater. Jeg
> kommer ikke selv i mændenes omklædningsrum *G*.

Nej, ærgerligt, ikke? *SSSS*

> [...]
> Det sagt, så synes jeg nu ikke det er ret ofte, jeg har oplevet
> det, men det kan jo skyldes mangel på opmærksomhed omkring det

Jeg tror, du har ret i, at det er mere accepteret, at kvinder
kigger på hinanden. De kunne jo sagtens være lesbiske,
men det er vist ikke den første tanke, der falder en ind.
Ikke hos mig i hvert fald, som elsker at kigge på både
kvinder og mænd.

Men er det virkelig sådan, at det udløser undren, hvis
kvinder ikke trimmer deres hårvækst?

Jeg kunne personligt ikke drømme om at barbere hårene
af under armene. Min kæreste vil også have sig det frabedt.
Nu har jeg ikke ret meget, men tror jeg ville føle mig som
en lille pige, hvis jeg gjorde det.
At jeg gør det forneden er både, fordi det er pikant, men,
som sagt, også fordi jeg er blevet gråhåret dernede *SSS*.

> til at være

Selvom det er blevet mere almindeligt at intimbarbere
sig, er der sikkert stadig mange, som ikke "tør" vise det
frem offentligt som f.eks. i en svømmehal, og derfor
lader være.

Venlig hilsen
Hanne L, som undrer sig over, at denne tråd ikke kan
ses på TDC´s newsserver??? Og derfor først har opdaget
denne og andre tråde i dag.

Fra : Puk

Dato : 16-06-01 20:57

"Hanne L" <maane69@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

Hej Hanne

> Underligt, hvis mænd har det sådan. Har de ellers ikke
> sammenlignet tissemandens størrelse helt fra små af?
> Det troede jeg såmænd stadig, de gjorde *GGG*.

LOL, jo det har jeg da ladet mig fortælle. Iøvrigt havde min
bror faktisk en lineal ( i rød plast *G*), som han brugte, når
han skulle vise mig hvor stor hans tissemand var *G*. Han var
godt nok ikke så gammel .

Men som jeg har ladet mig det forklare, så er det noget med at
gutterne er bange for at kiggeri vil blive misforstået som
interesse. Det skal dog siges, at det er noget jeg har hørt fra
ret unge mænd omkring 20 +/- et par år, så måske det har noget at
gøre med usikkerhed omkring egen sexualitet. Jeg kan dog snildt
forestille mig, at det til fodboldtræningen kan være uheldigt at
blive stemplet som bøsse, fordi man kigger på de andre gutter.
Sådan nogle unge gutter kan være ret så rå ved hinanden....måske
for at demonstrere hvor hårde de selv er, som et slags udtryk for
misforstået mandighed.

> Nej, ærgerligt, ikke? *SSSS*

Jo sgu *G*. Jeg var i svømmeren med en veninde og hendes lille
dreng for ikke ret lang tid siden og jeg argumenterede stærkt
for, at den lille purk ikke skulle traumatiseres ved på
fuldstændig overvældende vis at blive udsat for horder af nøgne
kvinder. Jeg mente klart, at når nu hun var alene med ham, så
var det nok en god idé at han fik set nogle flere mænd. Men
hverken hun eller damen i billetlugen mente, at det kunne
forsvares at vi tre gik ind i mændenes omklædningsrum, så purken
og jeg måtte begge lide *G*.

> [...]
> men det er vist ikke den første tanke, der falder en ind.
> Ikke hos mig i hvert fald, som elsker at kigge på både

Heller ikke her. Men tilgengæld synes jeg, at det er
bemærkelsesværdigt, hvordan folk meget ofte tager det at andre
kigger som noget negativt. Eksempelvis at folk kigger og
eventuelt hvisker og fniser. Hvorfor skulle det lige være fordi,
de sagde eller mente noget nedladende? Min egen lillesøster gør
det tit (15 år gammel), men som oftest når hun trækker mig i
ærmet eller prikker mig på skulderen og hvisker noget om en
anden, så er det fordi hun synes denne anden pige er flot, har et
lækkert hår, har lige de støvler på som hun selv gerne vil have
etc etc. Det andet sker selvfølgelig også, det er bare ikke nær
så tit.

Jeg har også fanget mig selv i at kigge på folk, fordi de så
flotte eller fascinerende ud, og så kigge væk når de kiggede, af
skræk for at de ville opleve det negativt. Og jeg har haft lyst
til simpelthen at sige, "Wow en flot frisure" eller "Du har altså
bare udstråling, jeg kunne ikke lade være med at kigge".

At folk hvisker og fniser behøver absolut ikke være noget
negativt, men vi har en tendens til at tolke andres stjålne
blikke som sådan og hvorfor egentlig det?

> Men er det virkelig sådan, at det udløser undren, hvis
> kvinder ikke trimmer deres hårvækst?

