/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Thule eller Harald Nyborg tagbøjler..?
Fra : Kristian Knudsen


Dato : 31-01-06 00:18

Hej.

Vi skal til Norge om 3 uger og jeg har været så heldig at finde en god ven,
som har en tagboks vi kan låne.

Jeg har bare ikke nogen tagbøjler. Jeg har en Passat Variant fra 2000 og
mangler bare selve bøjlerne.

Jeg kan leje et sæt i Bilexperten til ca. 300, købe et i Harald Nyborg til
500 og købe et Thule til ca. 900.

Forskellen mellem HN og Bilexperten gør, at jeg overvejer at købe et hos HN.
Jeg ved ikke endnu, om vi efterfølgende skal bruge tagboks på andre ferier,
men så havde jeg da i det mindste bøjlerne.

Er der nogen af jer, som har erfaringer på det område og kan fortælle
lidt...? Nu er det jo "kun" 2 X 900 km

Jeg kan ikke vurdere om det alene er pænt design, som skiller Thule fra
HN..?

Noget helt andet... Har det betydning om tagboksen monteres i midten eller
i siden. Jeg kan se at det er lidt forskelligt fra bil til bil. Kan se
fornuften i, at sætte den i siden, så man bedre kan nå, men giver det
problemer med vind, stabilitet mv..?

Mvh.
Kristian



 
 
MGJ (31-01-2006)
Kommentar
Fra : MGJ


Dato : 31-01-06 05:55


> Jeg kan leje et sæt i Bilexperten til ca. 300, købe et i Harald Nyborg til
> 500 og købe et Thule til ca. 900.
>
> Forskellen mellem HN og Bilexperten gør, at jeg overvejer at købe et hos
> HN. Jeg ved ikke endnu, om vi efterfølgende skal bruge tagboks på andre
> ferier, men så havde jeg da i det mindste bøjlerne.
>
> Er der nogen af jer, som har erfaringer på det område og kan fortælle
> lidt...? Nu er det jo "kun" 2 X 900 km
>
> Jeg kan ikke vurdere om det alene er pænt design, som skiller Thule fra
> HN..?

Hej

Jeg har selv gjort de overvejelser da jeg lige har købt en tagboks. Jeg
valgte boksen som var på bud i bilka til 1999,- ud fra at den kun skal
bruges en gang om året og at designet var ok. Med hensyn til bøjlerne, ja
der valgte jeg Mitsubishi originale da de var noget mere gedine, så som
gummi kraver der beskytter mod snavs. Samtidig virket de noget kraftiger og
har en smarter låse mekanisme.
Omkring placeringen, ja nu er den boks jeg købte på 600l så den kan kun være
i midten, men det må absolut være det bedste at få vægten der og ikke i
siden.

MGJ



Kito (31-01-2006)
Kommentar
Fra : Kito


Dato : 31-01-06 07:46

"Kristian Knudsen" <Knuden@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:43de9e91$0$1790$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej.
>
> Vi skal til Norge om 3 uger og jeg har været så heldig at finde en god
> ven, som har en tagboks vi kan låne.
>
> Jeg har bare ikke nogen tagbøjler. Jeg har en Passat Variant fra 2000 og
> mangler bare selve bøjlerne.
>
> Jeg kan leje et sæt i Bilexperten til ca. 300, købe et i Harald Nyborg til
> 500 og købe et Thule til ca. 900.
>
> Forskellen mellem HN og Bilexperten gør, at jeg overvejer at købe et hos
> HN. Jeg ved ikke endnu, om vi efterfølgende skal bruge tagboks på andre
> ferier, men så havde jeg da i det mindste bøjlerne.
>
> Er der nogen af jer, som har erfaringer på det område og kan fortælle
> lidt...? Nu er det jo "kun" 2 X 900 km
>
> Jeg kan ikke vurdere om det alene er pænt design, som skiller Thule fra
> HN..?
>
> Noget helt andet... Har det betydning om tagboksen monteres i midten
> eller i siden. Jeg kan se at det er lidt forskelligt fra bil til bil. Kan
> se fornuften i, at sætte den i siden, så man bedre kan nå, men giver det
> problemer med vind, stabilitet mv..?
>
> Mvh.
> Kristian


>
Jeg har et par næsten nye som har været monteret på en audi 80, jeg ved ikke
om de passer på din bil, men jeg har ikke noget at bruge dem til, så de kan
erhverves for 200,- De er af mærket Thule med lås.
De befinder sig i Aalborg

vh
Poul



Kristian Knudsen (31-01-2006)
Kommentar
Fra : Kristian Knudsen


Dato : 31-01-06 14:22

Hej Poul..

