Momentkurve Punto GT
Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 30-01-06 22:39

Hejsa

Jeg søger en momentkurve for en Fiat Puntu 1,4 GT Turbo, den med 136HK
standard (mener den har 136HK standard).

Evt. som standard og evt. som chippet.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Fra : John Sahl

Dato : 30-01-06 22:48

Martin Johansen [6000] wrote:
> Evt. som standard og evt. som chippet.

Jeg har kun lige en "chippet" liggende, men den kan du nok ikke bruge,
for den viser 324,9Hk/352,5Nm

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede

Fra : John Sahl

Dato : 30-01-06 22:53

Her er den alligevel: http://www.autohenter.dk/puntogt325hp.jpg

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 30-01-06 23:06

Hej!

John Sahl wrote:

> Her er den alligevel: http://www.autohenter.dk/puntogt325hp.jpg

Jeg vil da håbe, du har vintersutter på, når du ruller rundt i den på denne
årstid :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Mere FireFly? Så udfyld din Browncoat-profil nu!

http://www.fireflyseason2.com/

Fra : John Sahl

Dato : 31-01-06 10:51

Kim Voss Schrader wrote:
> Jeg vil da håbe, du har vintersutter på, når du ruller rundt i den på
> denne årstid :)

Det er ikke min. Det var en jeg kender der hedder Kim. Men den er nu
solgt til en ny ejer som nok drosler den lidt ned, eller sælger den
videre.

Min egen skal "kun" have mellem 230-250Hk når den bliver klar.

Fra : Thomas

Dato : 30-01-06 23:08

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> wrote in message

> Her er den alligevel: http://www.autohenter.dk/puntogt325hp.jpg

hvorfor dykker den ved ca. 2000 omdr ?

Mvh

Thomas

Fra : DJ Bobo \(211 16\)

Dato : 31-01-06 06:55

"Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> hvorfor dykker den ved ca. 2000 omdr ?

Det er sikkert et gearskifte.

Hmm.... - kurven ser noget spids ud, IMO...

Fra : John Sahl

Dato : 31-01-06 10:50

DJ Bobo (211 16) wrote:

> Det er sikkert et gearskifte.

Det er netop et gearskifte.

> Hmm.... - kurven ser noget spids ud, IMO...

Svært at lave anderledes med store turboer.

Fra : Ukendt

Dato : 31-01-06 22:09

"John Sahl" <mailto:spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
"Re: Momentkurve Punto GT"

> Svært at lave anderledes med store turboer.

Jamen saa er der jo ikke noget bundtraek

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:82.107.233.63)

Fra : John Sahl

Dato : 31-01-06 23:02

DJ Bobo (Rom) wrote:
> Jamen saa er der jo ikke noget bundtraek

Det er nu heller ikke den måde jeg vil lave tingene på, men hver sin
smag

Fra : Ukendt

Dato : 31-01-06 15:40

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har kun lige en "chippet" liggende, men den kan du nok ikke bruge,
> for den viser 324,9Hk/352,5Nm

Pyh, så er den godt nok tæt på en porsche 911

--
Tom

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 31-01-06 20:51

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> wrote in news:43de89a2$0$67258$157c6196
@dreader2.cybercity.dk:

> Jeg har kun lige en "chippet" liggende, men den kan du nok ikke bruge,
> for den viser 324,9Hk/352,5Nm

Hehe nej den er lidt for vild.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Fra : John Sahl

Dato : 31-01-06 11:13

Martin Johansen [6000] wrote:
> Jeg søger en momentkurve for en Fiat Puntu 1,4 GT Turbo, den med 136HK
> standard (mener den har 136HK standard).
>
> Evt. som standard og evt. som chippet.

Prøv at spørge på forummet inde på www.fiatklubdanmark.dk der er
muligvis nogen der har de kurver.

