Afgift på tysk importbil
Fra : Brian S Jensen

Dato : 31-01-06 08:35

Hej

Hvis nu man køber en, f.eks. BMW 528i, til 60.000 Dkr i tyskland
- så kan vel godt regne med at afgiften ikke er MERE end de 180%
- eller hvad

Kigger de (Skat) mest på hvad en tilsvarende bil koster i DK og så bare
lægger det på i afgift, således at den måske havner på 220.000 Dkr ?

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : DJ Bobo \(211 16\)

Dato : 31-01-06 08:43

"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvis nu man køber en, f.eks. BMW 528i, til 60.000 Dkr i tyskland
> - så kan vel godt regne med at afgiften ikke er MERE end de 180%
> - eller hvad

Wrong !

Du læser ALT om det hér: http://bilimport.tkrath.dk

Fra : Claus & Lene, Ålborg

Dato : 31-01-06 09:45

De kigger på hvad en tilsvarende koster (med samme udstyr koster) og
derefter beregner de afgiften ud fra det.

/claus

Fra : Armand

Dato : 31-01-06 22:22

Claus & Lene, Ålborg skrev:
> De kigger på hvad en tilsvarende koster (med samme udstyr koster) og
> derefter beregner de afgiften ud fra det.

Jup!
Og regn trygt med at beløbet bliver ca. 60% af den danske værdi!

--
Armand.
(lorte news.worldonline der p.t. ikke lader mindre svar komme igennem
uden at man tuner dem kunstigt større)
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..

..
..

Fra : Henrik B.

Dato : 02-02-06 20:24

> Jup!
> Og regn trygt med at beløbet bliver ca. 60% af den danske værdi!

63%.

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : Armand

Dato : 02-02-06 21:01

Henrik B. skrev:

> 63%.

Nu skrev jeg cirka!

Men nu når der skal køres i satsen:
Jeg plejer at anbefale at bruge tommelfingerregelen at kigge efter
køretøjer der ikke koster over 1/3 af den danske markedsværdi - Der skal
jo også være et spænd til dækning af transport m.m., samt ikke mindst en
økonomisk fordel i selv at importere!!