Har alle 'Terminal' -fonten?
Fra : Stig Nørgaard Jepsen

Dato : 15-12-00 11:31

Er det standard at Terminal-fonten er installeret på en computer?
Jeg leder nemlig efter en font der skal bruges på min hjemmeside, hvor alle
bogstaver fylder det samme. Men umiddelbart er Terminal den eneste af disse
type fonts jeg synes der passer til min hjemmeside.

Mvh Stig N. Jepsen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 16-12-00 12:34

On Fri, 15 Dec 2000 11:31:20 +0100, "Stig Nørgaard Jepsen"
<stignj@mail.dk> wrote:

> [...]
>bogstaver fylder det samme. Men umiddelbart er Terminal den eneste af disse
>type fonts jeg synes der passer til min hjemmeside.

Brug <TT> eller <PRE> til dette, og bekymr' dig ikke om hvad font, den
enkelte besøgende har installeret.

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : N/A

Dato : 16-12-00 19:34

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 16-12-00 19:34

Fri, 15 Dec 2000 13:39:15 +0100, skrev "Stig Nørgaard Jepsen"
<stignj@mail.dk>:

>Hvad gør <TT> og <PRE> helt præcist? Jeg synes ikke helt jeg kan få det til
>at virke som det burde.
>Burde de også virke på menu-punkter i en menu som er lavet med tabeller?

Hvis du bruger
font-family: "Courier New", Courier, monospace;
i din CSS, så burde alle se det med en font, hvor hvert bogstav fylder
lige meget.

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk
med hjælp og tips til din hjemmeside -

Fra : Niels Andersen

Dato : 16-12-00 18:16

Stig Nørgaard Jepsen <stignj@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:91fg2l$1bd$1@news.inet.tele.dk...
> [...]
disse
> type fonts jeg synes der passer til min hjemmeside.

Prøv noget i stil med følgende (CSS):

font-family:'Terminal','monospace';

Hvis "Terminal" ikke findes bruges der en anden font, hvor alle bogstaver er
lige brede.
Bortset fra det TROR jeg det er meget normalt at have "Terminal", som i
øvrigt tilsyneladende ikke har de danske bogstaver.

Mvh.

Niels Andersen