Som sagt er det ikke noget jeg har lagt helt vildt meget mærke
til, men en overgang kom jeg på en fast dag og tidspunkt i
svømmeren hver uge med en god ven. Det var lige det tidspunkt
hvor ungdomsholdet i udspring også kom i svømmeren. Og der lagde
jeg mærke til at de unge piger (jeg vil skyde på at de har været
fra 13 -16 eller noget i den stil) helt tydeligt snakkede om 2 af
de andre kvinder som kom fast og som netop ikke trimmede nogen
hårvækst. Hverken under arme, på ben eller i skridtet. Det var
iøvrigt også de første gange jeg nogensinde så nogen trimme i
svømmehallen. Disse unge piger trimmede alt (alt hvad de havde i
hvert fald *G*). Og det foregik inden de hoppede i badedragten
inde i bruserummet mens alle så til. Det tror jeg nu nok, jeg
ville være lidt for bly til *S*. Jeg kan ikke forestille mig, at
jeg kunne stå med spredte ben og trimme i skridtet foran alle
mulige fremmede mennesker.

> [...]
> At jeg gør det forneden er både, fordi det er pikant, men,
> som sagt, også fordi jeg er blevet gråhåret dernede *SSS*.

Sådan er vi jo så forskellige. Jeg barberer mig altid under
armene, men jeg gider ikke barbere mig i skridtet, hvis ikke jeg
lige har en partner at nyde det med. Når jeg er 100 % single, så
gider jeg ikke trimme skridtet for så er det bare en ekstra
tidsrøver. Men jeg er heller ikke gråhåret dernede *G*. Dog har
jeg helt glat hår i skridtet, hvilket jeg som yngre var meget
pinligt berørt over. Alle de andre tøser krøllede jo i skridtet
og jeg syntes det var meget pænere.

> Selvom det er blevet mere almindeligt at intimbarbere
> sig, er der sikkert stadig mange, som ikke "tør" vise det
> frem offentligt som f.eks. i en svømmehal, og derfor
> lader være.

Det generer ikke mig. Men det gør det tilgengæld, hvis jeg
generelt er i en periode hvor jeg trimmer, men jeg ikke lige har
fået det gjort, så jeg har små stubbe, der er synlige. Skal det
gøres skal det gøres ordentligt og ikke halvt. *S*.

Hyg sig så vældigt
Puk

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 16-06-01 21:15

"Puk" <powder@worldonline.dk> wrote in message
> [...]
> hverken hun eller damen i billetlugen mente, at det kunne
> forsvares at vi tre gik ind i mændenes omklædningsrum, så purken

jeg må indrømme jeg står lidt af her.... jeg kan ikke se at en lille purk
bliver traumatiseret af at se nøgne kvinder.... det ser han jo forhåbentligt
dagligt hjemme ved sin mor så hvorfor skulle det være så stor en omvæltning
at se andre nøgne kvinder??
jeg vil snarer sige at hvis drengen kun er vant til kvinder vil traumet
blive så meget større hvis han pludselig ser horder af nøgne mænd....

men... klart bør små drenge se nøgne mænd... men det er da forhåbentlig
noget drengens far kan klare... ( hvis han sæfølig ser ham) og hvis ikke så
er der vel andre mandlige personer i drengens liv... moderens kæreste (
selvom jeg ved det kan være et problem for den nye kæreste i starten)
bedstefar.... gode kammerarter som evt kunne tage drengen med i herrenes
onklædningsrum.....
det kan da ikke være så katastrofalt et problem at en lille dreng måske ikke
ser mange nøgne mænd når han er lille..... han skal nok få noget at
identificere sig med når han bliver ældre og skal bade i skolen eller
lignenden....
--
knus sabina

behind every good woman, lies
a trail of men.....*SF*
læs mine artikler på www.MandeZonen.dk

Fra : Puk

Dato : 17-06-01 00:15

"Sabina Hertzum" <sabina@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
forhåbentligt
> dagligt hjemme ved sin mor så hvorfor skulle det være så stor

Nu var det jo altså ment som en spøg og sagt i en skæg samtale
mellem to veninder som fjantede rundt og hyggede sig.
Selvfølgelig er der ikke noget traumatiserende i at se en bunke
nøgne kvinder. Men mine venner og jeg kan godt til tider lide at
gøre lidt grin med al den psykologiske indsigt, som er blevet så
moderne. Det er såmænd interessant nok, men det løber bare af og
til lidt at sporet og bliver draget ind i snart sagt alt. Og så
er det altså skæg at køre det op i en spids.

Det sagt, så kan jeg da godt huske, da jeg var omkring 5-7 år
gammel (husker ikke nøjagtigt hvornår) og til tider var i
svømmeren bare med min far og min bror. Jeg kunne godt føle mig
lidt beklemt ved at være den eneste pige i drengenes
omklædningsrum og føle mig meget genert. Jeg var stort set i
badedragten før jeg var ude af mit almindelige tøj. Ikke at det
skal forstås som et traume. Blot at det nok i virkeligheden
overskred mine grænser og jeg faktisk var for genert omkring det
til overhovedet at turde nævne det.