Det kunne bestemt være interessant.
Der er bare lige det med fragten...

Jeg bor i Nordsjælland men det kunne vel løses..

Har du en manual eller et serienr. på dem. Så kunne jeg ringe til Thule evt.

Mvh.
Kristian


"Kito" <FUCK*SPAM!@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:43df076d$0$1802$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> "Kristian Knudsen" <Knuden@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:43de9e91$0$1790$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Hej.
>>
>> Vi skal til Norge om 3 uger og jeg har været så heldig at finde en god
>> ven, som har en tagboks vi kan låne.
>>
>> Jeg har bare ikke nogen tagbøjler. Jeg har en Passat Variant fra 2000 og
>> mangler bare selve bøjlerne.
>>
>> Jeg kan leje et sæt i Bilexperten til ca. 300, købe et i Harald Nyborg
>> til 500 og købe et Thule til ca. 900.
>>
>> Forskellen mellem HN og Bilexperten gør, at jeg overvejer at købe et hos
>> HN. Jeg ved ikke endnu, om vi efterfølgende skal bruge tagboks på andre
>> ferier, men så havde jeg da i det mindste bøjlerne.
>>
>> Er der nogen af jer, som har erfaringer på det område og kan fortælle
>> lidt...? Nu er det jo "kun" 2 X 900 km
>>
>> Jeg kan ikke vurdere om det alene er pænt design, som skiller Thule fra
>> HN..?
>>
>> Noget helt andet... Har det betydning om tagboksen monteres i midten
>> eller i siden. Jeg kan se at det er lidt forskelligt fra bil til bil. Kan
>> se fornuften i, at sætte den i siden, så man bedre kan nå, men giver det
>> problemer med vind, stabilitet mv..?
>>
>> Mvh.
>> Kristian
>
>
>>
> Jeg har et par næsten nye som har været monteret på en audi 80, jeg ved
> ikke om de passer på din bil, men jeg har ikke noget at bruge dem til, så
> de kan erhverves for 200,- De er af mærket Thule med lås.
> De befinder sig i Aalborg
>
> vh
> Poul
>



Torben Scheel (31-01-2006)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 31-01-06 16:17

Kristian Knudsen wrote:
> Hej Poul..
>
> Det kunne bestemt være interessant.
> Der er bare lige det med fragten...
>
> Jeg bor i Nordsjælland men det kunne vel løses..
>
> Har du en manual eller et serienr. på dem. Så kunne jeg ringe til Thule evt.
>
Jeg har et sæt Thule Rapid til salg der passer på Rover 600 93-99 part
no : 750, 761 og 1018 (ingen låse). Så vidt jeg kan se er det kun
fitting kittet der er anderledes til din Passat (1093 i stedet for 1018)
- check selv deres Application guide :
http://www.thule.com/frames.asp?id=8590

vh
Torben - Hillerød

Kristian Knudsen (31-01-2006)
Kommentar
Fra : Kristian Knudsen


Dato : 31-01-06 16:34


> Jeg har et sæt Thule Rapid til salg der passer på Rover 600 93-99 part
> no : 750, 761 og 1018 (ingen låse). Så vidt jeg kan se er det kun fitting
> kittet der er anderledes til din Passat (1093 i stedet for 1018) - check
> selv deres Application guide : http://www.thule.com/frames.asp?id=8590
>
> vh
> Torben - Hillerød

--

Hej Torben.