Fra : Brian

Dato : 31-01-06 21:03

Martin Johansen [6000] wrote:

> Jeg søger en momentkurve for en Fiat Puntu 1,4 GT Turbo, den med 136HK
> standard (mener den har 136HK standard).
>
> Evt. som standard og evt. som chippet.

Hvorfor - fik du røv af en Punto ?

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 31-01-06 21:47

"Brian" <ellers@tak.du> wrote in news:43dfc256$0$15781$14726298
@news.sunsite.dk:

> Hvorfor - fik du røv af en Punto ?

Nope. Men jeg snakkede med en kammerat som mente at en chippet GT'er ville
have et voldsomt bundtræk pga. den lave vægt, hvoraf jeg mener noget andet,
pga. de få kubik i forhold til min.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Fra : John Sahl

Dato : 31-01-06 23:10

Martin Johansen [6000] wrote:
> Nope. Men jeg snakkede med en kammerat som mente at en chippet GT'er
> ville have et voldsomt bundtræk pga. den lave vægt, hvoraf jeg mener
> noget andet, pga. de få kubik i forhold til min.

Punto GT har en overboost-funktion der giver et godt kick, men uanset
hvad er det jo altid en fordel med lidt flere kubik. GT har 204Nm som
standard ved 3000rpm og jeg vil skyde på at en GOD chipning kan hæve
dette til omkring 240 stykker.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 01-02-06 07:46

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> wrote in news:43dfe03d$0$67255$157c6196
@dreader2.cybercity.dk:

> [...]
> hvad er det jo altid en fordel med lidt flere kubik. GT har 204Nm som
> standard ved 3000rpm og jeg vil skyde på at en GOD chipning kan hæve

Hvordan vil den opføre sig i forhold til min med standard 262Nm ved omkring
de 3000rpm?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Fra : John Sahl

Dato : 01-02-06 11:20

Martin Johansen [6000] wrote:
> Hvordan vil den opføre sig i forhold til min med standard 262Nm ved
> omkring de 3000rpm?

Well, den er jo nok en del lettere end din, så måske er den reelt lidt
hurtigere. Svært at sige, jeg har aldrig opfattet en standard Saab 9000
Turbo som værende specielt hurtig..

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 01-02-06 16:13

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> wrote in news:43e08b51$0$78279$157c6196
@dreader1.cybercity.dk:

> Well, den er jo nok en del lettere end din, så måske er den reelt lidt
> hurtigere. Svært at sige,

I sprint eller fx. 60 - 120 i 5. gear?

> jeg har aldrig opfattet en standard Saab 9000
> Turbo som værende specielt hurtig..

Det er der mange der ikke har/gør. Jeg tror det skyldes vægten og den høje
gearing.

Hvilken model 9000 har du prøvet?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Fra : John Sahl

Dato : 01-02-06 17:04

Martin Johansen [6000] wrote:
> I sprint eller fx. 60 - 120 i 5. gear?

Jeg ved det ikke, men formentligt både i sprint og 60-120 i 5. men
kommer du længere op i hastighed er jeg ved at tro Saab'en vinder.

> Det er der mange der ikke har/gør. Jeg tror det skyldes vægten og den
> høje gearing.

Ja, det har nok en del at sige..

> Hvilken model 9000 har du prøvet?

Det er 8-10 år siden jeg har prøvet en 9000'er sidst, med mindre man
skal tælle en gammel gennemkneppet automatgearsmodel med, så det er vist
ikke helt repræsentativt, men jeg prøvede flere af deres modeller, da
jeg havde en svensk bekendt på det tidspunkt.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 01-02-06 18:06

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> wrote in news:43e0dbc2$0$67256$157c6196
@dreader2.cybercity.dk:

> [...]
> ikke helt repræsentativt, men jeg prøvede flere af deres modeller, da
> jeg havde en svensk bekendt på det tidspunkt.

Okay. Efter 93 fik de en ret høj gearing som "tog livet" af den "hurtige"
sprint, hvis man kan kalde en sprint hurtig med 1400 kg at slæbe på :)

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk/rodekassen.php