> jeg vil snarer sige at hvis drengen kun er vant til kvinder vil
traumet
> blive så meget større hvis han pludselig ser horder af nøgne
mænd....

Eller også vil han føle sig hjemme blandt nogen der ligner ham
lidt mere rent fysisk.
Men som sagt, det var en joke mellem to veninder og jeg smed bare
samtlige mine dårlige argumenter på bordet for at komme ind og
klæde om hos gutterne.

Hyg sig så vældigt
Puk

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 17-06-01 00:19

> Men som sagt, det var en joke mellem to veninder og jeg smed bare
> samtlige mine dårlige argumenter på bordet for at komme ind og
> klæde om hos gutterne.

see det fremgik jo ikke så er jeg mere rolig*G*
hvorom alting er kommer det ( IMO) også an på purkens alder.... jeg kunne
forstå det hvis man ver omkirng 7 år og begynder at blive meget bevidste om
"den lille forskel"--- jeg ved da min søn er meget opmærksom på det ( han er
jo 7)
men snakker vi om en lille bitte en på max 4-5 kan jeg ikke se problemet

Fra : "Trine Stubbe Teglbj~

Dato : 17-06-01 08:53

In article <GPOW6.2001$hi6.281561@news000.worldonline.dk>, "Puk"
> [...]

> for bly til *S*. Jeg kan ikke forestille mig, at jeg kunne stå med
> spredte ben og trimme i skridtet foran alle mulige fremmede mennesker.

   Nej, jeg ku heller ikke forestille mig at fremstille min barbering for
alt og alle (Måske lige på mine underben - men når jeg nu som regel
barberer det hele når jeg gør det såååeh Men egentlig så virker det
der lidt provokerende på mig - det at sådan en flok tøser offentligt
stiller op til udstilling af deres barbering/trimning af bøde kønsdele og
andet. Ikke provokerende fordi de gør det som sådan den måde at gøre det
til et kollektivt anliggende der indrager alle der tilfældigvis er til
stede i omklædningsrummet.

> [...]
> som yngre var meget pinligt berørt over. Alle de andre tøser krøllede
> jo i skridtet og jeg syntes det var meget pænere.

   Jeg holder mig til samme gruppe som Hanne her - ingen barbering under
armene men altid i skridtet. Jeg er heldigvis velsignet med lyse dun
under armene og synes ikke jeg har det store behov - for jeg tror faktisk
det klør nederdrægtigt når det vokser lidt i løbet af dagen
   Til gengæld barberer jeg altid skambamserne - simpelthen fordi jeg synes
det bliver så klistret og klamt hvis der er hår der.

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : FreYa

Dato : 15-06-01 05:59

Thu, 14 Jun 2001 16:01:04 +0200, i dk.snak.seksualitet, skrev "Cowey"
<cowey@worldonline.dk>:

>Når jeg er i svømmeren, glor alle kvindfolkene surt og med en hovedrysten
>efter mig!!

Allesammen?!

For mit vedkommende har jeg oplevet alt fra fnis til fnys ;) men langt
de fleste lader som ingenting.
--
Freya

Fra : Cowey

Dato : 15-06-01 19:21

> Allesammen?!

Sorry... men overdrivelse fremmer forståelsen!!
Nej ikke allesammen, men mange især lidt ældre kvinder!

> For mit vedkommende har jeg oplevet alt fra fnis til fnys ;) men langt
> de fleste lader som ingenting.

Jeg har også oplevet fnis, men det var mest fra helt unge piger, der nok kun
lige selv har fået hår forneden og føler sog meget modne ved det!!

> Freya

MVH Mirian

Fra : modesty

Dato : 15-06-01 13:08

Hej
Ja hvor hører denne kommentar egentlig hjemme? Et eller andet sted
herunder...

Og
> det er jo selvfølgelig lidt mere synligt, og bekymrer mig da også lidt *G*

Det der med om folk kikker på en eller ej og hvordan det skal forstås når de
gør? Om de er misundelige eller fordømmende, beundrende eller bare
nysgerrige. Jeg er vist en af dem der kikker meget på andre. Jeg kommenterer
sjældent. Jeg kikker når nogen skiller sig ud. For jeg er altså temmeligt
nysgerrig. Og ja, jeg har opdaget at mange tror jeg kikker efter dem fordi
jeg ikke bryder mig om deres udseende, men det er nu sjældent. Jeg føler
ikke et behov for at vende pegefingeren hverken op eller ned. Jeg lader mig
bare inspirere. Hvis en eller anden nu har sin helt egen stil, tatoveringer
eller tøj eller frisure, er det så ikke meningen at man skal se det? I hvor
høj grad er det høfligst at lade som om ens medmennesker er luft?
Kærlig hilsen
modesty