Nu har jeg rails på min Passat, så det er vel ikke helt det samme..? Ellers
så skal jeg have lidt hjælp

Mvh.
Kristian



Torben Scheel (31-01-2006)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 31-01-06 19:22

Kristian Knudsen wrote:
>> Jeg har et sæt Thule Rapid til salg der passer på Rover 600 93-99 part
>> no : 750, 761 og 1018 (ingen låse). Så vidt jeg kan se er det kun fitting
>> kittet der er anderledes til din Passat (1093 i stedet for 1018) - check
>> selv deres Application guide : http://www.thule.com/frames.asp?id=8590
>>
>> vh
>> Torben - Hillerød
>
> --
>
> Hej Torben.
>
> Nu har jeg rails på min Passat, så det er vel ikke helt det samme..? Ellers
> så skal jeg have lidt hjælp
>
Prøv med en vinkelsliber, så skal de nok komme af

--
vh
Torben

Torben Scheel (31-01-2006)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 31-01-06 19:24

Torben Scheel wrote:
> Prøv med en vinkelsliber, så skal de nok komme af
>
... og monterer du boksen på tværs er du ude over både bøjle- og
monteringslokationsproblemet

JS (31-01-2006)
Kommentar
Fra : JS


Dato : 31-01-06 14:40

Kristian Knudsen wrote:
> Hej.
>
> Vi skal til Norge om 3 uger og jeg har været så heldig at finde en
> god ven, som har en tagboks vi kan låne.

Ja, gode venner hænger ikke på træerne så du har været heldig at du har
fundet en god en. Og at han så samtidig har en tagboks må siges at være
dobbelt heldigt

Jeg ville i øvrigt ikke tøve med at købe noget ordentligt: Thule eller
original VW.



Kristian Knudsen (31-01-2006)
Kommentar
Fra : Kristian Knudsen


Dato : 31-01-06 14:50

> Ja, gode venner hænger ikke på træerne så du har været heldig at du har
> fundet en god en. Og at han så samtidig har en tagboks må siges at være
> dobbelt heldigt
>
> Jeg ville i øvrigt ikke tøve med at købe noget ordentligt: Thule eller
> original VW.

---

Korrekt, men skiferie er pebret nok i forvejen og hvis min hustru
efterfølgende siger "...jeg kører ALDRIG så langt i bil igen..." så vil jeg
synes at små 1.000 for et par bøjler er lidt meget... Ellers er jeg
enig...

Mvh.
Kristian




JS (31-01-2006)
Kommentar
Fra : JS


Dato : 31-01-06 15:00

Kristian Knudsen wrote:
>> Ja, gode venner hænger ikke på træerne så du har været heldig at du
>> har fundet en god en. Og at han så samtidig har en tagboks må siges
>> at være dobbelt heldigt
>>
>> Jeg ville i øvrigt ikke tøve med at købe noget ordentligt: Thule
>> eller original VW.
>
> ---
>
> Korrekt, men skiferie er pebret nok i forvejen og hvis min hustru
> efterfølgende siger "...jeg kører ALDRIG så langt i bil igen..." så
> vil jeg synes at små 1.000 for et par bøjler er lidt meget...
> Ellers er jeg enig...

Brugtmarkedet for den slags er ret aktivt, så du kan evt. være heldig at
finde et sæt dér.



Kristian Knudsen (31-01-2006)
Kommentar
Fra : Kristian Knudsen


Dato : 31-01-06 16:14

> Brugtmarkedet for den slags er ret aktivt, så du kan evt. være heldig at
> finde et sæt dér.

--

Jeg synes jeg har kigget. De er høje priser og der er ikke meget til salg
synes jeg, men ellers tak.

Mvh.
Kristian



Torben Scheel (31-01-2006)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 31-01-06 19:28

Kristian Knudsen wrote:
>
> Jeg synes jeg har kigget. De er høje priser og der er ikke meget til salg
> synes jeg, men ellers tak.
>
Har du prøvet ebaymotors.de (*1)? Jeg fik et par originale Votex ubrugte
bøjler til min Audi 80 Avant for 20euro + fragt ..

(*1) : Advarsel! Stærkt vanedannende

--
vh
Torben - med 3 ebayindkøbte køretøjer på matriklen.


