UV video
Fra : Torben

Dato : 31-01-06 15:13

Er der nogle der har kendskab til uv-video huse der er godkendt til mere end
100 m.

Mvh. Torben

Fra : Sune Jorgensen

Dato : 31-01-06 16:10

De nye Nimar UV Video huse skulle klare 120-130 m og forhandles af Scansub i
Roskilde.
/Sune

Fra : Johnny Christensen

Dato : 31-01-06 16:22

Det er sjældent at de kommer med mere end 100m rating. Der har været nævnt
Nimar, men det ville jeg nok ikke bruge på dybt vand. Alt ære og respekt
værd, men det er kun et plastik hus.
Jeg ved at Gates huse har flere gange været anvendt på 180-200m uden
lækager. Jeg har været med til at misbruge det groft, ved som fridykker
slædekamera at sende det på 150m på 1½ minut, nogen gange ved et uheld
efterlade det på dybden i en times tid. Det viste ingen svaghedstegn
overhovedet.
Amfibico har en rating på omkring 100m, men hvis man tager dem på 110m + så
bliver knapperne trykket ind og du mister styring på videoen.
www.sealux.de laver også gode huse, de kan klare en del mere end hvad de er
rated til.

--
www.johnnychristensen.com
Inspiration til nordisk dykning

Fra : Sune Jorgensen

Dato : 31-01-06 16:48

Jeg har netop selv bestilt et hus hos Scansub, da det iflg. John gælder
citat:

"Huset er netop blevet forbedret på flere punkter og prisen sat ned med 15%
i forhold til 2005 priserne. Det er udført i klart polycarbonat vandtæt til
120 meter."

www.nimar.it står husene dog stadig til 100 m, mens de hos www.scansub.dk
står til 130m.

Jeg synes selv de er billige (i fht. andre huse) men Johnny har ret, man får
hvad man betaler for, normalt

/Sune

Fra : Torben

Dato : 31-01-06 16:40

"Torben" <trp@(remove)hajq.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogle der har kendskab til uv-video huse der er godkendt til mere
> end 100 m.
>

> Mvh. Torben

Jeg takker mange gange .... For s. de Gates huse er lækre, og _dyre_

Torben

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 01-02-06 11:57

Egentlig ikke men www.digideep.com plejer at give svar på den slags