Scrollbar på mine forms.
Fra : Ukendt

Dato : 30-01-06 21:10

Jeg har nogle forms, der er større end selve skærmen. Jeg ønsker ikke at
ændre formens design ved brug af pagecontrols mv. for at komme udenom dette
problem.

Til gengæld vil jeg gerne have scrollbars på min form, så man som bruger
selv kan scrolle op og ned.

Jeg har dog ikke kunent få dem frem.

Jeg har prøvet med

- autoscroll: både true og false
- VertScrollBar: visible og masser af andre indstillinger
- Borderstyle: Jeg kører med bsDialog, men har også forsøgt andre
Borderstyle såsom sizeable og single.

HVordan får jeg mine scrollbars sat på?

Fra : Ukendt

Dato : 30-01-06 21:12

"Museumsmedarbejderen" <Industrimuseet> skrev i en meddelelse
> [...]
> - VertScrollBar: visible og masser af andre indstillinger
> - Borderstyle: Jeg kører med bsDialog, men har også forsøgt andre

Jeg opdager nu, at der kan komme scrollbar på ved sizeable. Er det eneste
mulighed? Det optimale er scrollbars på ved borderstyle dialog eller anden
form, hvor man ikke kan ændre størrelsen og formen ingen borderbuttons har.

Fra : Harald

Dato : 30-01-06 21:18

> [...]
> mulighed? Det optimale er scrollbars på ved borderstyle dialog eller anden
> form, hvor man ikke kan ændre størrelsen og formen ingen borderbuttons

Kan du ikke smide det hele på en ScrollBox

/HK

Fra : Ukendt

Dato : 30-01-06 21:27

"Harald" <nomail@noname.dk> skrev i en meddelelse
> "Museumsmedarbejderen" <Industrimuseet> skrev i en meddelelse

> Kan du ikke smide det hele på en ScrollBox

Hej Harald.

Jo det var måske en mulighed.