Kristian Knudsen (31-01-2006)
Kommentar
Fra : Kristian Knudsen


Dato : 31-01-06 20:06


> Har du prøvet ebaymotors.de (*1)? Jeg fik et par originale Votex ubrugte
> bøjler til min Audi 80 Avant for 20euro + fragt ..

--

he he...

Noget í denne her stil vel..

http://cgi.ebay.de/Original-VW-Passat-Variant-abBj97Dachreling-Grundtraeger_W0QQitemZ8034121383QQcategoryZ44221QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Kan godt se at det kan cære farligt at være derinde

Mvh.
Kristian



Torben Scheel (31-01-2006)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 31-01-06 20:38

Kristian Knudsen wrote:
>
> Noget í denne her stil vel..
>
> http://cgi.ebay.de/Original-VW-Passat-Variant-abBj97Dachreling-Grundtraeger_W0QQitemZ8034121383QQcategoryZ44221QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Jeps. Byd om muligt indenfor sidste minut, og byd den maxpris du vil
give minus fragt. Prisen bliver ikke dit maxbud, men et beløb lige over
den næsthøjstbydende. Byder du (længe) før, er der risiko for at en
eller anden sidder og øger sit bud indtil du er overbudt, og dermed
presses prisen unødigt op.
>
> Kan godt se at det kan cære farligt at være derinde
>
Undskyld. Men sig ikke at du ikke var advaret

--
vh
Torben

Brian (31-01-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 31-01-06 21:02

Torben Scheel wrote:

> Jeps. Byd om muligt indenfor sidste minut, og byd den maxpris du vil
> give minus fragt. Prisen bliver ikke dit maxbud, men et beløb lige
> over den næsthøjstbydende. Byder du (længe) før, er der risiko for at
> en eller anden sidder og øger sit bud indtil du er overbudt, og dermed
> presses prisen unødigt op.

Det var da en spøjs måde at byde på. Hvis man venter med at byde,
risikerer man bare at andre laver samme trick som man selv vil.

Jeg plejer at gøre op med mig selv hvor meget jeg maksimalt vil give
for varen, byde med det samme (på samme måde som du selv nævner,
så budet stiger efter behov) og så bare håbe at ingen ønsker varen mere end
mig.

/Brian



Torben Scheel (31-01-2006)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 31-01-06 21:27

Brian wrote:
> Det var da en spøjs måde at byde på. Hvis man venter med at byde,
> risikerer man bare at andre laver samme trick som man selv vil.
>
> Jeg plejer at gøre op med mig selv hvor meget jeg maksimalt vil give
> for varen, byde med det samme (på samme måde som du selv nævner,
> så budet stiger efter behov) og så bare håbe at ingen ønsker varen mere end
> mig.
>
Men chancen er større for at vinde auktionen / få varen billigere ved
min metode. Vælg selv. Chancen for at andre byder til sidst evt. med et
autobydeprogram påvirkes ikke af min opførsel.

Desuden sikrer metoden mod ebayfeber, der af og til gør brugte varer
dyrere end nye.

--
vh
Torben

Brian (31-01-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 31-01-06 21:38

Torben Scheel wrote:

> Men chancen er større for at vinde auktionen / få varen billigere ved
> min metode.

Hvordan kommer du til den konklusion ?
Det er da meget få varer der kører helt til ende uden bud - og hvis det
er tilfældet, er det jo ikke svært at "vinde" auktionen

> Desuden sikrer metoden mod ebayfeber, der af og til gør brugte varer
> dyrere end nye.

Det har jeg været ude i, det er derfor jeg gør op med mig selv _inden_
jeg byder, hvor meget jeg vil bruge på skidtet - herefter bruger jeg ikke
mere tid på mit bud. Om buddet var højt nok eller ej, sender eBay jo
en mail og fortæller mig.

Men okay, det er jo smag og behag

/Brian



Torben Scheel (31-01-2006)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 31-01-06 22:47

Brian wrote:
> Torben Scheel wrote:
>
>> Men chancen er større for at vinde auktionen / få varen billigere ved
>> min metode.
>
> Hvordan kommer du til den konklusion ?
> Det er da meget få varer der kører helt til ende uden bud - og hvis det
> er tilfældet, er det jo ikke svært at "vinde" auktionen

Basic knowledge : Jo færre tidlige bud, jo mindre chance for at en
Günther Hoffenhauser sidder og bliver lun på varen og overbyder dig,
hvorefter Dennis Hansen overbyder Günther osv. Et andet scenarie er at
Günther forsøger at overbyde dig, men taber modet. I det tilfælde har
han blot forhøjet din pris.
>
>> Desuden sikrer metoden mod ebayfeber, der af og til gør brugte varer
>> dyrere end nye.
>
> Det har jeg været ude i, det er derfor jeg gør op med mig selv _inden_
> jeg byder, hvor meget jeg vil bruge på skidtet - herefter bruger jeg ikke
> mere tid på mit bud. Om buddet var højt nok eller ej, sender eBay jo
> en mail og fortæller mig.

Og de fortæller dig også hvad Günther har budt, for det er beløbet lige
under din pris.

> Men okay, det er jo smag og behag

Ja, smagen af unødigt dyre varer er besk for mig

--
vh
Torben

JS (31-01-2006)
Kommentar
Fra : JS


Dato : 31-01-06 22:09

Brian wrote:
> Torben Scheel wrote:
>
>> Jeps. Byd om muligt indenfor sidste minut, og byd den maxpris du vil
>> give minus fragt. Prisen bliver ikke dit maxbud, men et beløb lige
>> over den næsthøjstbydende. Byder du (længe) før, er der risiko for at
>> en eller anden sidder og øger sit bud indtil du er overbudt, og
>> dermed presses prisen unødigt op.
>
> Det var da en spøjs måde at byde på. Hvis man venter med at byde,
> risikerer man bare at andre laver samme trick som man selv vil.

Men det er helt klart den metode hvor chancen for at få den billigst er
størst.



Kristian Knudsen (01-02-2006)
Kommentar
Fra : Kristian Knudsen


Dato : 01-02-06 13:51

Hej Torben.

Hvad er din erfaring med porto fra Tyskland til Danmark.

Jeg har spurgt sælger og han sender gerne, men ved ikke hvad det koster..?

Mvh.
Kristian



Torben Scheel (01-02-2006)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 01-02-06 16:42

Kristian Knudsen wrote:
> Hej Torben.
>
> Hvad er din erfaring med porto fra Tyskland til Danmark.
>
> Jeg har spurgt sælger og han sender gerne, men ved ikke hvad det koster..?
>
Kommer meget an på vægt. typisk op til 18-20 euro for f.eks. tagbøjler,
jeg var heldig og fik mine sendt for 11 euro. En mellempotte til audien
kom med fragtmand for 60 euro (!) (jo, det kunne stadig svare sig).

En 80kg MC-motor på en palle kostede ca. 120 euro, men det afhænger af
hvor meget sælger gider lede efter billige priser - varen er jo solgt.

Jeg ungår helst for lange gebrokne sætninger på tysk, så :
"Versandkosten nach Dänemark?" plejer at løse problemet for mig.

--
vh
Torben


Kristian (01-02-2006)
Kommentar
Fra : Kristian


Dato : 01-02-06 21:57

> Jeg ungår helst for lange gebrokne sætninger på tysk, så : "Versandkosten
> nach Dänemark?" plejer at løse problemet for mig.
>

Har jeg gjort, men sælger gider ikke lige gøre så meget.
Der er ikke andre som har budt, så jeg lader den stå lidt...

Jeg har som skrevet lånt en boks og jeg tror jeg køber et par tagbøjler i HN
for nemhedens skyld denne gang. Jeg har kigget på dem og med mindre man
køber de strømlinede Thule i alu, så er bøjlerne ikke så meget
forskellige... Mit behov er pt. opfyldt

Skulle det vise sig at jeg kan få "udgangstilladelse" til flere skiferier,
så skal jeg helt sikkert handle boks og bøjler på Ebay.

Tak for dine indlæg

Mvh.
Kristian



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177513
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408603
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste